کد خبر: 1008331
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
دو مرد افغان که مرد ایرانی را برای سرقت اموالش به قتل رسانده‌بودند موفق شدند با جلب رضایت اولیای‌دم از طناب دار فاصله بگیرند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  دو سال قبل مأموران پلیس شهرستان شهریار از قتل مرد جوانی در یکی از منازل مسکونی باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به امیر ۳۵‌ساله بود که با ضربات متعدد چاقو کشته شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران در تحقیقات میدانی خود دریافتند خانه‌ای که مقتول در آنجا به قتل رسیده است متعلق به یک زن افغان به نام نسیم است که تنها زندگی می‌کرده و با مردان زیادی رابطه داشته است.

با بدست آمدن این اطلاعات، نسیم مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: «آن روز امیر به خانه‌ام آمده بود. همزمان سه مرد افغان نیز آمدند. امیر ایرانی بود به همین دلیل مردان افغان وقتی او را دیدند، تصمیم گرفتند از او سرقت کنند. با مقاومت امیر، مردان افغانی او را به قتل رساندند.» با ثبت این اظهارات مردان افغان به نام‌های ظفر، کریم و رحیم شناسایی و بازداشت شدند. ظفر با اقرار به قتل و سرقت گفت: «نسیم با مردان زیادی رابطه داشت. ما چند بار به خانه او رفت و آمد داشتیم و می‌دانستیم در ایران کسی را ندارد به همین خاطر آن روز برای سرقت اموالش به دیدنش رفتیم. وقتی وارد خانه شدیم با یک مرد ایرانی روبه‌رو شدیم. آن مرد سر و وضع خوبی داشت به همین دلیل با دیدنش وسوسه شدیم تا اموال او را هم سرقت کنیم.» متهم در خصوص قتل گفت: «وقتی با دوستانم به مرد ایرانی حمله کردیم او سعی می‌کرد مقاومت کند. این شد که دست به چاقو شدیم و من دو ضربه به کتف او زدم و کریم نیز یک ضربه به قلب او زد. سپس با همدستی رحیم اموالش را سرقت کردیم و فرار کردیم.»

در ادامه کریم و رحیم نیز اظهارات ظفر را تأیید کردند. به این ترتیب ظفر و کریم به اتهام مباشرت در قتل و سرقت و رحیم به اتهام مباشرت در سرقت روانه زندان شدند.

پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه رسیدگی دو متهم بعد از آخرین دفاع به قصاص و حبس و سومین متهم نیز به حبس محکوم شد. با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور دو متهم در آستانه مرگ قرار گرفتند، اما توانستند با پرداخت دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کنند.

با اعلام رضایت اولیای‌دم، پرونده صبح دیروز از جنبه عمومی جرم روی میز هیئت قضایی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت.

ابتدای جلسه اولیای‌دم برای ضربات منتهی به غیر فوت درخواست دیه کردند. سپس ظفر و کریم یک به یک در جایگاه قرارگرفتند و با ابراز پشیمانی درخواست تخفیف در مجازاتشان را کردند تا هر چه زودتر آزاد شوند. در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار