کد خبر: 1008320
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
استارت هفته بیست و دوم بعد از ۴ ماه با ۵ بازی
پرونده هفته بیسـت و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امشب با برگزاری پنج دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی سر و ته جدول به هم می‌رسد و پرسپولیس به مهمانی پیکان می‌رود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: افتتاحیه هیجانی و جنجالی لیگ نوزدهم بعد از چهار ماه تعطیلی نشان داد که استارت دوباره رقابت‌های فوتبال بدون تردید مانند جریان یافتن دوباره خون در شریان‌های جامعه است. اگرچه هیجانات بازی افتتاحیه (فولاد- استقلال) بیشتر جنجالی بود، اما آغاز دوباره لیگ نوزدهم بی‌شک می‌تواند هیجان را به جامعه خسته از کرونا بازگرداند و بسیاری را خانه‌نشین کند، خصوصاً که بازی‌ها با توجه به تصمیم اکید ستاد مبارزه با کرونا در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر برگزار می‌شود. با وجود این می‌توان انتظار مسابقات هیجان‌انگیزی را داشت، به‌خصوص که رقابت بین تیم‌های سر و ته جدول تنگاتنگ است.

گارد تدافعی مربیان برای پیروزی

مهم‌ترین بازی امشب بدون تردید مصاف پرسپولیس با پیکان است. مدافع عنوان قهرمانی که با فاصله ۱۰ امتیازی با تیم دوم (سپاهان) مدت‌هاست صدر جدول را از آن خود کرده، در دیداری نه‌چندان آسان باید با پیکان قعرنشین دیدار کند. ویسی جوان سرمربی پرانرژی پیکان که یکی از مخالفان سفت و سخت شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر بود تأکید دارد جدول نشان‌دهنده فاصله با پرسپولیس نیست: «با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی لیگ شرایط همه یکسان است. به همین دلیل جدول را فراموش کردیم و گفتیم ۱۰ تیم هستیم و باید در این بازی‌ها به نتیجه برسیم و سهمیه آسیایی بگیریم. یک تیم جدید دست و پا کردیم تا پا‌به‌پای پرسپولیس بجنگیم.» یحیی هم اگرچه از شروع دوباره لیگ خوشحال است، اما تأکید دارد که بدون فوتبال می‌میرد و به این مهم هم اشاره می‌کند که هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که صددرصد آماده مسابقات است: «پیکان انگیزه زیادی برای فرار از قعر جدول و بقا در لیگ دارد. خوب می‌دانیم که کار بسیار سختی برابر تیمی باانگیزه داریم. ضمن اینکه دستمان هم خیلی پر نیست. استوکس خیلی وقت است که جدا شده، اوساگونا هم مشکل پروازی دارد. بشار دیر اضافه شده، انصاری مصدوم است و ترابی هم محروم. با این حال بچه‌ها انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز این بازی دارند. هرچند که خالی بودن سکو‌ها به ضرر پرسپولیس است.» البته پیکان هم مهران موسوی، مدافع تأثیرگذار این تیم که در این فصل دو گل نیز زده، شیخ سلیمانی دیگر مدافع خود و همچنان جلال‌الدین علیمحمدی را که نقش پررنگی در خط میانی این تیم داشته به‌دلیل مصدومیت به همراه ندارد.

سنگینی کفه ترازو به سمت پرسپولیس

روی کاغذ مدافع عنوان قهرمانی نباید کار چندان سختی برابر پیکانی داشته باشد. سرخپوشان با ۴۷ امتیاز صدرنشین هستند و پیکان با ۳۲ امتیاز اختلاف و در قعر جدول قرار دارد (با ۱۵ امتیاز). کارنامه مربیان دو تیم نیز در تقابل‌های رودررو کفه ترازو را تا پیش از آغاز بازی امروز به سود پرسپولیس سنگین می‌کند. از سوی دیگر آخرین برد پیکان به ۱۵ بازی قبل و مصاف با ذوب‌آهن در هفته هشتم برمی‌گردد. همه این امتیاز‌ها می‌تواند شانس سرخپوشان را برای تکرار پیروزی ۲ بر یک دور رفت افزایش دهد، خصوصاً که پیکانی‌ها یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را با ۳۸ گل خورده دارند، اما یکی از نقاط قوت این تیم خط حمله آن است، آن هم با ۲۸ گل زده که نه فقط توان باز کردن دروازه هر تیمی را دارد که جزو چهار تیم برتر لیگ در امر گلزنی است. مسئله‌ای که می‌تواند در کنار انگیزه‌های بالای این تیم برای بقا شرایط را در ورزشگاه شهرقدس برای شاگردان یحیی سخت کند، به خصوص که بعد از چهار ماه تعطیلی نمی‌توان قضاوت فنی خوبی روی عملکرد تیم‌ها داشت. با وجود این نیاز مبرم دو تیم به سه امتیاز این بازی می‌تواند نوید یک بازی هیجان‌انگیز را بدهد، خصوصاً که یحیی خوب می‌داند برای رسیدن به جام چهارم باید به سلامت از سد پیکان عبور کند.

خیز ناراضی‌های تبریزی برای کم کردن فاصله با رقبا

در دیگر دیدار‌های نخستین روز هفته بیست و دوم، تراکتور که با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده سوم جدول قرار دارد از نساجی مازندران پذیرایی می‌کند. زنوزی هم یکی از مخالفان صددرصدی شروع دوباره لیگ بود و گفته می‌شد که حتی قصد کناره‌گیری هم دارد، اما ساعت ۲۰:۴۵ امشب تیمش برابر شاگردان فکری به میدان می‌رود. دیداری که می‌تواند فاصله این تیم را با رقبا کم کند. سرخپوشان تبریزی در بازی رفت با پیروزی ۴ بر صفر از سد نساجی عبور کردند، اما باید دید بعد از چهار ماه تعطیلی هم می‌توانند شاگردان فکری را با شکستی دیگر مواجه کنند یا با نتیجه‌ای قابل قبول جایگاه خود را در جدول رده‌بندی حفظ کنند.

شهرخودرو که با ۳۵ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد همچنان یکی از مدعیان کسب سهمیه است. تیمی که البته اصلاً راضی به برگزاری دوباره لیگ نبود، اما حالا مهیای نبرد با ذوب‌آهن می‌شود، تیمی که بعد از جدایی منصوریان به یک مربی خارجی روی آورد، اما شیوع کرونا بازگشت این مربی به نیمکت ذوبی‌ها را منتفی کرد و حالا نماینده سبزپوش اصفهان با حضور در رده یازدهم جدول شرایط چندان جالبی برای مصاف با مشهدی‌ها ندارد. یکی دیگر از بازی‌های جذاب این هفته که می‌توان از آن تحت عنوان دربی یاد کرد مصاف نفتی‌های آبادانی با پارس جنوبی بوشهر است. نفتی‌های آبادان این فصل را خوب شروع کردند، اما جدایی سرمربی این تیم کار را برای برزیلی‌های آبادان سخت کرد. با وجود این وضعیت پارس با فاصله پنج امتیازی از قعر جدول بدون تردید سخت‌تر است و سه امتیاز این بازی برای آن‌ها مبرم‌تر! شاهین بوشهر، دیگر قعرنشین جنوبی این فصل رقابت‌های لیگ نیز امشب در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز با نفتی‌های مسجدسلیمان دیدار می‌کند. دیداری که سه امتیاز آن می‌تواند شاهین را به کسب نتیجه در ۹ بازی بعدی و بقا در لیگ امیدوارتر کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار