کد خبر: 1008201
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
دو مرد افغان که از مدت‌ها قبل به اتهام سرقت و آدم‌ربایی تحت تعقیب قرار داشتند، پس از دستگیری در راه انتقال به بازداشتگاه موفق به فرار از دست مأموران شده، اما خیلی زود گرفتار شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت و سه‌سارق به اتهام آدم‌ربایی و سرقت خودرواش شکایت کرد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: ساعتی قبل خودروی پژوام را کنار خیابانی در شرق تهران پارک کردم تا برای دوستم پیامکی بفرستم که مرد موتورسواری کنارم توقف کرد و گفت موتورسیکلتش بنزین تمام کرده و درخواست بنزین کرد. وقتی از خودروام پیاده شدم تا کمی بنزین به او بدهم ناگهان سه نفر به من حمله کردند و مرا به زور داخل خودروام انداختند. یکی از آن‌ها هم پشت فرمان نشست و به راه افتاد. آن‌ها ساعتی مرا داخل خیابان‌ها چرخاندند و وقتی فهمیدند پولی ندارم مرا از داخل خودرو به پایین پرت کردند و خودروام را همراه مدارکم سرقت کردند.

با طرح این شکایت مأموران پلیس به دستور بازپرس دادسرا تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آدم‌ربا آغاز کردند. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در حوالی شهرک استقلال در شرق تهران متوجه دو مردی شدند که سوار خودروی پژویی کنار خودروی پرایدی توقف کردند.

مأموران پس از استعلام شماره پلاک خودروی پژو دریافتند خودروی پژو سرقتی است و دو مرد هم قصد سرقت از داخل خودروی پراید را دارند که برای دستگیری آن‌ها وارد عمل شدند. مأموران پلیس خیلی زود یکی از متهمان را دستگیر کردند، اما دومین نفر موفق به فرار شد. مأموران در گام بعدی ساعتی بعد در یک قرار ساختگی همدست سارق را هم دستگیر کردند که مشخص شد دو متهم که افغانی هستند مدتی است به همین شیوه دست به سرقت و آدم‌ربایی می‌زنند.

فرار ناکام متهمان

بدین ترتیب دو متهم پس از تحقیق با خودرویی راهی زندان شدند، اما در بین راه دستبند خود را باز کردند و در حالی که خودرو در حال حرکت بود، خودشان را از داخل خودرو به پایین پرتاب و فرار کردند.

پس از این مأمور بدرقه که متوجه فرار دو سارق شده‌بود به تعقیب آن‌ها پرداختند و در نهایت پس از طی چند خیابان دو سارق را دستگیر کرد.

متهمان چند روز قبل در دادسرای به ۳۰‌فقره سرقت اعتراف کردند و یکی از آن‌ها در مورد فرار هنگام انتقال به بازداشتگاه گفت: من و دو همدستم مدتی است که دست به سرقت داخل خودرو می‌زنیم و گاهی هم به بهانه مسافر یا بهانه گرفتن بنزین راننده‌ها را گروگان می‌گیریم و خودروی آن‌ها را برای سرقت‌های بعدی سرقت می‌کنیم.

من در باز کردن در خودرو حرفه‌ای هستم و روزی که مأمور پلیس آژانس گرفت که ما را به بازداشتگاه منتقل کند، دستبندم را به راحتی باز کردم و تصمیم گرفتم فرار کنم. سپس دستبند همدستم را باز کردم و بعد در خودرو را باز کردیم و خودمان را به داخل خیابان پرت و فرار کردیم، اما مأمور پلیس ما را تعقیب کرد و دستگیر شدیم.

تحقیقات از متهمان برای شناسایی همدستان و جرائم احتمالی آن‌ها ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار