کد خبر: 1008198
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
رؤیای کلوپ و شاگردان به حقیقت پیوست
ماراتن لیگ جزیره برای قرمز‌های مرسی‌ساید پایان خوشی داشت؛ مسجل شدن قهرمانی سال ۲۰۲۰ آن هم بعد از شکست منچسترسیتی شبی به یادماندنی برای لیورپول و هوادارانش رقم زد. نبرد چلسی – من‌سیتی آخرین بازی هفته سی و یکم بود که با پیروزی ۲ بر یک آبی‌های استمفوردبریج به پایان رسید. این نتیجه آرزوی ۳۰ ساله لیورپول را به واقعیت تبدیل کرد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: قرمز‌ها چهارشنبه شب با چهار گل کریستال پالاس را بردند تا با خیال راحت دیدار حساس پنج‌شنبه شب را به نظاره بنشینند. همه بازیکنان لیورپول و مربیان این تیم جدال چلسی – سیتی را تا لحظه آخر تماشا کردند تا اینکه رؤیا به واقعیت تبدیل شد. سیتی ۶۳ امتیازی ماند تا در فاصله هفت هفته مانده به پایان این فصل لیگ برتر چهره قهرمان مشخص شود. لیورپول همان تیمی است که سال گذشته تنها به خاطر یک امتیاز کمتر جام را تقدیم سیتی کرد و حالا مسجل شدن قهرمانی بندرنشینان با شکست تیم گواردیولا همراه شده است. در ابتدای فصل همه حرف از هت‌تریک قهرمانی منچسترسیتی می‌زدند، اما درخشش کلوپ و شاگردانش از همان هفته‌های ابتدایی حسرت سومین جام پیاپی را به دل سیتیزن‌ها گذاشت. این اولین قهرمانی این تیم در لیگ برتر محسوب می‌شود.

یورگن کلوپ اهمیت قهرمانی بعد از سه دهه را با اشک‌هایش نشان داد. سرمربی لیورپول از هواداران خواسته بود که در صورت فتح لیگ به خاطر کرونا در خانه‌های‌شان بمانند، اما هیچ کدام از آن‌ها به خواسته یورگن محبوب توجهی نکردند تا هزاران نفر از لیورپولی‌ها در خیابان‌های این شهر و بیرون از ورزشگاه آنفیلد جشن و پایکوبی به راه بیندازند. مرد آلمانی که با اسکای اسپورتس گفتگو می‌کرد به سختی می‌توانست اشک‌هایش را کنترل کند: «رؤیایی‌تر از آن چیزی بود که تصور می‌کردم. این حس با کلمات قابل بیان نیست. هرگز فکر نمی‌کردم چنین احساسی داشته باشم. این یک کار فوق‌العاده به خاطر بازیکنانم بود. مربی آن‌ها بودن یک امتیاز است. نمی‌توانم بیش از این نسبت به کادر فنی‌ام احساس غرور کنم. امیدوارم که در خانه بمانید و قهرمانی را در خانه‌هایتان جشن بگیرید. در آینده می‌توانیم عکس‌هایمان را با هوادارانمان داشته باشیم.»

جوردن هندرسون بستن بازوبند کاپیتانی قرمز‌ها را یک افتخار بزرگ خواند: «احساس فوق‌العاده‌ای دارم. ما موفق شدیم بالاخره به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم. هر اتفاقی که بیفتد هیچ اهمیتی ندارد. مهم این است که ما همیشه دنباله‌رو یورگن کلوپ هستیم و به او ایمان داریم. باور دارم که هیچ کدام از این موفقیت‌ها بدون حضور کلوپ امکانپذیر نبود.» صلاح، ستاره مصری این تیم نیز در خصوص این موفقیت نوشت: «حس خیلی خوبی است. می‌خواهم از همه هوادارانی که از گوشه و کنار دنیا ما را تماشا می‌کنند تشکر کنم. شما این قهرمانی را برای ما ممکن کردید.» 

قدردانی هواداران دوآتشه تیم قهرمان از چلسی و فرانک لمپارد هم در نوع خود جالب توجه بود. تماشاگران لیورپول سراز پا نمی‌شناختند و اصلاً برای‌شان اهمیت نداشت که به ویروس کرونا مبتلا شوند یا نه. برای آن‌ها مهم این بود که تیم رقیب، یعنی سیتی به چلسی باخته است. با این اتفاق هم انتقام فصل پیش از تیم شاگردان گواردیولا گرفته شد و هم طلسم ناکامی در کسب جام شکست. به همین خاطر بود که برخی هواداران پلاکارد‌هایی با این مضمون به دست داشتند: «ممنون چلسی و سوپرفرانکی». لمپارد، سرمربی چلسی هم قهرمانی لیورپول را تبریک گفت: «پیروزی مقابل منچسترسیتی احساس فوق‌العاده‌ای را به ما القا کرد. من فکر می‌کنم که فاصله زیادی بین دو تیم سیتی و لیورپول با سایر تیم‌ها وجود دارد و با خرید یک یا دو بازیکن این فاصله از بین نخواهد رفت. فکر نمی‌کنم که بازی چلسی و منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس را مشخص کرده باشد. این قهرمانی مدت‌ها قبل و به خاطر عملکرد فوق‌العاده لیورپول و ثبات آن‌ها قطعی شده بود.»

پپ گواردیولا، سرمربی سیتی هم به شیوه خودش نسبت به قهرمانی لیورپول واکنش نشان داد: «به همه هواداران لیورپول، سرمربی و بازیکنان تیم تبریک می‌گویم. آن‌ها شایسته قهرمانی بودند، دو فصل بود که ۲۵ امتیاز بیشتر از لیورپول کسب می‌کردیم، اما آن‌ها در فصل جاری جبران کردند. اکنون باید شرایط خودمان را بهتر کنیم. اگر به ۱۰ سال گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که ما هشت قهرمانی به دست آورده‌ایم، اما نمی‌توان همیشه قهرمان شد. باید این موضوع را یاد بگیریم تا ناکامی دوباره تکرار نشود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار