کد خبر: 1008016
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
رئیس سازمان بازرسی خبر داد
در حوزه ارزی چه در حوزه نفت و سایر بخش‌هایی که فعالیت ارزی دارند ۴۰۰ میلیون دلار و یورو به بیت‌المال بازگشت شده‌است. همچنین ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیاتی که تشخیص داده نشده‌بود، به خزانه کشور بازگشت داده‌شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هر خبرنگار می‌تواند یک بازرس سازمان بازرسی کل باشد. ما باید از ظرفیت نظارت همگانی استفاده کنیم که در این میان می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها هم استفاده کرد. علاوه بر اینکه سامانه رسیدگی به شکایات را داریم که بیش از ۸۰ درصد شکایات اعلام شده به سازمان از این طریق است، تصمیم داریم سامانه گزارشگران فساد هم تأسیس کنیم. درویشیان تصریح کرد: در حوزه مبارزه با فساد که از جمله اولویت‌های دستگاه قضا است، سازمان بازرسی هم از اولویت‌ها محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های دوره جدید توجه به همه ظرفیت‌های قانونی موجود برای اعمال نظارت سازمان بازرسی در دستگاه‌های اجرایی است. بر اساس قانون اساسی نظارت بر اجرای قوانین و حسن انجام امور از وظایف سازمان بازرسی کل کشور است.

رئیس سازمان بازرسی افزود: بحث قاچاق کالا سم مهلک تولید است. بیش از ۲۵۰ برنامه نظارتی برای رفع موانع تولید و در راستای تحقق شعار سال تدوین شده‌است. وی ادامه‌داد: موضوعاتی که در جامعه مطرح می‌شود مثل تخریب آلونک پیرزن کرمانشاهی و آب غیزانیه مسائلی است که بازرسی کل با قید فوریت به آن‌ها ورود می‌کند.

درویشیان افزود: در سال گذشته ۱۲۰ هزار شکایت واصله داشتیم که ۸۲ درصد آن از سامانه اعلام شد. اگر شاکی قانع نشد این موضوع پرونده شده و پیگیری می‌شود. ۵۱ درصد رشد شکایت‌ها و اعلامات را داشتیم که این به خاطر امیدی بود که مردم به قوه قضائیه داشتند. شکایاتی را که شاید قبلاً فکر نمی‌کردند رسیدگی شود، مردم ارسال کردند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در حوزه ارزی چه در حوزه نفت و سایر بخش‌هایی که فعالیت ارزی دارند ۴۰۰ میلیون دلار و یورو در نتیجه پیگیری‌های بازرسان ما برگشت داده شده‌است؛ تعهدات ارزی از دیگر مسائلی است که در اولویت سازمان بازرسی است. وی گفت: ارزش ریالی مطالباتی که سال پیش وصول و به خزانه واریز شده‌است۲هزارو۵۰۰ میلیارد تومان بوده‌است؛ همچنین ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیاتی که تشخیص داده نشده‌بود به خزانه کشور بازگشت داده‌شد.

به گزارش «مهر» وی ادامه داد: در حوزه اراضی و خلع ید گزارشاتی داشتیم در این رابطه بالغ بر ۵۱ میلیون متر مربع بوده‌است، تعدادی که تخلف کردند و مرتکب جرم شدند، اعم از تصرف در وجوه، تضییع وجوه دولتی، ارتشا و… بالغ بر ۵ هزار بازرسی داشتیم.

درویشیان اظهار داشت: گزارشات اصلی ما که بیشترین گزارشات را تشکیل می‌دهد ۳ هزار و ۸۵۴ شکایت بود که بیش از ۱۰ هزار پیشنهاد اجرایی هم مطرح کردیم. ۱۲۴۲ گزارش معرفی به مراجع قضایی داشتیم که بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند و بیش از ۳ هزار و ۳۸۳ مورد تخلف اداری و ارسال ۴۰۳ گزارش به نهاد ریاست جمهوری داشتیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار