کد خبر: 1008014
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش ۱۲ برابری مرگ ناشی از مصرف الکل در بهار ۹۹ خبر داد و گفت: بیشترین پرونده‌ها در حوزه قصور پزشکی در سال ۹۸، در حوزه تخصصی جراحی زنان و زایمان با ۸۹۳ مورد بود که از این تعداد ۳۰۴ پرونده منجر به صدور نظر کارشناسی مبنی بر احراز قصور شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  مهدی فروزش گفت: از کل معاینات در سال ۹۸، معاینات مربوط به نزاع بیشترین حجم را با حدود ۹۹ هزار پرونده به خود اختصاص داد که نسبت به سال ۹۷ با حدود ۱۰۱ هزار پرونده. کاهش ۴/ ۱ درصدی داشت، در بحث سقط جنین، هزار و ۸۷۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در سال ۹۷، هزار و ۹۰۸ مورد بود.

فروزش بیان کرد: در حوزه قصور پزشکی، ۴ هزار و ۶۶۳ مورد پرونده در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که در سال ۹۷، ۴ هزار و ۸۸۵ مورد بود یعنی این موضوع هم ۵/ ۴ درصد کاهش داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها در حوزه قصور پزشکی در حوزه تخصصی جراحی زنان و زایمان با ۸۹۳ مورد بود، یادآور شد: این تعداد ۳۰۴ پرونده منجر به صدور نظر کارشناسی مبنی بر احراز قصور شد، رشته دندانپزشکی نیز با ۷۳۲ مورد پرونده، رشته جراحی عمومی با ۶۵۱ مورد پرونده و احراز قصور ۳۰۰ مورد و رشته جراحی پلاستیک با ۵۱۶ مورد پرونده و احراز قصور ۲۸۷ مورد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. وی با بیان اینکه در بهار ۹۹، ۲۵۳ مورد مرگ ناشی از مسمومیت با الکل متانول به ثبت رسید، گفت: این آمار در مدت مشابه سال قبل ۲۱ مورد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار