کد خبر: 1007711
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در سال تحصیلی گذشته نظارت بر فرایند ثبت‌نام انجام شده‌است و ۲۸ هزار و ۵۳۴ بازدید صورت گرفت که از این تعداد، ۱۹۴۸ تخلف دریافت وجه، ۷۸۷ تخلف محدوده‌بندی ثبت‌نام و ۱۴۹ تخلف مربوط به شرط معدل بوده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: زهرا مظفر اظهار کرد: در سوم اردیبهشت ماه سال ۹۹، وزیر آموزش و پرورش برنامه عمل وزارتخانه را ابلاغ کرده و این اداره کل نیز مأموریت‌هایی برعهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رصد، ارزیابی و ارائه اطلاعات به سامانه دولت در سطح ملی است.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار شاخص در سطح مناطق و مدارس احصا و ارزیابی شده تا جایگاه ما در مقایسه با سایر دستگاه‌ها مشخص و در نهایت رتبه دستگاه از سوی سازمان اداری استخدامی اعلام شود. مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد ۳۹ هزار و ۴۸۶ کار نظارتی تا قبل از تعطیلی مدارس به علت کرونا انجام شد و بیش از ۸هزار نفر در سال گذشته و هم اکنون به عنوان کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم انتخاب می‌شوند و فعالیت می‌کنند تا بر امر ثبت‌نام مدارس نظارت داشته‌باشند. وی افزود: در سال تحصیلی گذشته نظارت بر فرایند ثبت نام انجام شده‌است و ۲۸ هزار و ۵۳۴ بازدید صورت گرفت که ۱۹۴۸ تخلف دریافت وجه، ۷۸۷ تخلف محدوده‌بندی ثبت‌نام، ۱۴۹ تخلف شرط معدل، ۱۱۱۱ تخلف عدم اطلاع‌رسانی، ۲۸۳۲ بازخورد مکتوب به مدیر، ۴۸۶ بازگشت وجوه، ۳۴ لغو ابلاغ مدیر مدرسه و ۶۱ پرونده ارجاع پرونده مدارس غیردولتی به شورای نظارت بر مدارس غیردولتی ثبت شد. مظفر با اشاره به میزان شکایات ثبت‌شده در سامانه پاسخگویی به شکایات در سال تحصیلی گذشته گفت: ۱۴ هزار و ۳۳۱ گزارش تخلف ثبت شده در سامانه را برررسی کردیم که ۵ هزارو ۷۸۲ شکایت مربوط به حوزه اداری، ۲ هزارو۴۴۳ شکایت آموزشی، ۵۴۸ شکایت در حوزه پرورشی، ۴۴۰ شکایت در حوزه ثبت‌نام، ۸۵۸ شکایت در حوزه مالی و رفاهی و ۳ هزارو۷۰۶ شکایت غیرمالی است.

وی با اشاره به شکایات حوزه ثبت‌نام که در سامانه پاسخگویی به شکایات ثبت شده‌است، افزود: از مجموع ۴۴۰ شکایت در حوزه ثبت‌نام اخذ وجه غیرمجاز؛ در هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی۱۲۴ مورد، اخذ وجه مازاد بر شهریه در مدارس غیردولتی ۴۶ مورد، اخذ وجه مازاد در مدارس سمپاد ۱۲ مورد، اخذ وجه مازاد در مدارس شاهد ۱۲ مورد، شکایت از سرویس مدارس ۱۵ مورد و عدم رعایت محدوده‌بندی ثبت‌نام ۲۳۱ مورد بوده‌است که ظرف هفت تا ۱۰ روز رسیدگی شد و به شاکیان پاسخ دادیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار