کد خبر: 1007565
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
پاسخ آموزش و پرورش به گزارش «جوان»
سرویس جامعه جوان آنلاین: پس از انتشار گزارش «جوان» در همین صفحه و با عنوان «آموزش و پرورش علیه معلمان قراردادی» وزارت آموزش و پرورش جوابیه‌ای را به دفتر روزنامه ارسال کرده‌است.

متن این جوابیه به این شرح است:

طرحی که در روزنامه به آن اشاره شده‌است، با هدف تسهیل‌گری به دانشجویانی که علاقه‌مند و داوطلب اتمام سریع‌تر دوره کارشناسی هستند، تدوین و توسط هیئت محترم امنا مصوب شد. لازم به یادآوری است، این رویه، یک رویه معمول در دانشگاه‌هاست و با توجه به نیاز‌های فوری وزارت آموزش و پرورش و در دوره گذار (تا سال ۱۴۰۴)، دانشگاه این پیشنهاد را به هیئت امنا ارسال کرد و مقرر گردید:

۱- به صورت آزمایشی برگزار شود.

۲- به صورت اختیاری و درخواست دانشجو صورت می‌پذیرد.

۳- با ادغام برخی دروس که دارای هم پوشانی هستند صورت می‌پذیرد (کاهش ۱۰ واحدی از ۱۵۰ واحد).

۴- با استفاده از ظرفیت ترم تابستان صورت می‌گیرد.

۵- نیازمند اخذ مجوز مراجع قانونی از جمله گروه هماهنگی تربیت معلم، شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است

نکته قابل توجه دیگر اینکه به استناد ماده ۱۰ آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته مصوب ۱۴ /۰۲ /۱۳۷۶ شورای عالی برنامه‌ریزی، تعداد واحد‌های لازم برای گذراندن دوره تحصیلی کارشناسی پیوسته غیر از رشته‌های فنی و مهندسی ۱۳۰ تا ۱۳۵ واحد می‌باشد. وفق ماده ۱۱ آیین‌نامه فوق‌الذکر هر دانشجو می‌تواند در هر نیم سال تحصیلی تا ۲۰ واحد درسی را انتخاب نماید؛ همچنین به استناد تبصره ۳ ماده ۱۱ آیین‌نامه مزبور اگر دانشجو در یک نیم سال تحصیلی، میانگین نمراتش حداقل ۱۷ باشد‌

می‌تواند حداکثر تا ۲۴ واحد درسی را انتخاب نماید. تعداد واحد‌های درسی مجاز برای انتخاب دانشجویان در دوره تابستانی حداکثر شش واحد می‌باشد.

با توجه به موارد فوق، هر دانشجو می‌تواند به صورت معمول ۱۲۰ واحد درسی را در سه سال / شش نیمسال به ازای ۲۰ واحد در هر نیمسال تحصیلی و اخذ و گذراندن ۱۸ واحد درسی در سه دوره تابستان (به ازای هر تابستان شش واحد درسی) را بگذراند و دوره کارشناسی ناپیوسته را در مدت سه سال بگذراند و دانش‌آموخته گردد. حال با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی است و دانشگاه فرصت بیشتری برای آموزش دانشجومعلمان نسبت به سایر دانشگاه‌ها در اختیار دارد، لذا امکان ارائه واحد‌های بیشتری در طی ترم‌های تحصیلی (و حتی دوره تابستان) وجود دارد که این امر نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذیربط می‌باشد. در پایان یادآور می‌شود که این موضوع نیاز به اخذ مجوز مربوط به فاز مطالعاتی و آغاز فرایند مکاتبات قانونی دریافت مجوز‌های لازم داشت که پس از بررسی کارشناسی و تصویب در بیست و ششمین نشست کمیسیون دایمی هیئت امنای دانشگاه مورخ ۳۰ /۱۱ /۱۳۹۸، در بیست و هشتمین نشست هیئت امنای دانشگاه مورد بحث وگفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار گرفت و به استناد ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، هیئت امنا با طرح تعدیل سنوات تحصیلی دانشجو معلمان از «۴» سال به «۳» سال منوط به رعایت قوانین و مقررات، ضوابط تصویب برنامه درسی در مراجع ذیربط و اخذ مجوز‌های قانونی برای دانشجویان متقاضی بهره‌مندی از این امتیاز موافقت نمود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار