کد خبر: 1007433
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
مردی که ۱۱‌سال قبل همسر سومش را به قتل رسانده‌بود، پای چوبه‌دار موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ساعت‌۲۰:۳۰ شامگاه یازدهم دی‌سال‌۸۸ بود که مردی با اداره پلیس شهرستان نظرآباد تماس گرفت و گفت همسرش را در درگیری به قتل رسانده است.

با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس به محل حادثه که خانه ویلایی بود، رفتند و داخل پذیرایی با جسد زن ۳۲‌ساله‌ای به نام ماه‌بانو روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به بدنش به قتل رسیده بود.

نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول دقایقی قبل در درگیری با شوهر ۲۹‌ساله‌اش به نام طالب به قتل رسیده است و همچنین مشخص شد مقتول زن سوم قاتل است.

خواهر مقتول که شاهد ماجرا بود به مأموران گفت: تازه از شهرستان مشهد به نظرآباد رسیده بودم که تصمیم گرفتم ابتدا برادرم را ببینم و به همین خاطر راهی خانه‌اش شدم. وقتی در زدم برادرم در حالی که آشفته و سراسیمه بود، در را روی من باز کرد و گفت با همسرش درگیر شده و او را با چاقو زخمی کرده‌است. بلافاصله به داخل اتاق رفتم که دیدم ماه‌بانو بر اثر شدت خونریزی فوت کرده است. برادرم خیلی ناراحت بود و داخل حیاط خانه‌اش نشسته بود که از او خواستم موضوع را به مأموران پلیس خبر دهد.

پس از این مأموران پلیس طالب را به اتهام قتل عمد همسرش بازداشت کردند.

اعتراف به قتل

متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل همسر سومش اعتراف کرد و گفت: من سه‌زن دارم و ماه‌بانو هم زن سومم بود که مدتی قبل با هم ازدواج کردیم. البته از زنان دیگرم فرزند دارم و ماه بانو هم در جریان بود و با همین شرایط با من ازدواج کرد، اما پس از مدتی در زندگی زنان دیگرم دخالت می‌کرد و می‌گفت که با آن‌ها رفت و آمد نکنم. وی ادامه داد: روز حادثه به دیدن دختر زن دومم رفتم و ساعت‌۶:۳۰ عصر به خانه زن سومم برگشتم.

همان لحظه که وارد شدم ماه‌بانو با من مشاجره لفظی کرد و گفت چرا دیر به خانه آمده‌ام. وقتی به او گفتم که به دیدن فرزند زن دومم رفته بودم به من فحاشی کرد و گفت بدون اجازه او حق نداشته‌ام به خانه همسران دیگرم بروم که همین موضوع باعث درگیری ما شد. ماه‌بانو به من گفت باید بین او و فرزندم یکی را انتخاب کنم و گرنه طلاقش را می‌گیرد. در حالی که با هم مشاجره لفظی می‌کردیم، همسرم یک مشت به پهلویم زد و بعد به طرف حمام رفت که عصبانی شدم و به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم و چند ضربه به همسرم زدم. ماه‌بانو غرق در خون روی زمین افتاد و فوت کرد و من هم به شدت پشیمانی شده‌بودم که به داخل حیاط خانه‌ام رفتم و گوشه‌ای نشستم. هنوز دقایقی نگذشته بود که خواهرم در خانه را زد و وقتی در را باز کردم و او با این صحنه روبه‌رو شد از من خواست با اداره پلیس تماس بگیرم.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه قتل در شعبه‌۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم طالب را به جرم قتل عمد همسر سومش به قصاص محکوم کرد. حکم دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۱۵ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل قانونی اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

بخشیدن زندگی دوباره به قاتل

پس از ارسال پرونده قاتل به دادسرای جنایی اولیای‌دم برای اجرای حکم ناچار به پرداخت تفاضل دیه شدند که مهریه ۵۰‌سکه‌ای مقتول را به اجرا گذاشتند و در نهایت با تهاتر مهریه و تفاضل دیه قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

در حالی که متهم در انتظار چوبه دار روزشماری می‌کرد، قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و رئیس هیئت صلح و سازش دادسرا جلسات متعددی را برای جلب رضایت اولیای دم در دادسرا برگزار کرد. در جلسات صلح سازش اولیای‌دم اعلام کردند در صورتی که قاتل ۵۰۰‌میلیون تومان دیه پرداخت کند، او را می‌بخشند، اما قاتل قادر به پرداخت این مبلغ دیه نبود که در نهایت چند روز قبل برای اجرای حکم در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار حاضر شد.

در حالی که طناب دار به گردن قاتل انداخته شده و نفس‌هایش به شماره افتاده‌بود، هیئت صلح و سازش دادسرای امورجنایی برای جلب رضایت از اولیای‌دم دوباره پای چوبه‌دار دست به کار شدند و در نهایت با میانجیگری هیئت صلح وسازش اولیای‌دم با گذاشتن شرایطی قاتل را بخشیدند.

بدین ترتیب قاتل زن سوم از پای چوبه دار به زندگی دوباره بازگشت و به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان محاکمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار