کد خبر: 1004031
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
مردی که مشتریان سرشناس یکی از بانک‌های تهران را با وعده تهیه ارز ارزان‌قیمت فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری ۲۵ میلیارد تومانی کرده به همراه همدستش سرانجام بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۱۵ بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری روی میز کارآگاهان اداره ۱۴ پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. یکی از شاکیان در توضیح شکایت خود گفت: چندی قبل در یکی از شعب بانکی با مردی آشنا شدم که گفت یکی از دوستانش بازرگان است و می‌تواند به راحتی برایم ارز به قیمت دولتی تهیه کند. من هم به حرف‌های او اعتماد کردم و بعد از حرف زدن با بازرگان که مردی ۳۰ ساله به نام حمید بود ۷ میلیارد تومان به حسابش واریز کردم. مطابق قراری که با حمید داشتم قرار شد چند روز بعد از واریز شدن پول به یکی از هتل‌های بزرگ تهران برویم و آنجا ارز‌ها را به من تحویل دهد. روز قرار راهی هتل شدم تا ارز‌ها را از حمید تحویل بگیرم، اما او سر قرار حاضر نشد. وقتی با او تماس گرفتم گفت که از سوی نهاد‌های امنیتی تحت نظر است و نتوانسته برایم ارز تهیه کند.

شاکی ادامه داد: وقتی در این باره تحقیق کردم متوجه شدم که حمید چند نفر دیگر از مشتریان همان بانک را به این شیوه فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده مخفیگاه حمید و همدستش را شناسایی و چند روز قبل آن‌ها را دستگیر کردند. دو متهم در اولین بازجویی‌ها کلاهبرداری را انکار، اما در تحقیقات بیشتر به جرمشان اعتراف کردند. حمید گفت: دوستم مشتریان پولدار شعبه بانک را به من معرفی می‌کرد. وی ادامه داد: او من را به عنوان بازرگان معرفی می‌کرد و بعد از جلب اعتمادشان من هم با وعده تهیه ارز ارزان‌قیمت پولشان را تحویل می‌گرفتم و زمانی که درخواست ارز می‌کردند مدعی می‌شدم که از سوی نهاد‌های امنیتی تحت نظر هستم و آن‌ها را می‌ترساندم تا پیگیر ماجرا نشوند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهمان به همین شیوه با کلاهبرداری از چهار مشتری شعبه بانک ۲۵ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند که به دستور بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران راهی زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار