کد خبر: 999982
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
بانو سکینه واعظی که قبل از انقلاب چهار شهید و پس از آن دو شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم دفاع از حریم انقلاب کرده بود، به فرزندان شهیدش پیوست.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: اسوه صبر و استقامت بانوان تاریخ انقلاب اسلامی که سال‌های سال با اقتدا به حضرت زینب (س) در فراق شش نفر از اعضای خانواده‌اش مجاهدت و مقاومت کرده بود، آسمانی شد.

مرحومه واعظی، در دوران تاریک ستم‌شاهی، برای مبارزه با ظلم و سیاهی، شمع وجود پسر، دختر، داماد و عروس خود را تقدیم کرد، اما هنوز سهم خود را از سفره انقلاب کافی نمی‌دانست و در دوران دفاع مقدس، دو پسر دیگرش را هم به جبهه فرستاد تا مدال‌های شهادت این خانواده را به عدد شش برساند و سهم او از سفره انقلاب شد یک جمله، «مادر شهید.»

بانو واعظی از مادران بزرگ و فداکار دیار اصفهان بود که سه پسر، یک دختر، یک عروس و یک دامادش به فیض عظیم شهادت نائل آمده بودند. شهیدان ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه فرزندان این مادر قهرمان و مرتضی و طیبه واعظی داماد و عروس او بودند.

این مادر پرافتخار در سال‌های پس از جنگ و دفاع مقدس زینب‌وار و استوار در مسیر آرمان‌های انقلاب و اسلام مقاومت کرد و سرانجام برای دیدار فرزندانش آغوش گشود و چشم بر این جهان فانی بست.

هیئت دولت سال ۱۳۷۳ نشان دولتی درجه یک ایثار را به‌پاس فداکاری‌ها و بزرگواری‌ها به مرحوم بانو سکینه واعظی اهدا کرده بود.

به مناسبت درگذشت مرحومه سکینه واعظی، حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و تنی چند از شخصیت‌های کشوری، پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور

در متن پیام تسلیت دکتر حسن روحانی آمده است: درگذشت ام‌الشهدا حاجیه خانم سکینه واعظی، مادر بزرگوار شهیدان عالیقدر ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه جعفریان، موجب تأثر و تألم خاطر شد.

نام نیک این مادر فداکار که به تأسی از اسوه صبر و استقامت حضرت زینب (س)، در عمر بابرکت خود فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز تربیت و تقدیم عزت و سربلندی انقلاب و نظام کرد، در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مادر گرامی و مردم شهیدپرور استان اصفهان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

پیام تسلیت سردار غلامرضا سلیمانی

در بخشی از پیام تسلیت سردار غلامرضا سلیمانی آمده است: با نهایت تأسف و تألم، خبر درگذشت مادر فداکار و صبور شهیدان والامقام ابراهیم، حسن، محمد و شهیده والامقام فاطمه جعفریان را دریافت نمودم، رحمت و مغفرت ابدی پروردگار عالم بر این مادر شجاع و ولایتمدار که علاوه بر فرزندان برومندش داماد و عروس خود، شهید مرتضی واعظی و شهیده طیبه واعظی را تقدیم انقلاب کرد.

گرچه از دست دادن اسوه‌های مقاومت و فداکاری، که با تأسی از الگوی منحصر به فرد صبر و استقامت، حضرت زینب کبری (س) در پیروی از، ولی فقیه زمان خود ذره‌ای تردید نکردند، ضایعه‌ای بس ناگوار است، اما بندگان صالح خدا بر اساس آموزه‌های قرآن کریم در مقابل طوفان حوادث و مصائب با صبر و شکیبایی تسلیم تقدیر و مشیت الهی‌اند.

دامان پاک و مطهر ایشان مهد پرورش و تربیت فرزندانی جان بر کف و شایسته همچون آن شهیدان و شهیده بزرگوار بوده است و به فضل خدا با شهیدان و شهیده عزیز و بزرگوارش محشور و نزد خدای شهیدان مأجور خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار