کد خبر: 997166
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
جمعی از حامیان فتنه ۸۸ با نوشتن نامه‌ای خواستار رفع حصر سران فتنه شدند. دلیل ارائه درخواست رفع حصر در این مقطع زمانی، شیوع ویروس کرونا در کشور و قرنطینه خانگی مردم اعلام شده است. موضوع البته جز شباهت ظاهری، کاملاً بی ربط است. در این نامه آمده که: «بیماری کووید۱۹ طعم حصر خانگی خودخواسته و بدون محرومیت از حقوق و آزادی‌های اولیه زیست و ارتباط انسانی را به همه چشانده، اما کسی از مقامات را به صرافت رفع حصر از موسوی، رهنورد و کروبی نینداخته است... با توجه به ضرورت پایان دادن به التهابات یک دهه اخیر، خاتمه دادن به حصر خانگی و تبدیل آن به «قرنطینه اختیاری» را ضروری می‌دانیم تا با پایان‌یافتن قرنطینه در کشور و عادی‌شدن شرایط، قرنطینه اختیاری محصورین نیز خاتمه یابد و آنان زندگی عادی خود را از سر بگیرند.»

روشن نیست چرا خانه نشینی اجباری مردم به دلیل کرونا باید مسئولان را به رفع حصر از سران فتنه ترغیب کند. سران فتنه در بهمن ۸۹ و همزمان با قیام مردم مصر علیه دیکتاتور خود، با دعوت از سمپات‌های خود برای حضور در کف خیابان آشوبی را در تهران رقم زدند که ضمن شعار‌های توهین آمیز، به مرگ دو نفر در تهران انجامید. از آن پس سران فتنه که حتی پس از هشت ماه آشوب ۸۸ با هیچ محدودیتی مواجه نشده بودند، طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی و برای تأمین امنیت جامعه، در حصر قرار گرفتند. طبیعتاً با پایان این اقدام تأمینی، آن‌ها باید راهی دادگاه و محاکمه شوند. قیاس سران فتنه که لیست اقدامات غیرقانونی آنان پر تعداد است، با مردمی که بدون گناه مجبور به رعایت قرنطینه خانگی هستند، ظلم در حق مردم است.

یک نکته جالب دیگر ربط دادن شرایط اقتصادی کشور به رفع حصر است: «نمی‌توان در این مختصر، نسخه‌ای شفابخش برای اقتصاد رنجور ایران ارائه داد، چنانکه نمی‌توان لوازم و مقتضیات برون‌رفت از تحریم‌های ظالمانه را تشریح کرد و حتی از روش‌های حکمرانی به‌سامان سخن گفت. باوجوداین معتقدیم در شرایط خطیر کنونی می‌توان و باید بر جلب رضایت عمومی و تحکیم «همبستگی اجتماعی» تأکید و به سوی «همدلی ملی» حرکت کنیم...» اصلاح طلبان غالباً اینگونه است که خواسته خود را به عنوان نتیجه می‌نویسند، بعد هر شرایطی را که کشور در آن هست، چه مثبت، چه منفی، چه اقتصادی و چه سیاسی و فرهنگی به عنوان مقدمه می‌نویسند. در واقع از انتهای معادله به ابتدا می‌رسند. چون شرایط اقتصادی خوب است، رفع حصر و مذاکره با امریکا، چون شرایط اقتصادی بد است، پس رفع حصر و مذاکره با امریکا، چون تهدید نظامی داریم، چون تهدید نظامی نداریم، چون داعش هست، چون داعش نابود شد، چون انتخابات را بردیم، چون انتخابات را باختیم، چون کرونا هست و ... پس رفع حصر و مذاکره با امریکا! این جماعت همواره برای کاسبی سیاسی آماده هستند، حتی در دورانی که همه ظرفیت کشور باید در خدمت اپیدمی کرونا باشد.

سال گذشته هم صفایی فراهانی گفته بود: «رفع حصر از محصورین نیز در این شرایط می‌تواند به جامعه امید دهد. حال که نمی‌توان در پیشبرد فرآیند‌های اقتصادی تلاش چندانی نمود، لااقل باید از بُعد‌های روانی تلاش‌هایی انجام داد که جبران کننده فشار‌های اقتصادی بر مردم باشد. به نظر می‌رسد در شرایطی که حداقل ۳۰ درصد کسری بودجه در کشور پیش‌بینی می‌شود و تورم سیر صعودی دارد و فشار زیادی به طبقات پایین و میانی و کارمندان و کارگران وارد می‌شود، این تلاش‌ها معقول باشند.» که اصلش می‌شود اینکه، چون توان برنامه ریزی اقتصادی نداریم، سر حامیان مان را با بحث‌های سیاسی گرم کنیم!

خانم رهنورد از اسفند ۱۳۹۶ رفع حصر شد چرا اصرار بر ماندن در حصر دارد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار