کد خبر: 993241
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
گفت‌و‌گوی «جوان» با مسعود ملکی قائم مقام جبهه مطالعات فرهنگی انقلاب به مناسبت درگذشت مستندساز «آتش به اختیار» و انقلابی
حامد جلالی‌کاشانی از جوانان آتش به اختیار و فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی که جزو عوامل اجرایی جشنواره عمار نیز بود به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.
مصطفی شاه کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مسعود ملکی قائم مقام جبهه مطالعات فرهنگی انقلاب که از نزدیک با این فعال جبهه انقلاب در ارتباط بوده است در گفتگو با «جوان» می‌گوید: حامد جلالی‌کاشانی جزو رتبه‌های برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که پس از اتفاقات فتنه ۸۸ و کاستی‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر مرتبط با جبهه فرهنگی انقلاب دیده شد، پزشکی را رها کرد و به همراه بسیاری دیگر از دغدغه‌مندان انقلاب به عرصه فرهنگ و هنر وارد شد. وی یکی از رویش‌های واقعی انقلاب بعد از وقوع فتنه ۸۸ بود که نه به صورت شعاری بلکه به شکل کاملاً ملموس و عینی همه دارایی خودش را برای پیشبرد اهداف انقلاب پای کار آورد و هر کاری را که روی زمین مانده بود انجام می‌داد.

ملکی در ادامه می‌افزاید: مرحوم جلالی کاشانی از سال‌های ۹۲-۹۱ همکاری‌اش را با دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آغاز کرد و تا سال گذشته تقریباً به صورت شبانه‌روزی در این دفتر مشغول فعالیت بود. اگر قرار باشد از ویژگی‌های ایشان چیزی بگویم باید به مقید و مذهبی بودن تام و تمام او اشاره کنم. مرحوم جلالی‌کاشانی در هر جایی که منتسب به نام امام حسین علیه‌السلام بود به معنای واقعی کلمه خدمت می‌کرد که برای یک فعال فرهنگی یک امتیاز ویژه اخلاقی محسوب می‌شود. یکی از مولفه‌های شخصیتی حامد جلالی‌کاشانی این بود که اگر یک کاری به او سپرده می‌شد هم خیلی خوب یاد می‌گرفت و به نحو احسن آن را انجام می‌داد، ضمن اینکه اصلاً اهل حسادت و بخل ورزیدن نبود و هر کاری که یاد می‌گرفت بدون هیچ چشمداشتی به دیگران هم آموزش می‌داد. حتماً می‌دانید که مرحوم جلالی‌کاشانی اصلاً کارش موسیقی نبود، اما به محض ورودش در این عرصه به شکل باور نکردنی توانست بر این حوزه مسلط شود. او در یک سال اخیر بر حوزه زنان و خانواده متمرکز شده بود که در بازه زمانی کمتر از یک سال جزو سرآمدان این حوزه شد.

قائم مقام جبهه مطالعات فرهنگی با اشاره به اینکه من با ایشان مستقیم کار کردم و باید بگویم که پشتکار بسیار عجیبی داشتند، اظهار می‌دارد: معمولاً در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز اغلب افراد به مرخصی و تعطیلات می‌روند، اما واقعیت این است که روز ۲۹ اسفند یا روز‌های ابتدایی تعطیلات نوروز با دیگر ایام برای مرحوم حامد جلالی کاشانی هیچ فرقی نداشت و در این ایام همانطور تلاش می‌کرد و انرژی می‌گذاشت که در روز‌های عادی سال و همه ساعات شبانه‌روز فعالیت می‌کرد. کار فرهنگی کردن حامد جلالی‌کاشانی برای اهداف انقلاب تعطیل‌بردار نبود و برعکس بسیاری افراد حوزه فرهنگی انقلاب همیشه در حال تولید و یادگیری بود و این‌ها اصلاً شعار نیست بلکه واقعیاتی است که من از نزدیک شاهد آن‌ها بوده‌ام. حامد در حوزه‌هایی مثل مستند، موسیقی، خانواده و... یا با تشخیص خودش یا به درخواست جبهه مطالعات فرهنگی و دیگر بخش‌های همسو با انقلاب با تمام توان ورود می‌کرد و همیشه نتیجه کارهایش بسیار قابل توجه و مطلوب بود. یکی دیگر از عرصه‌هایی که مرحوم جلالی‌کاشانی در آن خوش درخشید حوزه رسانه و تولید محتوا‌های مرتبط بود. قطعاً او مصداق یک جوان انقلابی آتش به اختیار و یک دیده‌بان موفق، خوش‌فکر و خلاق در جبهه فرهنگ و هنر انقلاب بود. هم محتوا را می‌فهمید و هم فرم را می‌شناخت که با توجه به چند‌وجهی بودن شخصیت حرفه‌ای و کاری ایشان باید وی را آچار به دست جبهه فرهنگی انقلاب خطاب کنیم که متأسفانه ما ایشان را از دست دادیم و قطعاً خلأ وجود وی ثلمه سنگینی بر جریان انقلابی محسوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار