کد خبر: 992921
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
سرهنگ "حسین ترکیان" از عملیات پیچیده دستگیری یکی از کلاهبرداران حرفه ای که بالغ بر 20 میلیارد ریال در 5 استان کشور کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یکی از مشاوران املاک از وی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با تحقیقات ویژه ای که کارآگاهان در این زمینه انجام دادند، مشخص شد فردی با راه اندازی دفتر مشاور املاک قلابی در چندین استان کشور از شهروندان کلاهبرداری می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص شیوه کلاهبرداری این فرد، گفت: وی پس از روبرو کردن خریدار و فروشنده و تنظیم قولنامه، چک خریدار را از وی گرفته و عنوان می کرده که تا زمان تنظیم سند به صورت امانت نزد خود نگه می دارد اما فردای آن روز دفترش را تعطیل و متواری می شده است.

سرهنگ ترکیان گفت: متهم علاوه بر این با درج آگهی فروش خودروهای مدل بالا در سایت دیوار آن ها را به صورت صوری به خریداران نشان داده و با جلب اعتماد مشتری نصف مبلغ فروش را قبل از تنظیم سند دریافت کرده و دیگر پاسخگوی تماس تلفنی خود نمی شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: سرانجام با پی جویی های علمی و تخصصی کارآگاهان، مخفیگاه متهم در یکی از محله های شهر اصفهان شناسایی و وی در یک عملیات ویژه طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم از کلاهبرداران حرفه ای و سابقه دار و تحت تعقیب مراجع قضائی 5 استان کشور می باشد گفت: وی در تحقیقات صورت گرفته به بیش از 20 میلیارد ریال کلاهبرداری از 15 نفر اقرار کرده است.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در خصوص پرونده مذکور ادامه دارد و احتمال افزایش مال باختگان و میزان کلاهبرداری های صورت گرفته  نیز وجود دارد، عنوان کرد: به مردم توصیه می کنیم هنگام مراجعه به دفاتر مشاور املاک از مجوز دار بودن آنان مطمئن شوند.

وی افزود: شهروندان زمانی که می خواهند معامله ای را انجام دهند، تقاضای کد رهگیری کنند چون فقط دفاتر مشاوراملاک قانونی دارای کد رهگیری هستند و مراقب باشند اگر قرار است وجه نقد و یا چکی بابت خرید ملک یا خودرو پرداخت کنند آن را فقط به خریدار تحویل دهند و از تحویل آن به افراد غیر خودداری نمایند، همچنین از هرگونه خرید و فروش در سایت های واسطه گر خودداری کرده و انجام معامله را فقط در دفاتر معتبر و قانونی انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار