کد خبر: 986862
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
جوابیه شهاب حسینی به منتقدان
شهاب حسینی در مقابل آماج توهین ها به بیانیه اول خود در رابطه با مخالفتش به انصراف از جشنواره فیلم فجر، بیانیه دیگری در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد:
به گزارش جوان آنلاین شهاب حسینی در نامه دومش خطاب به منتقدانتش نوشت:

اینبار خاصه به همه کسانی که بنده را آماج سیل انتقادات، قضاوتها، فحاشی‌ها و نفرین‌ها قرار دادندو حتی به فرزندان بیگناه بنده هم رحم نکردند.

در برابر شما ادب می‌کنم و با نگاهی، چون لقمان به شما می‌نگرم و پرهیز می‌کنم از آنچه شما انجام داده اید.

همینطور که فهمم شد با این خشونتی که در وجود شماست، چنانچه در مسند قدرت بودید، عملکردی بهتر از آنچه امروز شاهد هستیم نداشتید.

بار چندمی است که بنده را به دلیل ابراز عقایدم به بدترین شکل مورد عتاب قرار می‌دهید و انگ وابستگی سیاسی می‌زنید.

به مدد خدای بنده نوازم، بند ناف ارتزاق اعتباری و اقتصادی زندگیم جز به درگاه رحمتش وصل نیست که وسیله آنرا در درون روح و قلبم به ودیعه نهاده. به لطف یار، نان بازو میخورم.

ارادتمند تمامی انبیا و اولیا در تمام ادوار تاریخ بشریت هستم، آن نیز با سوختن خود جهان اطراف خود را روشنی بخشیدند؛ و بیش از آن‌همواره در تقابل با قدرت‌های زمانه خویش بودند.

قدرت‌هایی که به گواه تاریخ، تعدادی از آنان حتی خود را به زینت شریعت دینی آراسته و در ظاخر به مناسک آن عمل می‌کردند.

با مطالعه تاریخ به خصوص در احوالات ائمه اطهار علیهم السلام به روشنی با آن‌مواجه میشویم.

بنده در نام فامیلم نام کسی را در شناسنامه دارم که خود یگانه مظهر ایستادگی در برابر قدرت نامشروع نامطلوب وقت بود.

عشق و ارادت قلبی به پیامبر اکرم و امامان معصوم، به واسطه پدرم در تار و پودم‌تنیده، و حتی به قیمت جان حاضر به فروختن آن به بهای ناچیز وابستگی سیاسی و فکری به هیچ نهاد قدرتی چه در ایران و چه در خارج از ایران، نبوده و نیستم.
تا خدا بنده نواز است، به خلقش چه نیاز؟

جامعه ام بدند تا آخر عمر و به هیچ بهایی دست از عقیده قلبی ام نخواهم کشید.

بنابراین انتصاب هرکسی که از اعتقادش سخن می‌گوید، به نهاد قدرت صرفا به خاطر تشابه گفتار اعتقادی در ظاهر، قضاوتی است که طبعا از کم آگاهی نشات میگیرد.

بنده هم به عنوان یک ایرانی، دل در گرو سرزمینم و مردم آن دارم.

منتقد بسیاری از مواردی هستم که بر سر جامعه ام آمده. منتقد عدم وجود صبوری لازم برای شنیدن اعتراضات به حق مردم هستم. منتقد نوع رویارویی با مردم پرسشگر در سال هشتادو هشت هستم.منتقد کشته شدن هموطنانم در آبان ماه.
منتقد آن دستپاچگی و عجله‌ای هستم که منجر به فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری شد.این را معتقدم الان وقت کنارکشیدن نیست.تحریم فستیوال و عدم حضور راه چاره نیست.چرا که جا برای کسانی باز میشود که انگیزه‌های دیگری دارند.
الان باید بود و حرف زد.دست از ظاهر بینی برداریم.

چطور میتوانیم دست از انصراف برداریم، در حالی که کار‌هایی در کارنامه خود داریم، که بودجه آن از نهاد‌های قدرت تامین شده است؟ اگر ریاکاری نیست، پس چیست؟

به اندازه مثنوی هفتاد من میتوان نوشت، اما در حوصله مخاطب نمیگنجد.دیر یا زود ناگزیر از ترک این گردونه عظیم خواهیم شد.
هرکه هستیم، هرکجا‌هستیم و بر هر مسندی که تکیه زده ایم.

سید شهاب حسینی


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سید اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
همه حرف هایی را که آقای حسینی زدند به این مطلب بر می گردد که:(بند ناف ارتزاق اعتباری و اقتصادی زندگیم جز به درگاه رحمتش وصل نیست)
آمیزاد اگر این چنین شد اینطور هم صحبت می کند
ابوحامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
2
باحترام تمام قد به جناب آقای حسیی ازطرف یک فرهنگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
1
خدایا این منتقدان خود شیفته را از مملکت ایران بگیر. طوری سخن می گوید انگار فوق دکتری در مسایل راهبردی دارد. میشه بگویی انتقاد شما به سال 88 چیست و مبنای دروغگویی فتنه گران را توضیح دهی؟ والله اگر جشنواره فجر هم یکسال تعطیل شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. حداقل فرهنگ مملکت در امان خواهد ماند.
پاسخ ها
ایرانی منصف و غیرتمند
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آقای سیدشهاب حسینی،در نامه قبلیشان خوب استدلال کرده و نشان دادند استدلالی پشت رفتارشان دارند و لی نمیدانم چرا عصبانیت ناشی از حرف بی پایه و اساس و اعتراض کورکورانه و اتهام زنی خام و ناپخته از اعتراضات قبلی و تحریمهای نابخردانه آن تحریم کننده های(به رسم تحریم ترامپ،که دارد واژه تحریم را در ادبیات سیاسی و اقتصادی بین المللی پررنگ مینماید) این اتهام زنیهای بی پایه،با ژست آزادمردی و آزادزنی ایشان(که هیچ نشان از آزادگی نداشته و بیشتر جوگیری و خامی. و جهل نسبت به منافع ملی، وجایگاه صنفی و سیاسی خود حضرات را نشان میدهد) سبب شده که آقای حسینی عصبانی شده و تا حدودی از آن استدلالات محکم قبلی فاصله بگیرد..2سؤال میکنم از همه! شما که اتهام میزنید آقای سیدشهاب حسینی پول گرفته که...(این اتهام قدیمی است و درموضوعات مختلف خیلیا به دیگران زده اند،و هرمدافع ملت و کشور را متهم به این کرده اند..این تقلید کورکورانه دیگری از هنرمندان نابغه تحریمچی است) پس شما از کی? یا کجا? سینما وتلویزیون کدام مملکت و یا سفیر کدام کشور? پول گرفته اید. که چنین به منافع ملی و سرمایه های کشور حمله ميكنيد??!!??
2شما حاضرید پای همین حرفتان بایستید و اتهامی که به سیدشهاب زدید را ثابت کنید،یا این اتهام را مثل خیلی کارها و خیلی حرفها و خیلی موضعگیریای دیگرتان بی حساب کتاب بیان کرده اید..تا کی? اینگونه بی پروا رفتار میکنید? وجدان و انسانیت و اخلاق و ...مهم نیست?
@یک سؤال ای خود سیدشهاب حسینی: شما در چند روز( در فاصله کمیبین2نامه) متخصص سیاست شدید،که فهمیدید برخورد پدافند هوایی،عجلولانه بوده است،یا فقط تاب تحمل اتهام زنی و فحاشی همکلران را نداشتید..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
مت نمیدانم،این همه آزادمردان! و آزاد زنان! که در عرصه هنر! این مرز وبوم فعالیت دارند! چقدر از مرام و مسلک آزادگی میفهمند که هیچ مقابله ای با ظالمان بین المللی(آمریکای مظهر امپریالیسم بین الملل، اسراییل کودک کش،انگلیس مؤسس اسراییل، فرانسه استعمارگر و عامل حمله به لیبی_ که لیبی سبب شد الان10 سال است درگیر جنگ داخلی شده اند_ عربستانی که تمام جنگهای منطقه بزرگ ما، با ایجاد القاعده، از طالبان در افغانستان و پاکستان،بوکوحرام در نیجریه،و... داعش! داعش که یادتان هست!اگر نیست بدانید باز هم دارد سر بلند میکند..آره همه این ظلم و ستم و جنگ ودرگیری را که هزاران میلیاردها دلار از سرمایه مسلمانان دردهه هزینه کرده و ده ها و صدها هزار نفر را کشته و بیشتر از آنرا زخمی و آواره کرده است( هنوز آوارگان سوری در اروپا هستند) نمیدانم چرا این هنوطنان هنرمند آزادمرد و آزادزن! هیچ اینها را نه ميبينند و اگر میبینند هیچ کار هنری در محکومیت مسببان و در نشان دادن رنج مظلومان انجام نمیدهند و حتی زبان به بیان هیچ غمی و رنجی ازین همه مظلوم بر زبان نمی آورند، از مظلومیت مردم بحرین( و از محرومیتشان از پارلمانشان سالهاست منحل شد،و اینهاه عنوان اکثریت شیعه که70%جمعهیت را دارند زیر بار اقلیت از همه چیز محروم هستند)مردم فلسطین در کشور خود حق رأی ندارند و مردان جوانشان حق نماز در مسجد قدس ندارند،زنان عرب در کشورهای پیرامون ما.. &..&.. شما این معنای آزادگی را از کدام فرهنگ وام گرفته اید? فرهنگ ایرانی که بعیداست مگر از فرهنگ قدیم بریتانیا که همه جور ظلم بر ملتها روا میداشت(حتی با اشغالگری)و خود را استعمارگر و طالب آبادانی سرزمین آنها میدانستند،و یا بوش و اوباما که کشورهای متطقه شدند و اشغال کردند و همه بلایی بر سرمردم آوردند و بعد میگویند ما برای آزادی وارد کشور شما شده ایم...و یا مثل ترامپ که بر اساس نظرسنجیهای تمام این سالها که موسسات امریکایی در ایران انجام دادند همیشه نتایجش نشان از محبوبیت بالای سردارقاسم سلیمانی نزد مردم ایران داشت ،آن شیرمرد ایرانی را مورد حمله تروریستی خشنی میکند و کودکان را نورد تحریم دارو کرده و همه را ممنوع از ورود به آمریکا نموده و هر خارجی که وارد ایران شود را ...بعد ميگويد ما دوستدار مردم ایران هستیم..خب واژه ها معنی جدید میابند!!
م،معنای واژه دوست داشتن را و صداقت را از ترامپ،و سمبل مردانگی و آزادگی را غرب، و ترجمان شجاعت و دل داشتن را سفیر انگلیس درتهران(بعد از جشن سیاسی و شاش امنيتي ایشان)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار