کد خبر: 986224
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: با اعلام آمادگی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در پایان ماه ژانویه و آغاز گفتگو‌های تجاری جدید، اقتصاد این کشور پس از سه سال آشفتگی برگزیت در معرض خطر و افول قرار دارد.
بر‌اساس گزارشات اتاق بازرگانی انگلیس، اقتصاد بریتانیا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ دچار تلاطم زیادی شده و به‌گونه‌ای غیرمنتظره در فصل دوم سال گذشته افول ۲ /۰ درصدی را تجربه کرده است.
براساس این گزارشات این روند نزولی برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۲ مشاهده شده است. به همین منظور اتاق بازرگانی، در پایان سال ۲۰۱۹ به منظور دستیابی به اعتماد به نفس بیشتر در بازار کسب‌و‌کار به نظر‌سنجی در رابطه با هزاران شغل پرداخت و دریافت که برنامه‌های سرمایه‌گذاری تولید‌کنندگان به پایین‌ترین سطح در مدت هشت سال گذشته رسیده و صادرات و سفارشات داخلی کارخانه‌ها برای اولین‌بار در ۱۰ سال گذشته منفی گزارش شده است. همچنین بر‌اساس پیش‌بینی آن‌ها اقتصاد در ۲۰۲۰ تنها با رشد یک درصدی همراه خواهد بود و این کشور شرایط اقتصادی سخت‌تری را تجربه خواهد کرد. گفتنی است که سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ نشانگر ضعف بیشتری در بخش خدمات که ۸۰ درصد از اقتصاد بریتانیا مرتبط با این بخش است، تمام شاخص‌های اصلی، هزینه‌های خانوار و هزینه‌های فلج‌کننده بوده است. بر‌اساس گزارش اتاق بازرگانی، هزینه‌های خرده‌فروشی به طور کلی در ماه نوامبر و دسامبر ۹/۰ درصد کاهش یافته، به‌طوری‌که سال ۲۰۱۹ اولین سال از ۱۹۹۵ است که با سقوط کامل کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس همراه بوده است. همچنین با نگاهی به دوران کریسمس ۲۰۲۰ در‌می‌یابیم که چهار فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در این زمان با چالش فروش روبه‌رو شد و این بخش با کمترین رشد در مدت چهار سال - فقط ۲ /۰- کمترین رشد را تجربه کرد که بخشی از این کاهش مربوط به آشفتگی برگزیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار