کد خبر: 985472
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
عبدالله متولیان
شهادت سردار سلیمانی نقطه عطف تاریخی برای «محور مقاومت»، «انقلاب اسلامی»، «تنظیم روابط ایران با غرب به‌ویژه امریکا»، «تقابل تفکر انقلابی و غیرانقلابی»، «تقابل دیپلماسی مذاکره و مقاومت فعال»، و در یک کلمه شکستن اقتدار و هژمون امریکا در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود. نظامیان برجسته امریکایی او را یک نابغه و استراتژیست کم نظیر و قابل احترام می‌دانند، اما حضرت امام خامنه‌ای او را مظهر تجسم «ایمان و غیرت دینی»، «شجاعت همراه با تدبیر»، «منطق و عمل انقلابی در عرصه نظامی و سیاسی»، «اخلاص و انجام کار فقط برای خدا»، «با برنامه و آینده‌نگر» و «شدیداً مقید به حدود شرعی و حفاظت و صیانت از جان مردم و همکارانش» می‌دانند. آنچه که امروز در غزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن و... دیده می‌شود بی‌شک مدیون و مرهون تدبیر، درایت، هوشمندی، برنامه‌ریزی و اقدامات حاج قاسم است. سردار فاتح دل‌ها در یک کلمه قهرمان مبارزه با تروریسم در جهان است که به حکم آیه آخر سوره فتح با نابود کردن برنامه‌های نظام سلطه و صهیونیزم در منطقه غرب آسیا موجب شکل گیری، تقویت و استحکام عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و محور مقاومت باعث عصبانیت و خشم استکبار و نظام سلطه شده است.

در نقطه مقابلِ سردار دل‌ها؛ بی‌ادب ترین، بی‌سوادترین در حوزه سیاست، ترسوترین، دروغگوترین و بی‌منطق‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ امریکا قرار دارد که در عین حال یک قمارباز حرفه‌ای در عرصه اقتصادی بوده و از طریق قمار به آلاف و الوف بسیار دست یافته است و اینک با هدایت دست‌های پنهان در امریکا وارد عرصه سیاست شده تا در پوکر سیاسی کاری را که اوباما نتوانست به انجام رسانده و امریکا را از باتلاق مشکلات داخلی و بین‌المللی نجات دهد و بازی نیمه تمام او را در باره خاورمیانه جدید به اتمام برساند. ترامپ اصولاً با همین فنون قماربازی بر رقیب خود پیروز شد. ترامپ در پوکر سیاسی با دست‌های خالی، موفقیت‌های زیادی در مواجهه با مسائل داخلی و بین‌المللی نظیر: انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس و اعلام پایتختی قدس شریف برای رژیم صهیونیستی، دوشیدن بن‌سلمان (گاو شیرده منطقه)، حل مشکلات خود با اروپا، امتیازگیری از کره شمالی، خروج از کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی و... به دست آورده و موفق به کاهش بیکاری و بدهی‌های امریکا شده است. ترامپ طی سال‌های اخیر بار‌ها آمادگی خود را برای نشستن بر سر میز قمار سیاسی با ایران اعلام کرده و هر بار با هوشیاری و درایت ویژه مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف خود از طریق قمار سیاسی ناکام مانده، اما در عین حال با شدت تمام برنامه خروج از برجام و تشدید فشار‌ها همراه با بمباران و پروپاگاندای روانی برای ناراضی سازی و عاصی سازی مردم ایران و زمینه سازی برای جنگ‌های نسل چهارم و هنگ کنگی را عملیاتی و پی گرفته که فتنه دی ماه ۹۶، تابستان داغ ۹۷، جشن کریسمس ۹۷ منافقین در تهران و آبان ماه ۹۸ از جمله آنهاست.

با این اوصاف آقای قمارباز با علم به اینکه در جنگ نامتقارن و مردمی قطعاً ایران برنده میدان نبرد است با هدف احیای داعش و تشدید اختلافات بین ایران و عراق و...، با اطمینان از نارضایتی مردم و آشفتگی اوضاع داخلی ایران، این بار با کمک رژیم صهیونیستی، دست به خطرناک‌ترین قمار زندگی خود با ریسک بسیار بالا زده و با به شهادت رساندن برنامه ریزی شده قهرمان مبارزه با تروریسم (با اتهام واهی تروریستی و کشتن صد‌ها فرمانده امریکایی) و راه‌اندازی: دوقطبی «جنگ/معیشت»، هشتگ‌های نه به جنگ و نه به انتقام در داخل ایران، ارائه بیش از ۱۰ پیشنهاد مبتنی بر تهدید، تطمیع، تخریب، تمام سعی خود را برای برنده شده در «جنگ اراده‌ها» در قمار سیاسی به کار گرفت. ترامپ اطمینان داشت که چنانچه بتواند در جنگ اراده ها، موفق به ترساندن و شکستن اراده طرف ایرانی شود با یک تیر اهداف متعددی را شکار کرده و بی دردسر با زمین گیر کردن ایران موفق به مهار ایران و محور مقاومت، ایجاد حاشیه امن دائمی برای رژیم صهیونیستی و تشکیل خاورمیانه جدید و در عین حالی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواهدشد.

اما آنچه که در صحنه عمل واقع شده ۱۸۰ درجه با آنچه که آقای قمارباز پیش‌بینی می‌کرد متفاوت بود. بعد از ارتحال حضرت امام راحل بی‌شک تاریخ سده‌های اخیر چنین جمعیتی و چنین اجماع رفراندوم گونه‌ای در باره تکریم و خداحافظی با یک سردار بزرگ و بی نظیر ملی و مطالبه انتقام سخت از امریکا را به چشم ندیده است. در حالی که منطق عقلی و نص صریح قرآن و فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ما را اغتنام فرصت‌ها دعوت می‌کنند، نفوذی‌ها با کمک شبکه همکار نظام سلطه و سرمایه‌های اسرائیل در داخل کشور با شدت و حدّت تمام پروژه ترساندن مردم از جنگ و تردید افکنی را دنبال کردند و همین امر (علاوه بر مطالبه عمومی) نظام اسلامی را در تنگنای سرعت بخشی به انتقام قرار داده و رزمندگان اسلام مجبور بودند از فرصت پدید آمده حداکثر بهره‌برداری را نموده و دشمن سفاک و حیله‌گر را برای همیشه از کرده خود پشیمان کنند.

هدف‌گذاری بلندمدت و نقطه مطلوب نظام اسلامی علیه شرارت یانکی‌های امریکایی، ترک پایگاه‌های نظامی و خروج کامل آن‌ها به عنوان خونب‌های سردار سلیمانی و انتقام سخت تلقی می‌گردد، اما یک سیلی موشکی در حد هدف قرار دادن و انهدام پایگاه فوق مدرن، مجهز، استراتژیکی و هوشمند عین‌الاسد، نقطه آغاز خوبی برای گوشمالی دادن و پشیمان کردن نظام سلطه و استکبار، صهیونیست‌ها و برخی قارون‌های منطقه‌ای از شرارت از یک‌سو و تقویت وحدت ملی و التیام بخشی به قلوب مجروح ۸۰ میلیون ایرانی محسوب می‌شود.

نکته‌ای که هرگز در باره سیلی ایران، نباید نادیده گرفته شود این است که همین سیلی مختصر، به اندازه کافی بزرگ و پشیمان کننده تلقی شده است. پایگاه عین الاسد (در عین آماده باش صد درصدی) با موشک‌های متعدد ایران در هم کوبیده می‌شود و تمامی موشک‌ها از گنبد آهنین پایگاه عبور کرده و به اهداف تعیین شده اصابت می‌کنند. بر این اساس باید گفت ایران در همین اقدام تاکتیکی و محدود خود نیز به هدف نهایی دست یافته و اقتدار، ابهت و هژمون امریکا را تحقیر و نابود ساخته و متقابلاً اقتدار اطلاعاتی، عملیاتی، موشکی، امنیتی و دفاعی خود را به رخ جهانیان کشیده است.

اما در این میان ناسپاسی و همراهی برخی از سست‌کمربند‌ها و سرمایه‌های اسرائیل با دشمن و اقدام آگاهانه و یا ناآگاهانه، اما جسورانه آن‌ها با ترامپ در ایجاد ترس، تردید و دودلی در مردم، بسیار تأمل برانگیز است. در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، اینکه برخی با راه اندازی هشتگ «نه به جنگ» و «نه به انتقام» فکر کنند اگر دشمن را عصبانی کنیم ممکن است سبب بروز جنگ بشود و لزوماً باید عقب نشینی و از انتقام صرف نظر کرده و با تعامل با امریکا مانع از بروز جنگ بشویم، اگر ناشی از جاسوسی و خیانت آنان به مردم و نظام نباشد بی تردید خطای خطرناک راهبردی ناشی از بی بصیرتی و سهل اندیشی آن‌ها است. برتری جمهوری اسلامی در جنگ نامتقارن و ده‌ها مزیت بزرگ (به اذعان بسیاری از استراتژیست‌های امریکایی) و شرایط حاکم بر امریکا اجازه هرگونه اقدام متقابل و ورود در جنگ پینگ پنگی را از ترامپ سلب کرده و این اطمینان وجود دارد که هیئت حاکمه امریکا به هیچ وجه با طناب پوسیده ترامپیست‌ها به چاه نابودی امریکا سقوط نخواهند کرد و سعی در لجام زدن بر دهان ترامپیست‌ها خواهند داشت؛ و در خاتمه یک احتمال دیگر در باره این اقدام ابلهانه و راه‌اندازی هشتگ‌های فوق وجود دارد و آن اینکه مسببان اصلی فرصت‌سوزی ها، سوءمدیریت ها، نارضایتی‌ها و... اینک به صحنه شهادت سردار سلیمانی به عنوان فرصتی برای فریب مردم نگریسته تا در عرصه انتخابات مجلس، مردم فریبی کرده که اگر به فلان گروه (مخالفان ما) رأی بدهید کشور را وارد جنگ خواهند کرد در حالی‌که مردم هرگز خا‌طره مردم فریبی آنان در باره دیوارکشی در پیاده رو‌ها را فراموش نکرده و عزم خود را برای برپایی حماسه‌ای باشکوه در انتخابات دوم اسفندماه و انتخاب نمایندگان جوان، مؤمن، متدین، غیور، با انگیزه، شجاع، باتدبیر، شفاف، ضدفساد، انقلابی و جهادی جزم نموده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار