کد خبر: 983143
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
تعدادی از متخلفان با جعل سربرگ ۳۰ تا ۴۰ نشریه در تهران، سهمیه کاغذ آن‌ها را با نرخ ارز دولتی دریافت و به نرخ آزاد توزیع کرده‌اند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سیدیاسر رایگانی، سخنگوی تعزیرات در نشست خبری گفت: نوسان در بحث قیمت کاغذ مشکلات زیادی ایجاد کرده بود که ۲۰ پرونده عمده در این باره و در سراسر کشور تشکیل شد.

وی گفت: برای ۲۰ پرونده محکومیت صادر شد و متهمان سه پرونده تبرئه شدند و دو پرونده هم با توجه به نبود صلاحیت سازمان تعزیرات به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد که بخشی از این پرونده‌ها به دادستانی تهران ارسال شده است.

وی افزود: بخشی از متولیان کاغذ به ویژه در مطبوعات با جعل سربرگ ۳۰ تا ۴۰ نشریه در تهران، کاغذ را با نرخ ارز دولتی دریافت و مهر نشریه‌ها را هم جعل کرده بودند که بخش زیادی از این کاغذ‌ها در بازار آزاد توزیع شده است. رایگانی گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه را از عناوین اتهامی متهمان کاغذ خواند و گفت: عنوان اتهامی اخلال در نظام اقتصادی هم در دادستانی تهران رسیدگی می‌شود.

رایگانی گفت: فرد اصلی متخلف پرونده کاغذ ممنوع‌الخروج شده است و روند رسیدگی ادامه دارد.

قیمت واقعی گوشت قرمز گرم ۶۵ هزار تومان است
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: باتوجه به کاهش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت دام زنده، قیمت گوشت گرم حداکثر باید هر کیلوگرم ۶۵ هزار تومان باشد، اما دلالان اجازه نمی‌دهند، قیمت‌ها واقعی شود.

وی گفت: دلالان اجازه نمی‌دهند کشاورز و تولیدکننده واقعی به سود واقعی برسد و مصرف‌کننده هم نمی‌تواند نیاز واقعی میوه اش را تأمین کند.

۵۰ درصد افزایش پرونده با گرانی بنزین
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چقدر افزایش قیمت کالا و خدمات پس از افزایش قیمت بنزین محسوس بوده است، افزود: فقط ورودی پرونده‌ها به تهران پس از افزایش قیمت بنزین ۵۰ درصد بیشتر شده است.

رایگانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مردم شکایات‌شان را از پزشکان و بیمارستان‌هایی که بیش از تعرفه مصوب از مردم دریافت می‌کنند به کجا ارسال کنند، گفت: قطعاً وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این شکایات را دریافت می‌کند چرا که نرخ خدمات و ویزیت پزشکان کاملاً مشخص است و ما هم در تعزیرات آماده دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۳۵ هستیم.

وی افزود: درخواست ما از هموطنان این است که به گرانفروشی حساس باشند و حتما عکس العمل نشان دهند و ما هم از زمان افزایش قیمت بنزین فقط در تهران روزانه با ۱۰۰ نفر از کسانی که از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام شکایت کرده‌اند، تماس می‌گیریم و پیگیر نحوه رسیدگی به شکایت‌شان هستیم.

وصول ۵ هزار میلیارد ریالی احکام تعزیرات در ۹ ماه
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای امسال تا ۲۷ آذر، متخلفان به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند که ۵‌هزار میلیارد ریال آن وصول شده است.

سید‌یاسر رایگانی افزود: در این مدت ۴۳۰ هزار و ۳۵۹ پرونده در سازمان تعزیرات تشکیل شده که ۳۳۳ هزارو ۸۷۰ پرونده مربوط به کالا و خدمات، ۶۲ هزار و ۵۳۴ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۳۳ هزار و ۹۵۵ پرونده مربوط به بهداشت، دارو و درمان بوده است.

رایگانی گفت: پرونده وارده در این مدت ۳۰۳ هزار و ۶۵۷ پرونده بوده که ۲۹۰ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شده است.
وی افزود: در این مدت متخلفان به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند که مجموع وصولی‌ها ۵ هزار میلیارد بوده است و ۹۵۷ میلیارد ریال نیز باید به شاکیان اعاده شود.

رایگانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا فقط حدود ۳ درصد از جرایم صادر شده وصول شده است، گفت: بخش زیادی از جریمه‌ها مربوط به پرونده‌های قاچاق است که روند رسیدگی آن طولانی می‌شود و وصول جریمه‌ها نیز زمان بر است.

وی افزود: در بخش زیادی از پرونده‌های قاچاق هویت واقعی افراد مشخص نیست و نشانی دفاتر و مراکز آن‌ها غیر‌واقعی است و شرکت‌های با هویت‌های جعلی فعالیت می‌کنند که شناسایی اموال آن‌ها نیز سخت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار