کد خبر: 981295
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
سرویس اقتصادى جوان آنلاین: آمار موجود حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۵ پزشکان امریکایی در مجموع بیش از ۸/ ۶۶ میلیارد دلار مالیات پرداخت کرده‌اند.
تعداد پزشکان در امریکا حدود ۸۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود که با توجه به آخرین آمار مربوط به تعداد پزشکان ایرانی که از سوی وزارت بهداشت ۱۱۷ هزار نفر عنوان شده است، تعداد آن‌ها حدود ۷ برابر پزشکان ایرانی است. جمعیت امریکا حدود ۳۰۰ میلیون نفر و جمعیت ایران نیز ۸۰ میلیون نفر است. بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، پزشکانی ایرانی سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

همانطور که گفته شد پزشکان امریکایی در مجموع در سال ۲۰۱۵ معادل ۸ /۶۶ میلیارد دلار مالیات داده‌اند که با در نظر گرفتن جزئیات بودجه پیشنهادی دولت ایران برای سال آینده که پیش‌بینی درآمد ۲۲ میلیارد دلاری از محل صادرات نفت در آن قید شده است، مالیات پرداخت شده پزشکان امریکایی در سال ۲۰۱۵ سه برابر پولی است که دولت ایران پیش‌بینی می‌کند از محل صادرات نفت، میعانات گازی و گاز طبیعی در سال آینده درآمد کسب کند.

در شرایط عادی و بدون تحریم صادرات نفت و میعانات گازی ایران با فرض قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه کمتر از ۴۰ میلیارد دلار خواهد بود که باز هم کمتر مالیات پرداخت شده از سوی پزشکان امریکایی است.
در سال ۲۰۱۶ هر خانوار امریکایی به طور متوسط ۲ /۱۴ درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت این کشور پرداخت کرده است و این در حالی است که برای سال ۲۰۱۷ شاهد آن بوده‌ایم که میزان این رقم ۱۰ درصد افزایش یافته و به متوسط ۲۴ درصد رسیده است.

موضوع اخذ مالیات از تمام اقشار منجمله پزشکان در امریکا به قدری جدی است که هر گونه تخلف در اظهار میزان درآمد و تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا ندادن مالیات می‌تواند به جریمه‌های سنگین و حتی زندان ختم شود.
موضوع فرار مالیاتی در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله امریکا جرمی کیفری است و از سوی دادگاه‌ها تخلفات بسیار سنگین و جدی محسوب می‌شود. چراکه برخلاف کشور‌های نفتی نظیر عربستان درآمد‌های محقق شده از محل اخذ مالیات از مشاغل و دیگر فعالیت‌های اقتصادی نظیر صادرات و واردات از جمله اصلی‌ترین منابع تأمین بودجه جاری دولت‌هاست.
در همین پاکستان که یکی از کشور‌های همسایه ماست فرار مالیاتی چند پزشک طی سال جاری سر و صدای زیادی به پا کرد.

در سال ۲۰۱۶ نیز اقدام بیش از ۲۰۰ پزشک در تایوان در استفاده از پوشش کمک به مؤسسات خیریه برای فرار مالیاتی باعث شد تا تمام این افراد مورد بازجویی قرار گرفته و با متخلفین به شدت برخورد شود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برخورد نظام قضایی کشور‌ها و اداره‌های مالیاتی با پزشکانی که از پرداخت مالیات سر باز زده یا مالیات خود را کم‌اظهاری کرده‌اند به این گزارش مراجعه کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار