کد خبر: 980932
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
رئیس ستاد انتخابات کردستان از ثبت‌نام ۲۸۱ داوطلب نمایندگی مجلس در پنج حوزه انتخابیه کردستان خبر داد.

حسین خوش‌اقبال صبح امروز در نشست خبری تشریح وضعیت ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کردستان، اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشانه توسعه‌‌یافتگی است و قطعا در انتخابات پیش‌رو هم مشارکت گسترده مردم را شاهد خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اذعان داشت‌: ما به عنوان مجموعه ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای نشاط و امید، زمینه تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم نماییم.

وی تصریح کرد: مردم جدای از اینکه در انتخابات پیش‌رو مشارکت خوبی خواهند داشت، باید نمایندگانی اصلح را انتخاب کنند تا شاهد مجلسی کارآمد و علمی داشته باشیم که زمینه‌ساز توسعه استان و کشور شوند.

خوش‌اقبال از رسانه‌ها خواست، همچنان که در برهه‌های حساس و مهم نقش‌آفرینی کرده‌اند در ایام انتخابات هم با نقش موثر خود مردم را به شرکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنند.

وی در ادامه گفت: ستادهای ثبت‌نام همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخابیه کردستان آغاز شد و تا آخرین روز فعالیت ستادها  ۲۷۸ نفر ثبت‌نام کردند.

وی ضمن اشاره به رشد ۳۳ درصدی تعداد داوطلبان ثبت نامی نسبت به دوره قبل، افزود: در این دوره ۲۹ نفر از داوطبان بانوان هستند در حالیکه در دور دهم انتخابات مجلس 21 نفز از داوطلبان زن بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان ادامه داد: برای حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 95 نفر، سقز و بانه 38 نفر، بیجار 51 نفر، قروه و دهگلان 42 نفرو مریوان و سروآباد نیز 55 نفر به عنوان داوطلب کاندیدای نمایندگی مجلس یازدهم ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: هیات اجرایی در تمامی حوزه های انتخابیه استان تشکیل شده و بعد از جواب استعلامات از مراجع چهارگانه، به موضوع صلاحیت ها رسیدگی خواهند کرد.

خوش اقبال ادامه داد: کم سن ترین داوطلب در کردستان با 30 سال سن و مسن ترین نیز با 74 سال ثبت نام کرده اند که بیانگر حضور جوانان و نیز افراد باتجربه را می رساند که براساس احساس مسوولیت داوطلب کاندیدای نمایندگی مجلس شده اند.  

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی سنی داوطلبین بین 36 تا 40 سال است و براساس اظهارات داوطلبین، از تمامی جریان های سیاسی در این میدان رقابت سیاسی حضور دارند و یکی از نقاط مثبت این دوره است که همه پای کار آمده اند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان همچنین اضافه کرد: 65 درصد داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم در کردستان سابقه حضور در انتخابات دارند و تعداد 17 نفر از داوطلبان از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس هستند.

خوش اقبال اذعان داشت: یک نفر از داوطلبین دارای مدرک فوق دیپلم، 14 نفر لیسانس، فوق  لیسانس 223 نفر و دکترا 38 نفر و 5 نفر نیز دارای مدرک حوزوی بوده اند.

وی گفت: یک نفر از داوطلبان انصراف داده و در سامانه ثبت شده است. 

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان کردستان، برای انتخابات دوم اسفندماه امسال یک هزار و 245 شعبه در استان پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل 4 درصد افزایش دارد.

خوش اقبال همچنین گفت: در این دوره ۱۶ نفر دانش‌آموخته کارشناسی، ۲۲۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۳۷ نفر دکترا و 5 نفر دانش آموخته علوم حوزوی شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر