کد خبر: 980542
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
پنج‌شنبه شب (۱۴ آذر ۹۸) بی‌بی‌سی فارسی در خبری بدون منبع و بدون هیچ قرینه‌ای برای اثبات درست بودن آن، مدعی شد که وزارت اطلاعات ایران، اعضایی از بسیج را دستگیر کرده است.

بی‌بی‌سی نوشت: «یک منبع آگاه به شرط فاش نشدن هویتش به بی‌بی‌سی فارسی اطلاع داده است که وزارت اطلاعات ایران در اوایل هفته جاری بیش از ١٠ عضو بسیج را بازداشت کرده است. اعضای بسیج شبانه در خانه‌های خود در جنوب غرب استان تهران بازداشت شده‌اند. منبع آگاه به بی‌بی‌سی فارسی گفت افراد بازداشتی در سرکوب اعتراضات اخیر نقش داشته‌اند.»

ساعتی پس از این ادعا، چهار مرجع قضایی و اطلاعاتی ایران این خبر را رد کردند. خبرگزاری فارس نوشت: «خبرنگار فارس از چهار مرجع قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه پیگیری لازم را به عمل آورد که هر چهار مرجع این خبر را تکذیب کردند. روابط عمومی وزارت اطلاعات هم خبر بی بی سی در خصوص دستگیری تعدادی از بسیجیان را تکذیب کرد. همچنین سازمان بسیج مستضعفین نیز خبر بازداشت بسیجیان را تکذیب کرد.»
به نظر می‌رسد هماهنگی کامل نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور برای مهار آشوب‌های سازماندهی شده آبان ۹۸، دولت انگلیس را به تکاپو انداخته تا شعله‌ور کردن آشوب را از مسیری دیگر پی بگیرد. از این رو رسانه وابسته به این دولت تلاش می‌کند یک دوقطبی کذایی بین نهاد‌های امنیتی و نظامی را به مخاطبان خود القا کند. محمد کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله در همین زمینه تأکید می‌کند: «بنده به عنوان مقام مسئول می‌گویم که حتی یک مورد هم نبوده که نیرو‌های وزارت بخواهند برخوردی با نیرو‌های بسیج داشته باشند. در بحث مقابله با اغتشاشات اخیر هماهنگی خوبی بین وزارت با مجموعه بسیج و سپاه وجود داشت و طبیعی است این موضوع، دشمنان ملت ایران را سردرگم کند.» او سپس از پیوند میان نیرو‌های بسیج و وزارت گفت: «بخشی از نیرو‌های وزارت اطلاعات خودشان بسیجی هستند و چنین خبرسازی‌هایی نشان می‌دهد که دشمن چقدر از عملکرد نیرو‌های وزارت اطلاعات در برخورد با اغتشاشگران عصبانی است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
مرگ بر فتنه گر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار