کد خبر: 980517
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
سرایدار ساختمان که پس از ساختن کلید یدک در مدت چهار سال از خانه همسایه‌ها سرقت می‌کرد سرانجام به دام پلیس افتاد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، صبح روز ۳۰‌آذرماه مردی وارد کلانتری ۱۶۳‌ولنجک شد و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. او گفت که ساکن یک مجتمع مسکونی در خیابان مقدس اردبیلی است و به سرایدار مجتمع مسکونی‌شان که مردی ۳۵‌ساله به نام حامد، مظنون است و احتمال می‌دهد که او از خانه‌اش سرقت کرده باشد.

وقتی پرونده به دستور بازپرس به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران ارجاع شد، شاکی جزئیات بیشتری از ماجرای سرقت را برای کارآگاهان توضیح داد. او گفت: من صاحب یک کارگاه طلاسازی و یک مغازه طلافروشی هستم و همیشه مقداری پول، طلا، ارز یا سکه در خانه نگه می‌دارم، اما از چند سال قبل متوجه شده‌ام که یک‌نفر در مواقعی که کسی در خانه‌مان نیست، مقداری کم از اموالم را سرقت می‌کند. این موضوع سبب مشکلات خانوادگی زیادی برای من شده‌بود و از طرفی به کسی هم مظنون نبودم تا اینکه چند روز قبل یکی از ساکنان از سرایدار ساختمان شکایت کرد و مشخص شد که وحید از انباری خانه او سرقت کرده است. حالا هم احتمال زیاد می‌دهم که وحید در مواقعی که کسی در خانه‌ام نبوده وارد شده و هر بار مقدار کمی از پول یا طلاهایم را سرقت کرده است.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار کارآگاهان گذاشت وحید مورد تحقیق قرار گرفت. او در اولین بازجویی‌ها اتهامش را انکار کردو گفت که نقشی در جریان سرقت نداشته است. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان با بررسی شماره حساب وحید متوجه شدند که او با داشتن شغل سرایداری و درآمد کم تراکنش‌های مالی زیادی داشته‌است. بعد از آن بود که کارآگاهان با در دست داشتن حکم قضایی راهی خانه وحید شده و در بازرسی از آن جا مقدار زیادی از طلا‌های سرقت شده از مرد طلافروش، فاکتور‌های فروش طلا، اسناد مالکیت خودرو، دسته چک، قالیچه‌های گرانقیمت، دسته کلید خانه‌های همسایه و مقدار زیاد دیگری از اموال سرقتی کشف شد.

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که وحید لب به اعتراف گشود و به سرقت از خانه‌های همسایه‌ها اعتراف کرد. او گفت: از چهار سال قبل که به عنوان سرایدار دو ساختمان انتخاب شدم در فرصت مناسب از روی کلید خانه‌هایشان یدک می‌ساختم و زمانی که ساکنان به سفر می‌رفتند وارد خانه‌هایشان شده و اموال‌شان را به گونه‌ای سرقت می‌کردم که زیاد جلب توجه نکند. متهم ادامه داد: طلا‌هایی که سرقت می‌کردم را هم با فاکتور‌های فروش طلا که از خانه مرد طلافروش سرقت کرده بودم به راحتی به فروش می‌رساندم. متهم گفت: در این مدت موفق به سرقت ۲۰۰‌میلیون تومان شده‌بودم و فکر نمی‌کردم که گرفتار شوم، اما سرانجام دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه دستخال، رئیس پایگاه‌یکم پلیس‌آگاهی تهران گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار