کد خبر: 980334
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
سرویس جامعه جوان آنلاین: سخنگو و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی از امکان ادامه تحصیل سربازان مهارت‌آموز در دانشگاه‌ها خبر داد.
موسی کمالی در تشریح طرح ادامه تحصیل سربازان مهارت‌آموز در دانشگاه اظهار کرد: طبق قانون، مشمولان وظیفه حق ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی را ندارند، برای ادامه تحصیل اگر واجد شرایط باشند باید از خدمت منفک شوند و درس بخوانند و برگردند.
وی افزود: با توجه به اهمیتی که بحث مهارت‌آموزی و توانمندسازی کارکنان وظیفه دارد، توافقنامه‌ای با دو دانشگاه جامع علمی- کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته که سربازان در حین خدمت بتوانند به صورت پودمان یا تک درس در رشته‌های فنی درس بخوانند. وی تصریح کرد: برای این طرح حدود هزار و ۵۰۰ پودمان و ۸۰۰رشته تخصصی در نظر گرفته شده که به سربازان اجازه تحصیل در این رشته‌ها داده می‌شود. کمالی خاطرنشان کرد: برای اینکه تحصیل در این رشته‌ها هزینه دارد، طبق توافقی که صورت گرفته قرار است۵۰ درصد هزینه این‌ها تخفیف داده شود و بر عهده خود دانشگاه‌ها باشد.
وی تأکید کرد: این طرح فعلاً آزمایشی است و در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و گیلان برگزار می‌شود.
سخنگو و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی با اشاره به نحوه تعیین رشته‌ها برای این طرح گفت: عناوین رشته‌ها براساس نیاز بازار کار، نیرو‌های مسلح و علاقه فرد مشخص می‌شود. کمالی ادامه داد: مدیریت این کار فعلاً به نیروی انتظامی سپرده شده و مؤسسه آموزش عالی، علمی- کاربردی نیروی انتظامی متولی و مجری این کار است؛ یعنی این مؤسسه این طرح را پیگیری، نظارت و کنترل می‌کند و ان‌شاءالله از بهمن ماه بنا داریم اولین گروه کار را شروع کنند. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه افرادی که کنکور نداده‌اند هم می‌توانند مشمول این طرح باشند یا خیر گفت: افرادی که کنکور داده‌اند و افرادی که کنکور نداده اند می‌توانند نسبت به علاقه‌ای که دارند در یکی از رشته‌های اعلام شده، ادامه تحصیل دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار