کد خبر: 977723
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
روزنامه اعتماد در یادداشتی با تیتر «خط قرمز‌ها و انتخابات» اصل موجودیت و قانونی بودن نظارت استصوابی شورای نگهبان را رد کرد. اعتماد در این یادداشت آورده که است «وظیفه تأیید صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس برعهده شهروندان است. شورای نگهبان براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت، درصورت وجود دلایل متقن، می‌تواند در مورد تأیید یا رد کاندیدا‌ها نظر دهد. شهروندان نشان داده‌اند که در مجموع، قادر به تشخیص منافع خویش و کشور هستند. مردم به قیم احتیاج ندارند ولو در تشخیص خویش از نظر برخی مرتکب اشتباه شوند.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «از زمانی که شورای نگهبان، مسئله نظارت استصوابی را به میان آورده است، متأسفانه حربه رد صلاحیت، مانعی برابر حقِ انتخاب شهروندان شده و امکان رقابت محدود می‌شود. بر این اساس بعضا، افراد توانمند هم به بهانه‌های واهی زیر تیغ نظارت استصوابی قرار می‌گیرند و حتی کسانی هم که به مجلس راه یافتند، اکثراً به دلیل نگرانی از ردصلاحیت، از روش‌های محافظه‌کارانه و محتاط در پیگیری مطالبات واقعی تبعیت می‌کنند. مجلس اکنون در رأس امور نیست».

وظیفه تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس بر عهده مردم نیست و وظیفه شورای نگهبان است و این مورد در قانون اساسی هم ذکر شده است. از سویی روزنامه اعتماد در روزی این یادداشت را منتشر کرده که حداقل در شهر تهران، به دلیل سوء مدیریت شهرداری و شورای شهر، بزرگراه‌های بسیاری به دلیل برفی پاییزی قفل شدند. چطور افراد ناکارآمد برای مدیریت شهری پایتخت انتخاب شدند؟ اینجا که دیگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نقشی نداشت و این شورا در انتخابات شورا‌ها نقشی ندارد. پنهان کردن ناکارآمدی‌های خود پشت انتقاد از دیگران شیوه کار اصلاح‌طلبان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار