کد خبر: 976438
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، با تشریح وضعیت کار در جهان آینده تشریح کرد نیمی از کار‌ها ماشینی می‌شود و ۱۴ درصد هم در خطر ماشینی شدن قرار می‌گیرد بنابراین با بیکاری زیادی مواجه خواهیم شد.
سرويس جامعه جوان آنلاين:  سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) درگزارشی با ابراز نگرانی از وضعیت اشتغال جهان در آینده نوشت: هر آنچه برای جهان آینده لازم است باید امروز انجام شود. دنیای آینده به جهت مکانیزه شدن اکثر کار‌ها با بیکاران زیادی مواجه خواهد شد و راهکار این است که جهان آینده خود را امروز شکل دهیم.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با طرح این سؤال که آیا برای مواجهه با جهان آینده آماده هستیم؟ نوشت: حتی اگر امرروز اشتغال هم ایجاد کنیم نگرانی از این بابت وجود دارد که شرایط اشتغال این شغل در آینده بسیار بدتر و متفاوت خواهد شد و باید پیش‌بینی این تغییرات را داشته باشیم.

بر اساس بررسی‌های OECD در آینده از هر ۷ کارگر شاغل یک نفر مجبور خواهند شد برای خودشان کار کنند و همچنین از هر ۹ نفر کارمند یک نفر قرارداد موقتی خواهد بود و بسیاری از کار‌ها هم به صورت پاره وقت انجام خواهد شد.

در گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آمده است انواع کار‌های موقت، پاره‌وقت و کارگران بخش خصوصی باعث خواهد شد حتی این کارگران از مزایای بیمه بیکاری، بیمه سلامت و صندوق بازنشستگی هم نتوانند استفاده کنند؛ بنابراین نیاز‌های اجتماعی باید با واقعیت‌های امرور جامعه تطابق داشته باشد.

در این گزارش تاکید شده است انواع تکنولوژی‌ها و مدرنیزه شدن کار‌ها روی مهارت‌هایی که امروزه ما برای اشتغال نیاز داریم، تاثیر خواهد گذاشت. تقریبا نیمی از شغل‌ها با انواع ماشین انجام خواهد شد و در آن نقش انسانی بسیار کمرنگ خواهد شد.

۱۴ درصد از شغل‌ها هم در خطر جدی ماشینی شدن قرار خواهد گرفت و ۳۰ درصد شغل‌ها هم تغییر شکل داده و شیوه کار جدیدی را نیاز خواهد داشت؛ بنابراین کارگران یا باید مهارت جدیدی را یاد بگیرند و یا اینکه کار خود را از دست خواهند داد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نوشته است: چالش اصلی اینجاست که از هر ۱۰ کارگر ۶ نفر آن‌ها به مبانی کامپیوتری آشنا نیستند و افرادی که بیشترین نیاز به آموزش را دارند کمترین تمایل را برای کسب چنین آموزش‌هایی دارند.

OECD تاکید کرده است ما برای اینکه در جهان آینده شغلی داشته باشیم باید امروز دست به کار شویم و خود را برای مقابله با شرایط آماده کنیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار