کد خبر: 970551
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
یادداشت سردبیر
اما طبیعت! خیلی برای امریکا و اروپا مهم است، آن قدر که در تصمیم‌گیری‌های جدی در نشست سران با هم می‌جنگند تا سهم کمتری از مقابله با آلوده‌سازی را بر عهده بگیرند و امریکا نیز خود را از شر هرچه تعهدات زیست محیطی جهان است با خروج از معاهده‌ها خلاص می‌کند، اما یک دختربچه کوچولو؟ چه اشکالی دارد؟! بگذارید نفس بکشد! و هرچه می‌خواهد بگوید!
غلامرضا صادقیان
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «گرتا تونبرگ» از آن بازیگران بازی‌های لیبرال‌دموکراسی است که هر از‌گاهی یکی از آنها در غرب رو می‌شود. کشورهای صنعتی غرب بزرگ‌ترین خسارت‌های زیست محیطی را به کره خاکی وارد می‌کنند و با هیچ قیمتی حاضر به کوتاه آمدن مقابل طبیعت نیستند. اما در برابر طبیعت آنقدر‌‌ها هم بی رحم نیستند که به یک دختربچه سوئدی اجازه ندهند برای این طبیعت زیبا مقابل سران جهان اشک بریزد و خطابه‌های شورانگیز را از روی نوشته بخواند!

صنایعی برای جنگ‌افروزی، صنایعی برای رفاه حداکثری یک گروه حداقلی در جهان و صنایعی برای کنترل گروه حداکثری به دست گروه حداقلی! این صنایع در نظام سرمایه‌داری غرب، چیز زشتی است و با اصول نظام لیبرال‌دموکراسی جور در نمی‌آید؛ اصولی که اصالت را به فرد، به عقل، به آزادی، به تساهل و به عدالت می‌دهد. پس باید یک نمایشی برای سرگرمی مخاطبان به راه انداخت، نمایش یک دختربچه سوئدی که همه جا برود(راهش بدهند) از جمله در سازمان ملل و به ترامپ با خشم نگاه کند و سخنرانی‌های محیط‌زیستی بکند!

لیبرال‌دموکراسی امریکا با دوسوم جهان از چین و روسیه گرفته تا ایران و برخی امریکای لاتینی‌‌‌ها در حال جنگ است و بقیه جهان را هم به شدت زیر نظر دارد یا زیر تحریم یا زیر استثمار. این دوسوم جهان از منظر لیبرال دموکراسی امریکایی نه فردشان اصالتی دارد، نه عقل‌شان، نه آزادی‌شان، نه عدالت‌شان، و نه لزومی به تساهل در برابر آنها دیده می‌شود!

اما طبیعت! خیلی برای امریکا و اروپا مهم است، آن قدر که در تصمیم‌گیری‌های جدی در نشست سران با هم می‌جنگند تا سهم کمتری از مقابله با آلوده‌سازی را بر عهده بگیرند و امریکا نیز خود را از شر هرچه تعهدات زیست محیطی جهان است با خروج از معاهده‌‌‌ها خلاص می‌کند اما یک دختربچه کوچولو؟ چه اشکالی دارد؟! بگذارید نفس بکشد! و هرچه می‌خواهد بگوید! غرب محفل آزادی بیان و آزادی گفتمان و اندیشه است، اجازه بدهید دختربچه‌‌‌ها برای گل‌‌‌ها و سنبل‌‌‌ها و بلبل‌ها، برای دلفین‌‌‌ها و پنگوئن‌ها، برای درخت‌‌‌ها و سبزه‌ها، برای سوسن و نسترن، و بالاخره برای روباه‌‌‌ها و خرگوش‌‌‌ها در گوش خر‌‌ها آواز بخوانند. ما اصالت را به فرد و به آزادی داده‌ایم!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
2
1
تحلیل تند و تیزی بود جناب صادقیان همراه با واقعیت . احسنت.
اما در واقعیت حفظ محیط زیست بسیار بسیار برای جهان بر اهمیت میباشد و به قول شما کشور های قدرتمند فقط ادای ان را در میاورند . بازهم جای خوشحالی است که این دختر بجه به این مهم اشاره میکند تا انهایی که به خلوص بدنبال حفظ محیط زیست هستند را مشتاق تر و انانی که به عناوین مختلف به حاشیه رفته اند را به خود کند. درست گفتید اعظم الودگی متوجه امریکا و اروبا میباشد و جندین سال است که این قدرت ها توانسته اند متاسفانه بخشی از الودگی را به کشور های دیگر نشر دهند نمونه خیلی کوجک ان استفاده از ظروف یکبار مصرف و کیسه نایلون و رها سازی انها در طبیعت ، تخریب جنگل و خاک و غیرو
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
1
خیلی ها در جهان سوم با این بازی ها خام می شوند ، تربیت و ساختن فقط با حرف نیست که.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
همه این مشکلات بخاطر شفاف نبودن واگذاری ها، بخاطر پیگیری نکردن هاست، وقتی با آن حجم رفتن زنان به ورزشگاه را پیگیری و اصرار می ورزند بهترین موقعیت برای طرح مشکلات کارگران، معلمان، کارمندان، محیط زیست، بیکاری و... است این که فقط دلیل بیاورید برای نمایندگان مجلس چرا زنان نباید به ورزشگاه بروند کفایت نمی کنند، باید مصاحبه با کشاورزانی که حمایت نمی شوند باغدارانی که محصولات شان به قیمت اندک خریداری می شود، کارگرانی مکه فدای مدیریت غلط دولتی می شوند، مدیریت غلط کارخانه جات خودروسازی را طرح موضوع کرد
لقمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
1
ما که موضوعات واقعی تر از این را داریم چرا ابراز وجود نمی کنیم؟ درحوزه زنان، الان حقوق زنان را در رفتن زنان به ورزشگاه های مردان جستجو می کنند در حالیکه مسابقات زنان خالی از تماشاگر است؟ با این بازی های نمایشی چطور عکس العمل نشان دهیم؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
از هر راهی استفاده می کنند سریال ستایش را بزنند چون روی اعصاب شان است. من نمی دانم اونایی که ادعا می کنند تلویزیون ایران را نمی بینند چرا از این سریال انتقاد می کنند سانسورچی خبرانلاین بیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار