کد خبر: 966010
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶
با کاهش ۸۰ درصدی حجم معاملات مسکن صنف مشاوران املاک چنان دچار تنگنای مالی شده‌است که پشنهاد افزایش کمیسیون مشاوران املاکی را ارائه داده‌است، این در حالی است که در ایران مشخص نیست مبنای تعیین نرخ مسکن چیست و حال آنکه بازار مسکن هنوز یک سایت جامع و کامل خرید و فروش ندارد و گفته می‌شود حدود ۱۶۰ هزار واحد صنفی مشاوران املاکی در کشور وجود دارد که رشد قارچ‌گونه آن‌ها به کوچه‌های فرعی و بن‌بست نیز کشیده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در حالی بازار مسکن در رکود سنگینی به سر می‌برد و آمار‌های رسمی حکایت از کاهش حدود ۸۰ درصدی معاملات دارد که رئیس اتحادیه مشاوران املاک از پیشنهاد افزایش کمیسیون بنگاه‌های املاک خبر داد. مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره پیشنهاد افزایش کمیسیون مشاوران املاک اظهار کرد: پیشنهاد افزایش حق کمیسیون بنگاه‌های املاک به یک درصد را کمیسیون نظارت اتاق تهران داده‌ایم، اما هنوز این پیشنهاد مورد بررسی قرار نگرفته‌است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تشریح جزئیات این پیشنهاد گفت: پیشنهاد داده‌ایم تا برای معاملات تا ۵۰۰ میلیون تومان ۵/۰ درصد، از ۵۰۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان ۷۵/۰ درصد، از ۷۰۰ میلیون تومان به بالا ۵/۰ درصد و برای معاملات یک میلیارد تومان به بالا نیز ۷۵/۰ درصد کمیسیون به مشاروان املاک پرداخت شود.

به گزارش «تسنیم»، در حالی رئیس اتحادیه مشاوران املاک از ارائه پیشنهاد افزایش کمیسیون بنگاه‌های مسکن خبر داده که بازار مسکن در یکی از عمیق‌ترین رکود‌های خود به سر می‌برد. افزایش قیمت در سال ۹۷ و اوایل امسال شرایطی را به وجود آورده تا معاملات مسکن با کاهش حدود ۸۰ درصد روبه‌رو شود.

به نظر می‌رسد کاهش معاملات مسکن و به تبع آن کاهش درآمد مشاوران املاک یکی از دلایل ارائه پیشنهاد افزایش حق کمیسیون بنگاه‌های مسکن است. در ایران مشخص نیست مبنای تعیین نرخ مسکن چیست و حال آنکه بازار مسکن هنوز یک سایت جامع و کامل خرید و فروش ندارد و گفته می‌شود حدود ۱۶۰ هزار واحد صنفی مشاوران املاکی در کشور وجود دارد که رشد قارچ‌گونه آن‌ها به کوچه‌های فرعی و بن‌بست نیز کشیده‌است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
1
بله ..رشد قارچ گونه را در بسیاری از صنوف شاهد هستیم . مثلا حرافی و خبر پراکنی و مقاله نویسی بدون تخصص و سواد کافی و وافی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار