کد خبر: 960657
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام راه‌اندازی قرارگاه ویژه سرقت اعلام کرد که سهم معتادان در وقوع سرقت و زورگیری حدود ۷۰‌درصد است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش هم‌اندیشی رؤسای پلیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به خبرنگاران گفت: سال گذشته تهران بزرگ رتبه سی‌ام افزایش سرقت میان استان‌های کشور را در اختیار داشت و به نوعی ما آخرین استان کشور بودیم، اما با این وجود لازم دیدیم که قرارگاه ویژه و ضربتی سرقت را تشکیل دهیم. وی ادامه داد: البته امسال شاهد افزایش ۹‌درصدی سرقت‌های خرد در تهران بودیم که حدود ۴۰‌درصد از این موارد مربوط به سرقت وسایل داخل خودرو و حدود ۷ درصد هم مربوط به سرقت تلفن همراه است.
سردار رحیمی در تشریح بیشتر این قرارگاه گفت: «تحت تعقیب قرار دادن مجرمان فراری و اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی سرقت جزو اولویت‌های ما است که امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی بتوانیم شاهد کاهش بیشتر آمار سرقت باشیم.» فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین تأکید کرد که اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی پلیس در نقاط آلوده جزو اولویت کاری پلیس است. وی در خصوص عدم تناسب سطح مجازات با میزان جرائم هم گفت: یکی از موضوعاتی که امروز درباره به آن بحث شد، موضوع تشدید مجازات برای سارقان، به خصوص سارقانی که دارای تکرار جرم هستند، بود که قرار است که بقیه سوابق دستگیرشدگان به پرونده پیوست شود تا قضات براساس تعدد جرم تصمیم‌گیری کنند.
رئیس پلیس تهران ادامه داد: از دیگر موضوعات مورد توجه که منجر به کاهش جرائم سرقت می‌شود تقویت کلانتری‌ها، مکلف شدن واحد‌های مسکونی به خصوص برج‌ها به رعایت ضوابط و قوانین ایمنی، ارتقای ارتباط بین پلیس و دستگاه قضایی است که این موضوعات مورد توجه ما قرار دارد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا زمان و ساعات سرقت سارقان تغییر کرده است، افزود: ما همیشه در خصوص مؤلفه‌هایی مانند زمان، مکان، نوع و شیوه سرقت ارزیابی می‌کنیم و تحلیل‌هایی داریم و بر اساس آن مجرمان را کنترل می‌کنیم، اما بحث ساعت و زمان و مکان پراکنده است و می‌دانیم که مثلاً چه ساعاتی بیش‌تر کیف قاپی می‌شود و در چه ساعاتی از مغازه‌ها سرقت می‌شود که بر همین اساس برنامه‌ریزی می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار