کد خبر: 960656
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
لوازم خانگی قاچاق با همکاری شرکت‌های پستی و بیمه به کشور وارد می‌شوند و اگر به لحاظ فنی ایراد پیدا کنند با شکستن آن بیمه هزینه را تقبل می‌کند!
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: موسوی مجد، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صوتی و تصویری با بیان این مطلب افزود: متأسفانه همزمان با تحریم یک تقاضای کاذب در گذشته ایجاد شد که همین عوامل باعث شد تا قیمت‌ها بیش از اندازه بالا برود، اما اکنون روند قیمت‌ها رو به کاهش است.
وی با بیان اینکه عواملی، چون احتکار، ممنوعیت واردات، افزایش قیمت مواد اولیه، نبود نظارت بر دلالان و... نیز در بر هم خوردن بازار لوازم خانگی دخیل بوده‌است، گفت: بسیاری از این عوامل در اثر تحریم‌های تحمیلی ظالمانه تشدید شد و اثرش را روی تولید گذاشت به نحوی که خیلی از تولیدکنندگان را در مقاطعی زمینگیر کرد.
وی همچنین از وجود شرکت‌های پستی و بیمه‌ای در همکاری واردات لوازم خانگی غیر قانونی از سمت جنوب و غرب کشور خبرداد و گفت:‌متأسفانه این کار باعث شده تا خدمات پس از فروش شرکت‌های بزرگ با مشکل مواجه شوند. موسوی مجد تأکید کرد: مدارک این ادعا در دفتر انجمن موجود است و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند در این حوزه با جدیت ورود کنند.
رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صوتی و تصویری پیش‌بینی کرد با همکاری دستگاه‌های متولی به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی در نیمه دوم سال شاهد برطرف شدن مشکلات خواهیم بود به خصوص که نشانه‌هایی از ثبات در قیمت ارز رؤیت شده و تولیدکنندگان توانسته‌اند خود را با شرایط تحریم وفق بدهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار