کد خبر: 960634
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
همزمان با سالروز حمله ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و در هفته حقوق بشر امریکایی نشست تخصصی «حقوق بشر امریکایی، تروریسم و تحریم» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: داود عامری، دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در نشست تخصصی «حقوق بشر امریکایی، تروریسم و تحریم» به برخی ویژگی‌های حقوق بشر امریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: حقوق بشر امریکایی ظاهر زیبا و باطنی کریه دارد. در این نوع حقوق بشر اتهام‌زنی به دیگران وجود دارد تا آن‌ها را گوشه رینگ قرار دهند و به مقصود خود برسند.
عامری با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع حقوق بشر امریکایی، خریدنی بودن آن است، اظهار داشت: بار‌ها رژیم آل‌سعود مورد اتهامات بزرگی بوده، ولی با دادن رشوه خودش را تبرئه کرده است؛ امروزه ما شاهد جنایات فراوانی علیه ملت یمن هستیم که با همه معیار‌های حقوق بشری در دنیا مغایر است. علیرضا شیخ عطار، مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بخش دیگری از این نشست ضمن نقد تحریم‌های حقوق بشری علیه کشورمان بیان داشت: در حال حاضر حتی یک عدد ال‌سی برای واردات دارو نداریم. شیر خشک، پنل خورشیدی، قطعات خودرو و سایر مواردی که با زندگی مردم سر و کار دارد هم از این حیث قابل تعریف بوده که نقض حقوق بشر محسوب خواهد شد.
وی به نقل از معاون وزیر خارجه امریکا گفت: تاکنون ۴ هزار و ۱۹۰ تحریم از سوی امریکا اعمال شده است. شیخ عطار به دنبال این موضوع تأکید کرد: تحریم کمتر از جنگ ناقض حقوق انسان‌ها نیست.
در ادامه این نشست محسن پاک آیین، سفیر اسبق ایران در آذربایجان اظهارداشت: یکی از رویکرد‌های امریکا مشروعیت‌سازی است. یعنی هر حرکتی را مشروع تلقی می‌کند، در حالی‌که که خود ناقض حقوق بشر است و تا پای دخالت در کشور‌ها و تغییر نظام‌ها هم پیش می‌رود.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تروریسم رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: امروز در عصر اطلاعات که باید شاهد آزادی اطلاعات باشیم، امریکا به صورت هدفمند رسانه را پیش می‌برد و سعی دارد، مردم را در جهل قرار دهد. همچنین رسانه‌های غربی نیز همسو با سیاست‌های امریکا درصدد تقویت این نوع تروریسم هستند.
همچنین محمود عباسی، معاون حقوق بشر و بین‌الملل وزیر دادگستری تحریم‌ها را در تناقض با حق حیات برای انسان‌ها برشمرد و ضمن اشاره به مستندات بین‌المللی که موارد نقض حقوق بشر توسط امریکاست، گفت: براساس ماده یک منشور سازمان ملل متحد یکی از اهداف سازمان ملل حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است که به این منظور باید اقدامات دسته‌جمعی مؤثری برای پیشگیری و رفع تهدیدات علیه صلح و سرکوب اعمال تجاوزکارانه و ناقض صلح به عمل بیاید. بنابراین چنانچه تحریم اقتصادی کارایی لازم را توسط سازمان حقوق بشر نداشته باشد، نباید اعمال شود. وی تأکید کرد: تحریم‌های امریکا مصداق تروریسم اقتصادی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار