کد خبر: 952388
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
با افزایش تعداد کاربران در فضای مجازی بسیاری از گدایان با عجز و ناله از کاربران شبکه‌های اجتماعی پول می‌گیرند! آن‌ها که دیگر نیازی به پوشیدن لباس‌های کهنه و پرسه در خیابان‌ها در سرمای زمستان و گرمای سوزنده تابستان ندارند، کافی است یک گوشی چینی و سیم‌کارت اعتباری داشته باشند و با خرید بسته اینترنتی وارد شبکه‌های اجتماعی مختلف شوند، آن‌وقت است که ماموریت‌شان را در فضای مجازی شروع می‌کنند و پول‌های کلانی به جیب می‌زنند.
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: با پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن سبک زندگی، گدا‌ها نیز پیشرفت کرده‌اند و به جای مطالبه پول در کوچه و بازار در فضای مجازی و به خصوص تلگرام از کاربران دیگر گدایی می‌کنند. یکی از آن‌ها خودش را بی‌سرپرست معرفی می‌کند و می‌گوید که لنگ خرج خانه‌اش مانده، دیگری می‌گوید که سیل خانه و زندگی‌اش را برده و هیچ کس نیست که یاری‌اش کند. در این میان هستند کسانی که اعلام می‌کنند قصد ازدواج دارند اما به‌دلیل مشکلات مالی نتوانسته‌اند سر خانه و زندگی‌شان بروند!

خواندن این پیام‌ها و بی‌تفاوت رد شدن از آن‌ها کار دشواری است. هر لحظه با خودتان فکر می‌کنید که ممکن است صاحب این پیام حقیقت را گفته باشد و وقتی کاری از دست‌تان برمی‌آید چرا کمکش نکنید؟! اما لحظه‌ای با خود می‌گویید که ممکن است این پیام توسط یک فرد کلاهبردار ارسال شده باشد و دلتان نمی‌خواهد تا از صحت آن مطمئن نشده‌اید کاری انجام دهید.

متاسفانه مالباختگان زیادی که در اثر خیرخواهی و به‌قصد کمک به گدایان اینترنت اقدام کرده بودند به پلیس فتا مراجعه و نسبت به این موضوع شکایت کرده‌اند. آن‌ها که تحت تاثیر این کلاهبرداران به ظاهر نیازمند قرار گرفته و برای کمک به آن‌ها به نزدیک‌ترین خودپرداز بانکی رفته‌اند، نقشه گدایان مجازی را به اتمام رساندند!

سرهنگ محمدرضا اکبری، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره شیوه کلاهبرداری در این سایت‌ها می‌گوید: «یکی از روش‌ها این است که کلاهبردار در نقش خریدار پس از تماس با فرد فروشنده به بهانه واریز وجه کالا، او را پای دستگاه خودپرداز کشانده و در ادامه با فریب و نیرنگ به تخلیه حساب فروشنده اقدام یا همان کلاهبرداری را به روش کارت به کارت انجام می‌دهد.»

با این حساب مشخص است که کلاهبرداری در قالب نیازمندی، فقط به کمکی که نیازمند تقلبی درخواست کرده ختم نمی‌شود، بلکه ممکن است نقشه‌ای پشت این ماجرا باشد و به ضرر مالی سنگین‌تری برای فرد خیرخواه منجر شود.

محسن سبزعلی، رئیس پلیس فتا بروجرد درباره کمک به گدایان اینترنتی گفته: «با توجه به دسترسی بسیاری از شهروندان به فضای مجازی و وسوء استفاده برخی از افراد، شهروندان بهتر است که به پیامک‌های تلگرامی تحت عنوان کمک به افراد بیچاره و به‌نوعی تکدی‌گر توجهی نکنند و در صورت مشاهده و دریافت هر گونه پیام مشکوک، مورد را سریعا به پلیس فتا اطلاع دهند.»
 
این در حالی است که با نزدیک شدن به ایام ماه رمضان سودجویی گدایان اینترنتی شدت می‌گیرد و آنها با ارسال پیامک‌هایی برای کمک‌رسانی در این ماه یا حتی برای دریافت زکات فطریه قصد سودجویی از کاربران فضای مجازی را خواهند کرد. بنابراین بهتر است که تا اطمینان از هویت اصلی این نیازمندان مجازی کمکی به آنها نشود. به‌طور حتم اگر این کمک‌های مردمی به حساب خیریه‌های معتبر واریز شود به تعداد زیادی از نیازمندان واقعی کمک‌رسانی خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
شاید زیاد ربطی به موضوع نداشته باشد ولی جالب است بدانیم که در فرانسه سیستم کارت به کارت انجام نمیشود !حضوری هم نمیتوان پول نقد به حساب کسی واریز کرد
در فرانسه سرکشی به حسابهای افراد کاملا مجاز و بطوراتوماتیک انجام میشود .....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار