کد خبر: 951152
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از صدور رأی متهمان پرونده موسوم به «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان» خبر داد و گفت: دادگاه برای متهمان این پرونده مجازات حبس طولانی‌مدت، شلاق، اقامت اجباری و رد مال در نظر گرفته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پرونده موسوم به «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان» دارای هفت متهم بود که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی استان خراسان رضوی به ریاست قاضی سیدهادی رسیدگی شد.
«مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی که موجب تصاحب و حیف و میل اموال مردم توأم با مشارکت در کلاهبرداری با توسل به شیوه‌ها و مانور‌های متقلبانه و امیدوارکردن مردم به امور واهی، اشتغال غیرمجاز به عملیات بانکی» اتهام عمده متهمان این پرونده است.
طبق گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی متهم ردیف اول محمدمهدی پورسلیمی به لحاظ نقش برجسته‌ای که در تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان به عنوان رئیس هیئت مدیره داشته و به عبارتی سردستگی تخلفات و عناوین مجرمانه را در تعاونی مزبور برعهده داشته است به تحمل ۲۰ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۲) و تحمل ۷۴ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و از باب تکمیل مجازات به اقامت اجباری در یکی از شهرستان‌ها به مدت دو سال محکوم شده است.
متهم ردیف دوم احمد حیدری محکوم به تحمل ۱۲ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۳) و تحمل ۵۰ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی؛ متهم ردیف سوم علی‌محمد کریم‌پورکلاته‌منار به تحمل ۱۸ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۲) و تحمل ۷۰ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی شده‌اند.
همچنین سایر متهمان ردیف چهارم، پنجم و ششم احمد حاجی‌زادگان شعرباف، محمدعلی زنده‌دل و مهدی حسام فرزند، هر یک به تحمل ۱۰ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۴) و تحمل ۴۰ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی محکوم شدند.
متهم ردیف هفتم جمال لاری‌یزدی نیز به تحمل ۱۱سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۳) و تحمل ۴۵ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی محکوم است.
همچنین تمامی متهمان به رد اموال به‌دست آمده ناشی از جرم و فعالیت در تعاونی اعتبار ایرانیان پس از احراز موضوع و ضبط اموال محکوم شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار