کد خبر: 950278
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
زارع با اشاره به اینکه بازار بزرگ ایران، سبک معماری و بناسازی را تغییر داده است، عنوان کرد: اجرای هنر فاخر معماری در این مجموعه سبب شده است تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک معماری نوین را به جهان صادر کنیم.
به گزارش روابط عمومی ویژه برنامه «پل فروردین»، یک مجری در بیست و دومین قسمت برنامه «پل فروردین» گفت: بازار بزرگ ایران جلوه‌ای آشکار از فرهنگ و تمدن ایران است این بازار به‌وسعت تمام ایران ساخته شده‌است.

این برنامه نوروزی شبکه ۲ سیما در بیست‌و‌دومین قسمت خود، میزبان نیما کرمی و زینب زارع، زوج هنرمند عرصه اجرا و علیرضا افتخاری، خواننده موسیقی سنتی ایران بود که با اجرای محسن آزادی و نیما رئیسی شب گذشته بر روی آنتن رفت. کرمی در این برنامه ضمن هم‌دردی با سیل‌زدگان کشور و خدا قوت به امدادگران و کمک‌های مردمی، از خداوند خواستار اعطای توان مضاعف به هم‌وطنان سیل‌زده برای مقابله با این آسیب و کسب آسایش شد.

در ادامه زارع در خصوص آیتم تولیدی معرفی بازار بزرگ ایران اظهار کرد: این بازار شاهکار و مصداق بارزی از شهرسازی اصیل است که با گنجاندن بخش‌های مختلف تفریحی، گردشی، تاریخی، هنری، فرهنگی، ورزشی، ادبی و... مجموعه‌ای چند وجهی را ایجاد کرده است که با امکانات منظم و مناسب خود امکان گردش شاد و مفرح را برای همه اقشار جامعه فراهم کرده است.



کرمی با بیان این‌که بازار بزرگ ایران نماد تمدن و فرهنگ غنی کشور است، گفت: این بازار با شایستگی و به‌درستی تمام توانسته است تعریف اصلی و ویژگی بازار ایرانی را به شکل مطلوب اجرا کند؛ چراکه به وسعت تمام ایران و به دست توانای هنرمندان ایرانی ساخته شده است و تمام بخش‌های آن مانند آیینه‌کاری‌ها و کاشی‌کاری‌ها و ... گویای قدمت تمدن ایران زمین است.

زارع با اشاره به اینکه بازار بزرگ ایران، سبک معماری و بناسازی را تغییر داده است، عنوان کرد: اجرای هنر فاخر معماری در این مجموعه سبب شده است تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک معماری نوین را به جهان صادر کنیم.

کرمی توجه به نگاه و نیاز مخاطب را یکی از شاخصه‌های اصلی این مجموعه دانست و افزود: اثر نهایی پروژه بازار بزرگ ایران به درستی نمایانگر ایده و تفکر غنی برای ساخت این مجموعه بوده است که با الهام‌گیری از عناصر مختلف توانسته است طیف گسترده‌ای از توجه سلایق مختلف را به خود جلب کند.

زارع اظهار کرد: در بازار بزرگ ایران شاهد درخشش توانایی، تخصص و هنر بخش خصوصی هستیم که با عملکرد مطلوب خود توانست مجموعه‌ای قابل قبول را در جهت فرهنگ و تمدن ایران احداث کند که حال این امر همت و اراده مسئولان را برای آماده‌سازی و تامین سایر امکانات و منابع مورد نیاز این مجموعه می‌طلبد.

همچنین افتخاری در این برنامه ضمن اجرای سه قطعه موسیقی در استودیو بهار آوا، عشق به خالق یکتای جهان و انجام وظیفه به شکل مطلوب را مهمترین شاخصه فعالیت هنری خود دانست و افزود: شعر و آهنگ مناسب می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای خواننده ایجاد کند و به تمام جوانان جویای موسیقی توصیه کرد که مهربان و لطیف‌خوانی را اساس کار موسیقیایی خود قرار دهند.

گفتنی است؛ برنامه پل فروردین کاری از گروه برنامه‌سازی اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیما است که به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و مهدی بابایی در سه فاز از شبکه دو پخش می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار