کد خبر: 948536
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
راننده سرویس مدرسه‌ای در غرب تهران که ۹‌سابقه کیفری در پرونده‌اش ثبت شده است با سرقت کلید خانه دانش‌آموزی دست به سرقت چند صد‌میلیونی زد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، در حالی که پلیس تأکید دارد برای انتخاب رانندگان سرویس‌های مدارس گزینش‌های لازم صورت گرفته است شکل‌گیری پرونده‌هایی که در جریان آن رانندگان سرویس‌های مدارس مرتکب اعمال مجرمانه می‌شوند حکایت از نادرستی حرف پلیس دارد. در یکی از پرونده‌هایی که به تازگی در پلیس تهران شکل گرفته راننده سرویس یکی از مدارس گرانقیمت تهران که از مجرمان سابقه‌دار است با سرقت کلید خانه یکی از دانش‌آموزان به محل دستبرد زده بود که بازداشت شد. رسیدگی به این پرونده از عصر روز دوشنبه ششم اسفندماه همزمان با شکایت مردی از سارق یا سارقان به اتهام سرقت وسایل گرانقیمت خانه‌اش از سوی کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: خانه‌ام در یکی از خیابان‌های غربی تهران است. من و همسرم هر دو کارمند هستیم و وضع مالی خوبی داریم. دخترم هر روز صبح با سرویس به مدرسه‌ای در نزدیکی خانه‌مان می‌رود و عصر هم دوباره به خانه بر می‌گردد. ساعتی قبل وقتی همراه همسرم به خانه‌مان برگشتیم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم. وسایل خانه‌مان بهم ریخته بود که حکایت از این داشت سارق یا سارقانی به خانه‌مان دستبرد زده‌اند. پس از بررسی متوجه شدیم سارق یا سارقان طلاها، پول‌های نقد، لپ‌تاپ، تبلت و مقدار دیگری وسایل گرانقیمت را که حدود ۵۰۰‌میلیون تومان ارزش دارد سرقت کرده‌اند.

رسیدگی به پرونده در دادسرا
پس از طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی سعید احمدبیگی، بازپرس شعبه‌۱۵ دادسرای ناحیه ۵ تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت. نخستین بررسی‌های مأموران نشان داد سارق فرد آشنایی بوده که با داشتن کلید یدک و بدون تخریب قفل در وارد خانه شاکی شده و پس از سرقت اموال با ارزش از محل گریخته است. مأموران در شاخه دیگری از تحقیقات فیلم دوربین مداربسته محل سرقت را بررسی کردند. دوربین چهره زن جوانی را که ماسک بهداشتی به صورت داشت شکار کرده‌بود که ساعت‌۱۰:۲۰ صبح روز حادثه با ساکی وارد آپارتمان و با کلید یدکی که در اختیار داشت وارد خانه شاکی می‌شود و پس از ۳۰‌دقیقه در ساعت ۱۰:۴۰ با ساکی پر از لوازم سرقتی از خانه خارج می‌شود. در حالی که تحقیقات تخصصی مأموران برای شناسایی سارق نقاب‌پوشی ادامه داشت، دریافتند کلید یدک دختر شاکی در همان روز حادثه گم شده‌است. بنابراین مأموران به راننده سرویس مدرسه که مرد جوانی به نام ایرج است مشکوک شدند و وی را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند. بررسی سوابق ایرج نشان داد وی از سارقان سابقه‌دار است که قبل از این ۹‌بار به اتهام‌های گوناگون دستگیر و روانه زندان شده است. همچنین مشخص شد ایرج پس از آزادی با خودروی سواری‌اش برای سرویس مدرسه دانش‌آموزان ثبت نام کرده و در حال حاضر هم به عنوان سرویس مدرسه مشغول به کار است. بدین ترتیب مأموران وی را به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه وی را هنگامی که در نزدیکی مدرسه مورد نظر در حال شستشوی خودرواش بود، بازداشت کردند. مأموران در همان ابتدای بازرسی خودروی متهم مقداری از طلا‌های سرقتی را کشف کردند.

اعتراف راننده سرویس به سرقت
متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها به جرم خود با همدستی همسرش اعتراف کرد. وی در شرح ماجرا گفت: چند سال قبل معتاد به مواد مخدر شدم و از آن روز به بعد وارد جرگه خلافکاران شدم. من برای تهیه هزینه زندگی و مواد مخدرم دست به سرقت می‌زدم و تا قبل از اینکه به اتهام سرقت از خانه دانش‌آموز دستگیر شوم ۹ بار سابقه زندان دارم. هر روز صبح فرزند شاکی را همراه تعداد دیگری از دانش‌آموزان را به مدرسه می‌رساندم و دوباره عصر آن‌ها را به خانه‌هایشان بر می‌گرداندم. از حرف‌های آن‌ها باهم متوجه شدم خانواده این دانش‌آموز وضع مالی خوبی دارند و هر روز صبح پدر و مادرش برای کار از خانه خارج می‌شوند و تا عصر دو نفری به خانه بر می‌گردند. پس از آن بود که وسوسه شدم و تصمیم گرفتم از خانه آن‌ها سرقت کنم. از آنجایی که خبر داشتم محل زندگی آن‌ها مجهز به دوربین مداربسته است از همسرم خواستم برای سرقت به خانه آن‌ها برود. همسرم ابتدا قبول نکرد، اما وقتی اصرار کردم به خاطر بدهی که داشت، قبول کرد. آن روز کیف دانش‌آموزان را گرفتم و در صندوق عقب خودروام گذاشتم. در میانه راه به بهانه‌ای خودرو را متوقف کردم و در صندوق عقب را باز کردم و کلید یدک دانش‌آموز را از داخل کیف مدرسه‌اش برداشتم. پس از اینکه آن‌ها را به مدرسه رساندم به سرعت به خانه‌مان رفتم و با همسرم به محل حادثه برگشتیم. همسرم ماسک بهداشتی به صورت زد و با کلید یدکی که در اختیارش قرار داده بودم وارد خانه شد و پس از نیم ساعت با ساکی پر از لوازم سرقتی برگشت. وی در پایان گفت: من مقداری از لوازم سرقتی را فروختم و مقداری هم درخانه و خودروام مخفی کردم. مأموران در ادامه همسر راننده معتاد را بازداشت کردند.
وی با اظهار پشیمانی گفت: شوهرم معتاد به مواد مخدر است و هر چقدر درآمد دارد هزینه مواد مخدر می‌کند. در زندگی سختی‌ها و درد‌های زیادی کشیده‌ام. هر بار تصمیم گرفتم جدا شوم به خاطر آبروی خودم و خانواده‌ام منصرف شدم و به زندگی با شوهر معتادم ادامه دادم. وی درباره همدستی با شوهرش گفت: شوهرم وقتی پیشنهاد سرقت از خانه دانش‌آموز را مطرح کرد قبول نکردم، اما چند روزی اصرار کرد و از آنجایی که مدتی است او پولی برای خرجی به من نمی‌داد و مجبور بودم برای خرید از سوپر مارکت و میوه فروش محل مواد غذایی قرضی بخرم، قبول کردم با او همکاری کنم تا بدهی‌هایم را به قصابی، سوپرمارکت و میوه فروش محل بدهم، چون آن‌ها دیگر به من مواد غذایی قرضی نمی‌دادند. پس از سرقت شوهرم لوازم سرقتی را از من گرفت و حتی یک ریال هم به من نداد و همه‌اش را خرج اعتیادش کرد. مأموران در ادامه مالخر را بازداشت کردند و مقداری از لوازم سرقتی را به شاکی برگرداندند. همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه سارق سابقه دار به دستور قاضی سعید احمدبیگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. همسر مرد سابقه دار هم با قرار وثیقه تا انجام تحقیقات تکمیلی و ارسال پرونده به دادگاه آزاد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار