کد خبر: 946520
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
مراسم طرح محرومیت‌زدایی و اهدای جهیزیه به زوجین جنوب تهران با همت سپاه استان تهران (سپاه محمد رسول الله) و ناحیه مالک اشتر روزگذشته برگزار شد.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: ناحیه بسیج مالک اشتر پیش از این هم در مناسبت‌های مختلف امسال برنامه‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی، قرآنی، فرهنگی، عمرانی، ورزشی، فضای مجازی و علمی بسیاری را برگزار کرده و در این زمینه پیشرو بوده است.
فرمانده بسیج ناحیه مالک اشتر درباره اهدا جهیزیه به منظور محرومیت‌زدایی در جنوب تهران به «جوان» گفت: این مراسم به مناسبت میلاد دخت نبی‌اکرم (ص) و جشن بزرگ فاطمی برگزار شد که آغازگر اهدای ۵۰۰ جهیزیه و هزار سبد کالا به افراد کمتر برخوردار جنوب تهران است؛ ضمن اینکه اقلام تهیه شده تماماً ایرانی و ساخت داخل است.
سرهنگ جمال مغروری در ادامه گفت: این برنامه به همت سپاه ناحیه مالک اشتر با همکاری سپاه محمد رسول‌الله تهران در جنوب تهران برگزار شد. محور‌های مختلف این برنامه عبارتند از: ازدواج فاطمی که به صورت نمادین برگزار خواهد شد و از ۴۰ نخبه بسیجی تهران تجلیل می‌شود. مغروری با تأکید بر ادامه‌دار بودن اقدامات محرومیت‌زدایی گفت: در جهت محرومیت‌زدایی جنوب شهر تهران ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا که در پایگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، رونمایی خواهد شد و ۹۰ گروه جهادی هم اقدامات خود را برای ساخت و کمک به مناطق محروم به کار خواهند گرفت. بسیج در هر برهه‌ای از انقلاب وارد عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی شده و به خوبی وظیفه خود را انجام داده است. یکی از طرح‌های مهم بسیج در این راستا، اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان بی‌بضاعت است که نقش مؤثری در محرومیت‌زدایی داشته است.
به تازگی نیز فرمانده سپاه تهران بزرگ خبر داده بود که در راستای طرح محرو‌یت‌زدایی و کمک به محرومان تهران و سایر استان‌ها از سال ۹۵ تاکنون حدود ۴ هزار و ۲۵۰ جهیزیه کامل تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است. به گفته سردار محمدرضا یزدی، در همین راستا سپاه تهران بزرگ به منظور تعمیر و مرمت مسکن حدود ۳۶ هزار و ۵۱۰ خانواده محروم و تهیه ۳۷ هزار سبد کالا ویژه نیازمندان شهر تهران وارد عمل شده و همچنین حدود ۷۲ هزار نفر از خدمات بهداشتی، درمانی و حتی عمل جراحی بهره‌مند شده‌اند که این خدمات از فروردین سال ۹۵ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. در آذرماه هم ۱۵۰ عدد از این جهیزیه‌ها به مناسبت هفته بسیج طی مراسمی در ناحیه مقاومت بسیج ابوذر در اختیار محرومان شهر تهران قرار گرفت و تعداد ۲۶۰ عدد جهیزیه دیگر به سایر محلات تهران ارسال شد.
فرمانده سپاه تهران بزرگ درمورد نحوه تأمین این اقلام هم گفت: هزینه تهیه این جهیزیه‌ها عمدتاً توسط خود مردم تأمین شده و بخشی از آن نیز به واسطه خیریه دوکوهه که توسط رزمندگان و پاسداران تهران بزرگ دایر شده است، تأمین می‌شود.
در حال حاضر ۳۰۰ گروه جهادی در تهران در حال فعالیت هستند که این گروه‌ها به ۲۵ استان غیر از تهران اعزام شده‌اند و به ۱۹ هزار خانواده محروم در روستا‌ها خدمت‌رسانی کرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عاطفه خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
دختر بی سرپرست هستم میخواهم عروسی کنم جهیزیه ندارم
عاطفه خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
میخواهم عروسی کنم جهیزیه ندارم بی سرپرست هستم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار