کد خبر: 929460
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
وزير نيرو خبر داد
وزیر نیرو گفت: به دنبال آن هستیم که ساختار تعرفه‌های آب و برق به گونه‌ای اصلاح شود که پرمصرف‌ها تشویق به اصلاح روند مصرف خود و پیوستن به جمع خوش‌مصرف‌ها شوند.
وزیر نیرو گفت: به دنبال آن هستیم که ساختار تعرفه‌های آب و برق به گونه‌ای اصلاح شود که پرمصرف‌ها تشویق به اصلاح روند مصرف خود و پیوستن به جمع خوش‌مصرف‌ها شوند.
به گزارش «تسنیم»، رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح رسمی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران گفت: به طور مستمر و با هماهنگی ارگان‌های مختلف دولت مثل بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و دیگر وزارتخانه‌ها در تلاشیم تا وقفه‌ای در طرح‌های مهم وزارت نیرو در بخش آب و برق ایجاد نشود. وزیر نیرو با بیان اینکه امکان تعامل بخش خصوصی داخلی با شرکت‌های فعال اروپایی در بخش آب در نمایشگاه وجود دارد، گفت: شرکت‌های داخلی ظرفیت‌های خوبی در سال‌های گذشته در بخش آب کسب کرده‌اند که می‌توان این ظرفیت‌ها را با آشنایی با تکنولوژی و دانش روز جهان ارتقا دهند. این عضو کابینه دولت با بیان اینکه جریمه پرمصرف‌ها و تشویق کم‌مصرف‌ها در دستور کار جدی دولت است، گفت: به دنبال آن هستیم که با اصلاح تعرفه‌گذاری آب و برق، پرمصرف‌ها تشویق به اصلاح روند مصرف خود شده و به جمع خوش‌مصرف‌ها بپیوندند. اردکانیان ادامه داد: همچنین مشترکان کم‌مصرف و کسانی که کمتر از الگوی تعیین شده مصرف کنند، تشویق‌هایی خواهند داشت که مسلماً بخشی از آن آورده‌های مالی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.
وزیر نیرو در خصوص زمان اعمال تعرفه‌های جدید گفت: در سال جاری در بخش آب با موافقت دولت فقط ۷ درصد افزایش تعرفه داشتیم و به دنبال آن هستیم که در کارگروه سازگاری با کم‌آبی، ساختار‌های جدید تعرفه‌گذاری آب را تا پیش از شروع تابستان ۹۸ نهایی و ابلاغ کنیم که در این خصوص در بخش برق نیز کار‌های مشابهی برای اصلاح ساختار تعرفه برق در حال انجام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار