کد خبر: 928656
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با اشاره به ابعاد مختلف گروه ویژه اقدام مالی FATF گفت: توافق دولت با این گروه تا مرداد سال ٩۵ پنهانی بود و ظهور و بروز پیدا نکرد.
جوان‌آنلاین: عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با اشاره به ابعاد مختلف گروه ویژه اقدام مالی FATF گفت: توافق دولت با این گروه تا مرداد سال ٩۵ پنهانی بود و ظهور و بروز پیدا نکرد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی ابعاد گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و لوایح مرتبط با آن در مجلس، اظهار داشت: در خرداد سال ٩٥ وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی طی جلسه‌ای و بدون هماهنگی با مجلس و شورای عالی امنیت ملی، توافق‌نامه‌ای تحت عنوان گروه ویژه اقدام مالی امضا کردند.

وی با بیان اینکه این موضوع تا مرداد سال ٩۵ پنهانی بود و ظهور و بروز پیدا نکرد، ادامه داد: ایران بر اساس این توافق‌نامه متعهد به اجرای ٤١ مورد بسته اجرایی شد و دولت هم در راستای انجام این تعهدات لوایح چهارگانه را برای کسب رضایت FATF به مجلس فرستاد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT هم در این راستا به مجلس ارائه شده و تا آبان ٩٧ دولت موظف شده که این موضوع را عملیاتی کند.

پژمانفر تصریح کرد: علی رغم ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه CFT ربطی به FATF ندارد، باید گفت که الحاق به این کنوانسیون در راستای انجام تعهدات FATF است.

وی افزود: ادعای برخی افراد برای الحاق به CFT رفع تحریم هاست و باید در مناظره‌ای آقایان به ما بگویند که آیا با الحاق به این کنوانسیون همه تحریم‌های ایران برداشته می‌شود یا خیر.

پژمانفر تاکید کرد: در زمان مذاکرات برجام هم چنین ادعایی مطرح شد، اما صرفا تحریم‌های هسته‌ای برطرف شد و تحریم‌های نظامی، تحریم‌های حقوق بشر و تحریم‌های حمایت از تروریسم پابرجا ماند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه خیلی از کشور‌ها به این کنوانسیون الحاق نشده‌اند، گفت: با امضای این کنوانسیون، ایران تحت تحریم‌های بسیار بیشتری قرار می‌گیرد.

ادامه دارد...

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار