کد خبر: 905083
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره فیلتر تلگرام گفت: شبکه‌های مجازی دنیای جدیدی هستند و برخورد قانونی و لازم تا کنون با آن‌ها صورت نگرفته و ساماندهی لازمی انجام نشده است، اخیرا شورای عالی فضای مجازی تشکیل و رئیس جمهور رئیس آن شد.
 
تسنیم: معاون فرهنگی قوه قضاییه توضیحاتی درباره چرایی فیلترینگ تلگرام اعلام کرد و از رئیس جمهور خواست تا به آرای اکثریت اعضای شورای عالی فضای مجازی در این خصوص احترام بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره فیلتر تلگرام گفت: شبکه‌های مجازی دنیای جدیدی هستند و برخورد قانونی و لازم تا کنون با آن‌ها صورت نگرفته و ساماندهی لازمی انجام نشده است، اخیرا شورای عالی فضای مجازی تشکیل و رئیس جمهور رئیس آن شد.

وی ادامه داد: در این شورا یک شرایط ۵ گانه‌ای برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی درنظر گرفته شد. این شرایط کاملا معقول و منطقی است؛ مثلا یکی از شرایط این بود که به قوانین ما تن بدهند، شرط دیگر این بود که اطلاعات افراد به بیرون درز پیدا نکند. سرور‌های داخلی بیاورند نماینده داشته و پاسخگو باشند و اگر دستگاه قضایی در پیگیری یک جرم نیاز به این داشت تا از اطلاعاتی استفاده کند این اطلاعات در اختیار قرار گیرد درحال حاضر ما با چند پیام رسان خارجی مواجه هستیم بین آن‌ها و دولت جمهوری اسلامی گاهی قول و قرار‌هایی گذاشته شده که بیایند برخی از این شرایط و یا همه را بپذیرند. اما برخی همچون تلگرام بدعهدی مکرر کرده و هیچ گاه به این شرایط تن نداده اند.

وی افزود: طبیعی است که اطلاعات و امنیت مردم به خطر می‌افتد استقلال کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد و گویا تلگرام یک کشور مستقل برای خود است. یعنی تلگرام می‌گوید استقلال آزادی کشور تلگرامی! این چه بحثی است ما باید مراقبت کنیم که داخل کشور اجازه ندهیم کشور دیگری تلگرامی ایجاد شود ما باید احترام بگذاریم به استقلال کشورمان و آن را حفظ کنیم. لازمه حفظ استقلال این است که اجازه ندهیم دیگرانی بیایند و از اطلاعات ما سوءاستفاده کنند این اطلاعات بسیار ذی قیمت است. غیر از بحث‌های امنیتی و بحث‌های مربوط به مسائل اجتماعی اخلاقی و ... که پدید می‌آید.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: درآمد اقتصادی بسیاری از سوی این شبکه‌ها کسب می‌شود و تهدیدات اقتصادی بسیاری برای کشور به وجود می‌آید اگر توجهی به ارز تلگرامی کرده باشیم خواهیم دید که اگر این ارز رایج شود چه اتفاقی می‌افتد ارز حقیقی کشورمان خارج می‌شود و یک ارز مجازی به جای آن می‌آورند که هرگاه بخواهند آن را بی‌اعتبار می‌کنند این یعنی فاجعه بزرگ اقتصادی. ممکن است در دورانی افرادی جذب شوند و بعد هم هر وقت خواستند آن را جمع کنند آن زمان چه کسی پاسخگوست؟ مردم چگونه می‌توانند سرمایه برباد رفته خود را به دست آورند، نمونه این اتفاقات در شرکت‌های هرمی پیش از این رخ داد. شرکت‌های هرمی که در داخل فعالیت می‌کردند همچنین برخی از موسسات مالی داخل کشور در دوره‌ای سود‌های خوبی به مردم دادند، اما بعد پاسخگو نبودند. بعد از آن خیل عظیمی از طلبکاران آمدند و احقاق حق کردند اکنون نیز بسیاری از این مشکلات همچنان حل نشده است. این شرکت‌ها مشکل پیدا کردند و دولت جمهوری اسلامی مجبور شد فراوان هزینه دهد. حال اگر ارز تلگرانی یعنی گرام رایج شود چه اتفاقی می‌افتد. میلیون‌ها سرمایه مردم را جمع می‌کند مدتی سود می‌دهد و بعد پاسخگو نیست آن چه زمانی پاسخگو خواهد شد چه کسی می‌تواند پول سرمایه مردم را از حلقوم آن‌ها بیرون بکشد وقتی هیچ رد پایی ندارد نه نماینده‌ای دارند و نه به قوانین ما احترام می‌گذارند.

صادقی تصریح کرد: از هرجهت به این موضوع نگاه کنیم هم از نظر اخلاقی هم از نظر اجتماعی و از نظر سیاسی به ضرر کشور است این‌ها حتی با مسائل امنیتی ما بازی می‌کنند در فتنه ۸۸ نمونه آن را دیدیم چه امنیتی روانی چه امنیت اقتصادی و حتی شغلی و امنیت مالی و پولی در خطر است. دولت باید حاکمیت خود را حفظ کند و اگر تاکنون نکرده کوتاهی کرده است ما از دولت محترم تقاضا می‌کنیم این مسئله را جدی بگیرد. یکی از دادگاه‌های ما به کمک دولت و مردم آمده و زمینه را فراهم کرده تا به یک پیام رسان قابل اعتماد مردم روی بیاورند.

وی افزود: دولت باید وارد صحنه شده و وظیفه خود را انجام دهد این مصوبه عالی شورای فضای مجازی را باید همه اجرا کنند حتی اگر یکی از اعضای آن شورا مخالف آن باشند، چون مصوبه شوراست همه باید به آن تن بدهند. برخی از اعضای محترم شوار یا رئیس شورا گاهی پیام‌هایی دادند که ما موافق این امر نیستیم وقتی اکثر اعضا یک تصمیمی گرفتند دموکراسی حکم می‌کند که به رأی اکثریت تن دهیم و امنیت کشور را به بازی نگیریم ما نمی‌دانیم پشت پرده چه خبر است آیا کسانی که مخالفت می‌کنند معاملاتی با رئیس تلگرام کرده اند یا ... نه می‌توانم اتهامی بزنم و چیزی را نسبت دهم، اما این سوال در شکل می‌گیرد که چرا انقدر بی جهت با وجود اینکه همه کارشناسان تلگرام را خطرناک می‌دانند با فیلتر آن مخالفت می‌کند برخی افراد که تعدادشان اندک است و از محترمین هستند مخالفت می‌کنند این خلاف مسائل مردمی و مصلحت عمومی است صرف اینکه تعدادی خواهان این موضوع باشند دلیل براین نمی‌شود پس تخصص و حرف متخصصان چه می‌شود؟ پس امنیت مردم را چه کسی باید تأمین کند؟ این‌ها سوالات بزرگی است که بی پاسخ می‌ماند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
"مثلا یکی از شرایط این بود که به قوانین ما تن بدهند"

عزیز دل خودت اگر جای صاحبش بودی حاضر بودی تن به قوانین ضد و نقیض 200 تا کشور میدادی؟؟ به تلگرام که تنها یک پلت فرم پیام رسان هست اتهاماتی وارد کردین که بعدا همونو میشه به پیام رسان های داخلی نسبت داد مگر اینکه بخواین حریم خصوصی کاربران رو نقض کنین...

اگر دنیارو به چشم سیاه و سفید نبینین متوجه میشین که حرف و نظرتون خارج از واقعیت طبیعت و ذات انسانی هست مگر اینکه بخواین با اون هم به سر جنگ برین...

بعدش شما که دم از لو رفتن اطلاعات کلان کشور میزنین متوجه هستین اگر بخواین به این چشم نگاه کنین شرکت گوگل که یک شرکت آمریکایی (به قول شما دشمن قسم خورده ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی و ....) هست بر روی بخش بسیار بسیار عظیمی از اطلاعات ما دسترسی داره؟ که حتی میتونیم نتیجه آنالیز این اطلاعات رو در آپدیت ها و ارتقاهای سیستمش مشاهده کنین؟ چطوره که ما در مورد یک شرکت آمریکایی که عملا با خرید بزرگترین و پرکاربرترین سرویس های اینترنتی دنیا عملا اینترنت رو مجددا تعریف کرده ابراز نگرانی نمی کنیم ولی برای تلگرام حاضریم نون از روی سفره مردم بر داریم؟ نکنه با آمریکا پشت پرده رفاقت می کنیم؟؟ یا فیلتر تلگرام تلاشی نا امیدانه برای به رخ کشیدن قدرت نداشتتون هست؟

در هر صورت من نظرم این هست که در جایی که 40 میلیون دخیل هستن در اجرا ناگهانی تصمیمتون باید نظرسنجی و رای گیری بشه از مردم (مگر به زور بخواین مردم رو به بهشت ببرین)... خوشبختانه بهانه ای برای تبعات مالیش هم نمیتونین بیارین چون ابزارش به راحتی و با کمترین هزینه در همون تلگرام موجوده که به هیچ وجه قابل جعل و یا دستکاریش نیست حتی اگر تلگرام دشمن قسم خورده ما باشه... برید ربات تلگرامی درست کنین که با گرفتن شماره و سریال شناسنامه و شماره موبایل ثبت شده با اون مشخصات حق رای به کاربر تلگرامیتون بده تا بتونین با دقت و به درستی آمار مناسبی از نظر مردم داشته باشید و ارائه بدین.

وسلام
ناشناس
|
United States
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
1- مثلا یکی از شرایط این بود که به قوانین ما تن بدهند : آیا پیام رسان های داخلی که در خارج از مرز ایران هم فعالیت میکنند حاضر به انجام چنین کاری هستند؟ 2- اطلاعات افراد به بیرون درز پیدا نکند و سرور های داخلی بیاورند : آیا احساس نمیکنید این دو خواسته با هم در تناقض هستند؟ 3- درآمد اقتصادی بسیاری از سوی این شبکه‌ها کسب می‌شود : آیا در مورد تلگرام مثالی برای کسب درآمد آن تا به امروز و یا پروژه قبلی مدیر این شرکت که پیام رسان VK بود دارین؟ آیا به غیر از این هست که تلگرام تا به امروز با هزینه اسپانسر های پروژه تامین شده و VK توسط یکی از نزدیکان کاخ کرملین به زور خریداری شده؟ 4- یک ارز مجازی به جای آن می‌آورند که هرگاه بخواهند آن را بی‌اعتبار می‌کنند : آیا شما به درستی از تکنولوژی cryptocurrency آگاهی دارید؟ 5- ممکن است در دورانی افرادی جذب شوند و بعد هم هر وقت خواستند آن را جمع کنند : آیا شما به درستی مفهموم تکنولوژی block chain و یا Tor را درک کرده اید؟ 6- نمونه این اتفاقات در شرکت‌های هرمی پیش از این رخ داد : آیا به جد دارید طراحی اقتصادی هرمی که در تمامی کشور های توسعه یافته به نقشه کلاه برداری معروف هست را با شبکه انتقال و نگهداری ارز الکترونیکی TON مقایسه میکنید؟ 7- میلیون ها سرمایه مردم را جمع می‌کند مدتی سود می‌دهد : شبکه انتقال و نگهداری ارز TON هیچ سودی برای وجه نگهداری شده در سیستم پرداخت نمیکند بلکه این ارز دیجیتالی هست که با بالا و پایین رفتن نرخ ارزش آن نسبت به سایر ارزها میتواند سود و یا ضرر دهد. 8- چه کسی می‌تواند پول سرمایه مردم را از حلقوم آنها بیرون بکشد وقتی هیچ رد پایی ندارد : اگر آگاهی کافی نسبت به سیستم کار ارز های دیجیتالی غیر متمرکز داشته باشید متوجه خواهید بود که پول دریافت شده برای ارز دیجیتالی خریداری شده در کجا و به چه صورت شناور خواهد بود تا امکان دزدی حتی توسط رئیس آن وجود نداشته باشد. 9- یکی از دادگاه‌های ما به کمک دولت و مردم آمده و زمینه را فراهم کرده تا به یک پیام رسان قابل اعتماد مردم روی بیاورند : آیا کمک به مردم را در هدایت با حصار کشیدن در اطراف آنها می دانید؟ در این صورت نقش دموکراسی, اطلاع رسانی و احترام به شعور هموطن چیست؟
توهینی در کلامم نیست و از باب آگاهی از تکنولوژی, سیستم کار نظر دادم باقی مطالب هم تنها نظر شخصی هست. امیدوارم که انتشار دهید, وسلام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار