کد خبر: 901625
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

در صورت خروج امريكا از برجام دست ما در زمينه‌هاي مختلف هسته‌اي باز خواهد شد و هيچ دليلي براي ادامه محدوديت‌هاي خودخواسته وجود ندارد.
حميد رضا آصفي، سخنگوي پيشين وزارت امور خارجه روز گذشته در گفت وگو با ايرنا درباره احتمال خروج امريكا از برجام گفت: ترامپ مواضع متفاوت و بعضاً متضادي از خود بروز مي‌دهد، از جمله در مورد ديوار مكزيك شاهد اين موضوع بوديم. وي افزود: با توجه به تغييرات كابينه ترامپ و حضور افراد تندرو در آن، شاهد سرسختي رئيس جمهوري امريكا در مورد توافق برجام هستيم.
آصفي تأكيد كرد: به‌رغم همه پيش‌بيني‌ها در مورد خروج ترامپ از برجام، هنوز شك جدي در اين زمينه وجود دارد. وي به مذاكرات امريكا و كره شمالي نيز اشاره كرد و گفت: ترامپ مي‌خواهد با كره شمالي گفت وگو كند اما در صورت خروج او از برجام، اعتبار اين مذاكرات براي كره شمالي نيز زير سؤال خواهد رفت. وي افزود: كشور امريكا و رفقاي آن 40 سال در تلاش هستند تا جمهوري اسلامي ايران از سر راه بردارند ولي كشور ما روز به روز قوي‌تر شده است.
اگر ترامپ اهل اين محاسبات باشد هرگز به فكر خروج از برجام نخواهد افتاد، مگر اينكه شاهد يك سري اتفاقات عجيب و غريب باشيم و او بي محابا به اين سمت حركت كند. وي در پاسخ به سؤالي در خصوص اقدامات ايران در صورت خروج امريكا از برجام گفت: در اين صورت ايران درباره چگونگي خروج يا ادامه آن در سطوح بالا تصميم‌گيري خواهد كرد اما در عين حال هزينه‌هاي امريكا زياد مي‌شود. آصفي با بيان اينكه گزينه‌هاي مختلفي در اين خصوص در پيش روي ايران است، گفت: در صورت خروج امريكا از برجام دست ما در زمينه‌هاي مختلف هسته‌اي باز خواهد شد و هيچ دليلي وجود ندارد كه محدوديت‌هاي خودخواسته را ادامه دهيم. سفير پيشين ايران در فرانسه يادآور شد: اروپايي‌ها برجام را يك قرارداد امنيتي مي‌دانند و اين امنيت براي آنها در همه جا به خصوص آسياي غربي مهم است.
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه در موضوع برجام مذاكره كننده اصلي ما امريكا بود و نه اروپا، تأكيد كرد: اگر امريكا از برجام خارج شود، اين توافق بسيار ضعيف مي‌شود. وي خاطرنشان كرد: كشورهاي اروپايي با چراغ سبز امريكا در اين مذاكرات شركت كردند و با اين كار ترامپ، اعتبار اين كشور در مقابل اروپايي‌ها هم زير سؤال خواهد رفت. آصفي تأكيد كرد: بنابراين از هر طرف كه به اين ماجرا نگاه كنيم، امريكا بازنده خروج از برجام خواهد بود و نمي‌تواند پاسخگوي اين اقدام غيرمسئولانه خود باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار