کد خبر: 900547
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
امیر حاتمی در دیدار با وزیر دفاع صربستان:
وزیر دفاع کشورمان با اشاره به عدم پایبندی آمریکا به توافقنامه‌های بین‌المللی، گفت: انتظار داریم جامعه جهانی و افکار عمومی‌ آمریکایی‌ها را به دلیل نقض عهد، تحت فشار قرار دهند.

جوان آنلاین: وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتمین کنفرانس امنیتی مسکو با وزیر دفاع صربستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با اظهار امیدواری نسبت به توسعه روابط دو کشور دوست ایران و صربستان، اراده رهبران سیاسی دو کشور را توسعه هر چه بیشتر تعاملات در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی دانست و اظهار داشت: به عنوان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، علاقه‌مندیم جنبه‌های نظامی و دفاعی را در کنار سایر حوزه‌ها ارتقاء داده و به یک چشم‌انداز روشنی از روابط دفاعی دست یابیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی و مخالفت با تغییر مرزها براساس قوانین بین‌المللی را از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست.

امیر سرتیپ حاتمی به فرصت‌های پیش آمده بعد از توافق برجام اشاره کرد و افزود: دولت آمریکا به بهانه‌های واهی و به دلیل عدم پایبندی به توافقنامه‌های بین‌المللی تلاش می‌کند کشورمان را از منافع این توافق منع کند.

وی با بیان اینکه ‌انتظار داریم جامعه جهانی و افکار عمومی‌ آمریکایی‌ها را به دلیل نقض عهد، تحت فشار قرار دهند، تصریح کرد: قطعا دوستان جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان به این بدعهدی توجهی نخواهند کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران موقعیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک ایران و صربستان را در پشتیبانی امنیتی منطقه غیرقابل انکار دانست و ادامه داد: همکاری‌های دفاعی دو کشور خواهد توانست به ثبات و امنیت منطقه کمک شایانی داشته باشد.‌

وی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط نظامی و دفاعی با کشور صربستان، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد امضاء توافقنامه‌ همکاری‌های فنی، تخصصی و نظامی در بین دو کشور باشیم.

وزیر دفاع صربستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و صربستان در ادوار مختلف، سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه را ارزشمند و قابل تحسین ارزیابی کرد.

آلکساندر وولین با اعلام آمادگی کشورش در جهت توسعه روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران‌ اظهار امیدواری کرد تعاملات وزرای دفاع دو کشور در آینده نزدیک همپای روابط سیاسی رشد و گسترش یابد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار