کد خبر: 860205
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
چند وقتي است كه برخي چهره هاي شناخته شده در تخريب نهاد انقلابي ، راهبردي و استراتژيك نظام مقدس جمهوري اسلامي يعني سپاه پاسداران انقلاب به شكلي عجيب با امريكا و ديگر كشورهاي مخالف نظام جمهوري اسلامي همنوا شده اند...

مصطفي محمدي

چند وقتي است كه برخي چهره هاي شناخته شده و مسئولان ارشد دولتي و غير دولتي در تخريب نهاد انقلابي ، راهبردي و استراتژيك نظام مقدس جمهوري اسلامي يعني سپاه قدرتمند و سرافراز پاسداران انقلاب به شكلي عجيب با امريكا و ديگر كشورهاي دشمن نظام جمهوري اسلامي همنوا شده اند. اركستراسيوني كه برخي چهره هاي فتنه گر يا حامي فتنه 88 با ميدان داري عناصري از بدنه دولت به راه انداخته و ايجاد كرده اند با سخنراني هاي بي ربط و باربط روحاني در مراسم و همايش هاي مختلف با ابداع اصطلاحات و واژه سازي هايي كه بيشتر در عوالم ژورناليستي قابل كشف و احصا مي باشند، به رغم اوج و حضيض هاي مقطعي، در حال توليد و اجرا است.

«حضرت امام رضوان الله فرمودند: من از سپاه راضی هستم و هرگز نظرم برنمی‌گردد»، من این موضوع را به عنوان یک سپاهی نمی‌گویم، سپاه را با من که عیب دارم مقایسه نکنید، من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرف همه روزها است. نباید کسی سپاه را تضعیف و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد، نباید تداعی حرف‌های دوره‌های گذشته را کرد، زیرا امروز سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است و فرقی بین بالای شهر و پایین شهر نمی‌کند.»

اين جملات بخشي از گلايه و سخنراني سرلشگر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است كه در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان بيان شد. اطلاق زشت و البته مجعول «دولتي كه تفنگ دارد» نسبت به نيرويي انقلابي و نجيب كه با در خواست شخصي و حتي خواهشمندانه شخص روحاني براي جبران كاستي ها و دست گيري از دولتمردان پير و فرتوت دولت يازدهم در انجام مسئوليت هايشان پا به عرصه عمران و آباداني كشور گذاشته و ناديده گرفتن دهها هزار ميليارد تومان بدهي دولت به اين نهاد انقلابي، آنقدر كريه المنظر و دژم انديشانه است كه حتي برخي فراريان از كشور نيز نسبت به اتخاذ چنين رويكردهاي غير سازنده و حتي عنود مبلغانش، لب به اعتراض گشودند.

در داخل كشور نيز بسياري از مراجع عظام تقليد، نخبگان و دلسوزان انقلاب اسلامي نسبت به اين ناروا گويي ها واكنش منقدانه و انذار گونه اي داشتند.

«سپاه» در برابر خطرات سینه سپر می‌کند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهباندر دیدار کارکنان این شورا، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی اعمال و نیز توفیق بندگی و عبادت خالصانه اظهار داشت: انسان باید بتواند بعد از این ماه مبارک، یک گام به جلوتر بردارد و در مسیر تقوا، پرهیز از گناه، تقرب به خدا و اولیای او حرکت کرده و به محرومان و فقرا رسیدگی کند. ما که در شورای نگهبان مشغول فعالیت هستیم نیز باید اهتمام بیشتری به این مسائل داشته باشیم تا از دام مکاید شیطان در امان باشیم و در محضر خداوند با قلبی پاک حاضر شویم.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: در حدیث دیگری امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «رسول خدا ما را از سم‌پاشی در آب، غذا و محل زندگی مشرکین نهی فرمودند». این حدیث، واقعا قابل تأمل است. این احادیث شریف و مفاهیم بلند آن، اهمیت رعایت حقوق بشر را در اسلام نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: کسانی که ادعای‌شان درباره رعایت حقوق بشر، گوش فلک را پر کرده است،چرا نسبت به این تعداد شهید از بزرگان ما مثل شهدای محراب، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سکوت می‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: سازمان‌های حقوق‌ بشری نسبت به جنایات آمریکایی و ایادی آن در ایران سکوت اختیار می‌کنند. هواپیمای مسافربری ما را با موشک سرنگون کردند و بیش از 200 نفر از زن و کودک را شهید کردند اما اینها دم نزدند. آن وقت اگر ما عده‌ای از قاچاقچی‌های موادمخدر، تروریست‌ها یا منافقین را که دست‌شان به خون مردم آلوده است اعدام کنیم، صدای اینها بلند می‌شود.

آیت‌الله جنتی با اشاره به رخدادهای سیاسی، تصریح کرد: موضع ما در شورای نگهبان باید فارغ از جریانات، مقامات و دسته‌بندی‌های سیاسی و صرفاً در هماهنگی با مواضع امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد. ما مدعی هستیم که در راه امام چیزی فروگذار نشده و ایشان همه آن چه را که باید برای ما به یادگار گذاشته‌اند و رهبری معظم انقلاب نیز در هر مناسبتی و فراخور حال، مطالب لازم را مطرح و انحرافات و خطرها را بیان می‌کنند، پس باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری و در پی تحقق منویات ایشان باشیم.

آیت‌الله جنتیبا توصیه به کارکنان شورای نگهبان در جهت‌ بصیرت‌افزایی، اظهار داشت: شورای نگهبان نباید مظلوم واقع بشود، اینکه این نهاد را به سیاسی‌کاری متهم کنند و بگویند شورای نگهبان بر خلاف حق و عدالت عمل می‌کند، دور از انصاف است.

آیت‌الله جنتیدر بخش پایانی سخنانشضمن تقدیر از حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه، اظهار داشت: باید با همه وجود از سپاه تشکر کرد. این اقدام آنها بازخورد بسیار خوبی در داخل و خارج داشت.

ویبا انتقاد از برخی حملات غیرمنصفانه در داخل کشور علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مگر امام نفرمود که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود؟ آیا فکر نمی‌کنند اگر سپاه نباشد چه بر سر امنیت کشور می‌آید؟‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف مشغول خدمت است. من نمی‌گویم تنها سپاه مشغول خدمت به نظام است،اما آن نهادی که جلوی خطرات سینه سپر می‌کند و با کمترین امکانات و هزینه به ارائه خدمات جهادی می‌پردازد، این نهاد انقلابی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم نتیجه انتخابات بالاخره به خیر و صلاح این مردم تمام شود. همه باید دعا کنیم دولت موفق به کار و خدمت شود. متأسفانه وضع کار و اشتغال خوب نیست. رهبری هم امسال را سال تولید و اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند و ما انتظار داریم دولت به دردها و مشکلات مردم برسد و در کابینه آینده از نیروهای انقلابی استفاده کند، اگر نیروی انقلابی؛ وزیر، استاندار و فرماندار شود؛ قطعا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می‌کند.

تفنگ سپاه، سینه منافقین و داعشی‌ها را نشانه می‌گیرد

حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی نمایندهولی‌فقیه در سپاهدر آئین گرامیداشت شهدای هفتمتیر که در حسینیه شهدای گمنام سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد،با اشاره به تفاوت جریان فکری شهید بهشتی و یارانش با تفکر و جریان بنی‌صدر اظهارداشت: می‌توان از طریق نگرش، گفتمان و عملکرد افراد پی به ماهیت اعتقادی و فکری آنان برد.

وی با بیان اینکه در جامعه بشری سه جبهه حق خالص،باطل خالص و آمیزه‌ای از حق و باطل وجود دارد افزود:قرآن از گروه دوم به کفار و از گروه سوم به نفاق و منافقین یاد می‌کند که ما همواره با هر دو چهره مواجه شدیم.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: در بعضی موارد جبهه مقابل حقعلنی موضع گرفته و به‌ صراحت بیان می‌کند که من جبهه حق را قبول ندارم و در برخی از موارد در تاریخ در پرده نفاق موضع‌گیری می‌کند و علی‌رغم شعار دادن، دلش با جبهه حق نیست.

وی بابیان اینکه پس از پیامبر، مردم در سه جریان طرفداران امیرالمؤمنین (ع)، طرفداران طلحه و زبیر و جناحی که موضع خنثی و بی طرفی داشتند قرار گرفتند گفت: خیانتی که گروه سوم به اسلام وارد کرد، کمتر از گروه دوم نبود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد:اگر خواص، سیاست‌مداران و دولت‌مردان در چارچوب اصول اسلامی و مبانی انقلاب حرکت نکنند، در جریان انحرافی حرکت کرده و سقوط می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسدارانبا بیان اینکه امروز مسائلی را می‌شنویم که برخی می‌گویند باید از نو برگشته و در منابر از مبانی اصول صحبت کنیم اظهارداشت:این‌ها رأی مردم را منشأ ولایت می‌دانند که پس از کشته شدن عثمان و بیعت مردم با حضرت علی(ع) ولایت ایشان شکل گرفت که این نظر با مبانی اسلامی ناسازگار است و در حالی که با جمله من کنت مولافهذا علی مولا توسط پیامبر صلی‌الله علیه و آله، اصل ولایت امیرالمومنین(ع) شکل گرفت که تحقق حاکمیت دینی بر محور علی(ع) منوط به حضور مردم بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدیبا تأکید بر اینکه نظریه سازگار با مبانی اسلامی نمی‌گوید که مردم هیچ‌کاره هستند گفت: مردم در تحقق حاکمیت دینی نقش دارند، نه تعیین ولی خدا و نظریه غیر از این با نظر قرآن و مبانی اسلام ناسازگار است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسدارانبا تأکید بر اینکه تعیین حاکم دینی مربوط به عالم ثبوت و حاکمیت دینی در عالم اثبات است بیان کرد: در صحبت‌های مسئولین سیاسی کشور صحبت‌هایی می‌شنویم که توقع نداشتیم پس از گذشت 38 سال پس از انقلاب، آقایان مواردی را مطرح کنند که با اساس مبانی فکری امام(ره)ناسازگار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسدارانبابیان اینکه موضع مشترک بین ائمه اطهار و ولی‌فقیه مبحث تبعیت است افزود: همان مقدار که واجب است از دستور پیامبر و امامان تبعیت کرد به همان میزان واجب است که از دستورات ولی‌فقیه اطاعت کرد.

حجت‌الاسلام سعیدیبابیان اینکه وقتی میگوییم نمی‌توانیم با جامعه جهانی مقابله کنیم، این موضوع مربوط به بحث استقلال است گفت: اینکه می‌گوییم نمی‌توانیم در برابر آمریکا بایستیم، نقض اصل استقلال است.

حجت‌الاسلامسعیدی با اشاره به اینکه اگر دولت سکولار غربی معتقد است دولت به اخلاق جامعه و ارزش‌ها مسئولیتی ندارد گفت: در دولت دینی و حاکمیت دینی به نص صریح قرآن، عملکرد پیامبر(ص) و ائمه(ع) دولت نسبت به ارزش‌ها در جامعه مسئولیت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسدارانبا اشاره به پالایشگاه تازه‌ ساخت توسط سپاه در خلیج‌فارس تصریح کرد: سپاه در بازسازی‌ها به دنبال اقدامات انتفاعی نیست، سپاه پروژه‌هایی را که بخش خصوصی انجام نمی‌دهد را پذیرفته و حتی به‌صورت نسیه انجام می‌دهد که پول هزینه شده را حتی نمی‌دهند و متأسفیم که هم آمریکا به سپاه حمله می‌کند هم برخی خودی‌ها به سپاه حمله می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعیدیافزود: تفنگ سپاه سینه منافقین یعنی داعشی‌های دیروز و داعشی‌های امروز را نشانه می‌گیرد و موشک سپاه هم جزو ارکان دفاعی نظام بوده و ماهیت بازدارندگی دارد.

«تخریب سپاه» هم‌نواشدن با دشمنان است

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با مبلغان جهادی ماه مبارک رمضان، با اشاره به اهمیت تبلیغ و گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: حضور طلاب در شهرستان‌ها یکی از ضرورت‌های جامعه امروز به‌حساب می‌آید و همه طلاب باید به این امر توجه لازم را داشته باشند.

وی با گلایه از بروز اختلافات حزبی در جامعه و دامن‌زدن بعضی از مسئولان به این تفرقه‌اندازی‌ها گفت: جامعه امروز بیش از هر چیز نیازمند آرامش و وحدت است‌، همه بدانند با تخریب قوای سه‌گانه و نظام، همچنین ایجاد فضای دوقطبی در جامعه تنها امکان حضور دشمن و پیاده کردن برنامه‌های منافقان در جامعه را فراهم کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تحسین ایجاد فضای نقد در جامعه ادامه داد: بیان نقد منصفانه و گوشزد کردن کاستی‌ها با ارائه راهکار نه‌تنها مانعی برای وحدت جامعه نبوده بلکه همه آحاد مردم را برای کار و فعالیت به سطح جامعه می‌آورد اما این‌که تمام خدمات یک دولت نادیده گرفته شود به کشور ضربه بزرگی وارد خواهد کرد.

وی با توصیه به همه مدیران و مسئولان کشور برای داشتن سعه‌صدر در پذیرفتن انتقادهای سازنده بیان کرد: مسئولان نباید توقع داشته باشند که مردم در برابر مشکلات فقط سکوت کنند، مدیران باید پذیرای نقدهای منصفانه مردم باشند، مردم نمی‌توانند در برابر کارشکنی‌های آمریکا و تصویب هرروزه تحریم‌ها توسط سنای آمریکا سکوت کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با گلایه از این حجم تخریب نسبت به مسئولان دستگاه قضائیه خاطرنشان کرد: نقد منصفانه همیشه عامل پیشرفت بوده اما باید بدانیم کار هیچ‌کس بی‌نقص نیست و این حجم از تخریب نسبت به هر ارگانی صحیح و سازنده نخواهد بود.

وی تخریب سپاه را هم‌نوا‌شدن با دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که به‌دنبال تضعیف نیروهای امنیتی و حفاظتی نظام هستند، دشمن مردم بوده و با هم‌نوا‌شدن با آمریکا و اسرائیل در راستای پروژه تضعیف نظام گام برداشته و گناهشان قابل‌بخشش نیست.

استاد برجسته حوزه به همه مدیران و مسئولان کشوری توصیه کرد: همه مسئولان و مدیران در رأس نظام، باید در گفتار و عمل خود وحدت داشته و با محوریت رهبری در جهت خدمت به مردم گام برداشته و از ایجاد تفرقه و دشمنی در جامعه بپرهیزند.

دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می شود

در همين رابطه سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در حاشیه نشست شورای راهبردی سازندگی سپاه در واکنش به اظهارات حسن روحانی گفت: ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند، بله صاحب تفنگ که سهل است ما صاحب موشک‌های دشمن شکن هستیم و آن‌ها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم و معتقدیم دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می شود.

فرمانده کل سپاه افزود: سپاه هرگز متقاضی کار اقتصادی نبوده و ما به درخواست دولت‌ها، بدون این‌که حتی به بسیاری از تعهدات خود در قبال سپاه عمل کنند، وارد عرصه سازندگی شدیم.

سرلشکر جعفری در واکنش به قوه مجریه گفت: نمی شود که آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و به پروژه‌هایی که سپاه می‌سازد افتخار کنند اما در مقابل و در حالی‌که هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند علیه سپاه با بی‌انصافی حرف بزنند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران گفت: ما معتقدیم بیگانگان فقط به فکر منافع خود و دوشیدن ایران هستند و نتیجه اعتماد به آنها هم جز سرافکندگی و مواجه شدن با خیانت‌های پی در پی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان، مسئله فلسطین را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: یکی از ابتکارات مهم و ارزنده حضرت امام خمینی(ره) محوریت بخشیدن به سیاستهای نظام در مسئله فلسطین بود و حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) پرچم مهدوی را در جمهوری اسلامی ایران برافراشت.

وی با تاکید بر اینکه امام (ره) ما را از استعمار و استثمار نجات داد، تصریح کرد: ما امروز هر چه داریم از این انقلاب و امام (ره) است و این عزت عمومی را مدیون خط امام (ره) و استمرار راه و خط امام (ره) توسط مقام معظم رهبری هستیم.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با اشاره به فتنه مذهبی که توسط تکفیری‌ها به وجود آمده، افزود: تمام رهبران اهل تسنن تردید ندارند که یک فتنه مذهبی ایجاد شد و البته در اینکه منشا این فتنه کجاست تفاوت دیدگاه وجود دارد، ولی همه اتفاق نظر دارند که این فتنه است.

وی ادامه داد: عالمان اهل سنت بیشتر از عالمان شیعه عنوان خوارج را بر این فتنه گذاشتند، یعنی آنها در تعصبات کورکورانه و اینکه به نام اسلام شمشیر بر روی اسلام کشیدند و قصد داشتند در درون اسلام ایجاد تفرقه کنند، دقیقا شبیه بحث خوارج است.

سرلشکر سلیمانی افزود: داعش بخش مهمی از کشورهای عراق و سوریه را تصرف کرد تا به خیال خود دولت اسلامی عراق و شام را ایجاد کنند و این سرزمین به تنهایی بزرگتر از عراق و سوریه بود و آنها فکر می‌کردند می‌توانند بمانند.

وی اضافه کرد: هدف تروریست های تکفیری این بود که جمهوری اسلامی با این توطئه‌ها زمین‌گیر شود و در مقابل این فتنه مذهبی زانو بزند و افرادی که پشت این فتنه بودند و آن را شعله‌ور کردند نیز همین تصور را داشتند؛ در حالیکه عزت و قدرت جمهوری اسلامی ایران پس از به وجود آمدن داعش و در پایان داعش ده‌ها برابر شده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز دفاع جهانی جمهوری اسلامی از مردم مظلوم عراق و سوریه باعث شده جمهوری اسلامی ایران جزو عزیزترین کشورها و مردم ما عزیزترین مردم جهان باشند و اتکا و اعتماد به جمهوری اسلامی قابل باور و رو به افزایش باشد.

وی افزود: یک روز کشور سوریه دچار مشکلات عدیده‌ای شده بود و امروز دولت سوریه روز به روز مقتدرتر می‌شود و تلاش دنیا برای ارتباط با سوریه بیشتر می‌شود و باور عمومی و جهانی این است که نظام سوریه قابل شکست نیست.

وی اضافه کرد: امروز ارتش عراق به عنوان یک ارتش ملی و قدرتمند اسلامی در حال حرکت است و این به خاطر نیروهای جوان و بسیج مردمی و شبیه آن چیزی است که برای ما در جبهه‌ها و در کشور ما اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: امروز فرماندهان ارتش ما مانند یک روحانی در نمازهای جماعت به آنها اقتدا می‌شود و این یک تحول و همان چیزی است که در جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و موجب قدرتمندترشدن ایران اسلامی شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه برای آحاد ملت ایران، ثروتی گرانقدرتر از ثروت رهبری وجود ندارد و این ثروت با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست، افزود: در کشور نباید کلامی بر خلاف سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفته شود و اگر هم گفته شود و اعتراضی صورت نگیرد در گناه آن سهیم هستیم.

وی به تفاوت‌های یک رهبر حکیم و جامع با رهبر جاهل، نادان و مجنون اشاره کرد و افزود: اگر در کشوری نفت زیادی وجود داشته باشد اما یک عقل سلیم وجود نداشته باشد و عقل مجنون بر یک کشور حاکم شود، حوادث ناگواری اتفاق می‌افتد و کارهای دیوانه‌واری مانند جنگ با یمن انجام می‌شود و خود این افراد جاهل در خاموش کردن این آتش ناتوان شده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی در تمام حوادثی که در منطقه اتفاق افتاد، طرف پیروز اساسی این صحنه بود و دلیل آن هم وجود توکل، اعتماد و اطمینانی است که رهبری ما به امدادهای الهی دارد و جامعه را به سمت آن هدایت و توجه می‌دهد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی همه ما علاوه بر اینکه در قبال شهدا و جامعه مسئول هستیم، در برابر مذهب و کشورمان نیز مسئول هستیم و بزرگترین خیانت به کشور این است که در جامعه نسبت به اصول اساسی پایه‌های این نظام بذل تردید پاشیده شود.

وی ادامه داد: مهمترین منشا قدرت و عزت این کشور وحدت حول ارزش‌ها و اصول است؛ اگر ما پیرامون موضوعات محوری وحدت نداشته باشیم و هر کسی به هر میزانی بخواهد در تضعیف عزت این ملت نقش داشته باشد، او مقصر است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه همه آحاد مردم و احزاب سیاسی اعتقاد دارند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رکن رکین این کشور است افزود: اگر ایران را به یک کشتی تشبیه کنیم، ناخدای این کشتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که بدون این رهبری این کشتی به ساحل نمی‌رسد و این اصلاً بحث قانون نیست، بلکه بحث بقا و عزت این کشور است.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) با تقدیس یاد می‌شوند و آیا می توانیم راه امام(ره) را بدون در نظر گرفتن امام امروز ادامه دهیم؟ افزود: پیرو خط امام(ره) بدون پیرو خط رهبری موضوعیت ندارد و نباید این را به مسائل سیاسی تطبیق داد، زیرا اگر بخواهیم عزت را حفظ کنیم باید پشت سر رهبری حرکت کنیم وگر نه این کشتی به ناکجا آباد خواهد رفت.

وی ایجاد بدبینی مردم نسبت به دین را خطرناک دانست و افزود: نباید مردم را نسبت به دین بدبین و جامعه را از متدینین ترساند، چرا که راندن مردم از دین باعث می‌شود آمار طلاق بالا برود و مفاسد اجتماعی با کمرنگ شدن ارزشها رشد پیدا کند، اینجا وقتی ارزش‌ها فقط رابطه حزب الهی با حزب الهی معنا ندارد و رابطه حزب الهی با کسی که دینش ضعیف تر است موضوعیت پیدا می کند.

سلیمانی ادامه داد: این دختران شهیدی که در این جلسه هستند، خیلی از آنها پدرانشان را ندیدند، پدران این‌ها به خاطر پایین شهر تهران یا فلان نقطه شهر کرمان شهید نشدند، بلکه برای همه آحاد مردم ایران شهید شدند، حال چگونه برخی جامعه را از متدینین می‌ترسانند؟ این استراتژی و سیاست غلطی است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام رضوان الله که فرمودند «من از سپاه راضی هستم و هرگز نظرم برنمی‌گردد»، اظهار داشت: من این موضوع را به عنوان یک سپاهی نمی‌گویم، سپاه را با من که عیب دارم مقایسه نکنید، من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرف همه روزها است.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: نباید کسی سپاه را تضعیف و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد، نباید تداعی حرف‌های دوره‌های گذشته را کرد، زیرا امروز سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است و فرقی بین بالای شهر و پایین شهر نمی‌کند، ما باید حساس باشیم و سیاسی نگاه نکنیم، اگر ما مجاهدیم و عزت ایران را می‌خواهیم، باید این اصول را رعایت کنیم.

وی همچنین به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش اشاره کرد و گفت: این اقدام چند ویژگی خوب داشت، اینکه نشان داد جمهوری اسلامی اراده یک عمل را دارد و اصل اراده مهمتر از نتیجه بود، دوم اینکه کارهایی که بچه‌های این ملت کردند نه تنها بچه های سپاه، در ساخت این موشک ها، در دقت زدن، در تربیت متخصصین این موشک‌ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: من صحنه‌های زیادی از این موشک باران‌ها از جمله موشک‌های آمریکایی را دیده‌ام، اما این حرکت سپاه به معنای حقیقی "وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَـکِنَّ اللّهَ رَمَى" بود و نکته سوم این است که اگر کسی پایش را از گلیمش درازتر کند جمهوری اسلامی برخورد سختی خواهد کرد.

رئیس‌جمهور اجازه ندهد فرصت چهار ساله جدید صرف ایجاد تفرقه بین مردم شود.

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای درباره «ضرورت آمادگی برای حل مشکلات مردم» اعلام کرد که متأسفانه برخی عناصر سیاسی همسو با دولت تلاش می‌کنند با حاشیه‌سازی و ایجاد التهابات سیاسی ذهن مردم را از مسائل اصلی منحرف ساخته و ناتوانی‌های احتمالی دولت در حل مشکلات کشور را با عملیات روانی به عهده دیگران قرار دهند.

در این بیانیه آمده است:در شرایطی که با مجاهدت رزمندگان جهان اسلام شعاع نور انقلاب اسلامی در بخش‌های مهمی از جهان پرتوافشانی می‌کند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام سران نظام سلطه و مزدوران منطقه‌ای آنها انداخته است، طراحی شیطانی دشمنان انقلاب اسلامی وارد فازهای جدیدی شده است؛ تصویب تحریم‌های سازمان‌یافته بنای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم بدعهد آمریکا و تحریک برخی حکام بی‌تجربه و عناصر منطقه، برای ناامن‌سازی داخلی در ایران از طریق اعزام تروریست‌ها بخشی از این طراحی شیطانی کاخ سفید و هم‌پیمانان این رژیم است.

اکنون ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم، ملت ایران از یک انتخابات پرشور با حضور خود پای صندوق‌های رأی اجازه دادند در یک رقابت نفس‌گیر رئیس‌جمهور مستقر برای چهار سال دیگر سکان اجرایی کشور را در دست داشته باشند.

ملت ایران چه آنها که به رئیس‌جمهور رأی دادند و چه آنهایی که رأی ندادند خواهان برنامه‌ریزی و آمادگی رئیس‌جمهور و دولت ایشان برای حل مشکلات اقتصادی، مبارزه با رکود حاکم بر بازار، ایجاد اشتغال، جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق زیان‌بار کالا و حل بحران موسسات مالی و اعتباری و اجرای کامل برنامه ششم توسعه بر ایجاد رونق اقتصادی و مبارزه با فساد و بهبود معیشت مردم هستند.

متأسفانه برخی عناصر سیاسی همسو با دولت تلاش می‌کنند با حاشیه‌سازی و ایجاد التهابات سیاسی ذهن مردم را از مسائل اصلی منحرف ساخته و ناتوانی‌های احتمالی دولت در حل مشکلات کشور را با عملیات روانی به عهده دیگران قرار دهند.

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تکرار سخنرانی برخی دولت‌مردان و تداوم برخی شعارهای انتخاباتی تاریخ گذشته را برای کشور و ملت بی‌فایده دانسته و هجوم کلامی به رقبای سابق و نیز تضعیف نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران را به ویژه در شرایط فعلی موجب خوشحالی و سوء استفاده دشمن می‌داند.

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از رئیس‌جمهور محترم انتظار دارد خود و دولتش را برای اجرای برنامه ششم توسعه و رسیدگی به مشکلات مردم و مبارزه با فساد اقتصادی و نیز تحقق رونق اقتصادی ممحض نموده و اجازه ندهند برخی عناصر و مشاوران سیاسی فرصت چهار ساله جدید را صرف دو قطبی بی‌حاصل سیاسی و ایجاد تفرقه بین مردم نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار