کد خبر: 845812
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
اخبار پراكنده‌اي مبني بر انتقال تابلوهاي تعاوني اعتبار وحدت به عنوان يكي از زير مجموعه‌هاي مؤسسه غيرمجاز آرمان منتشر و البته مواردي همچون تأييد رئيس كل بانك مركزي نيز همراه با آن مطرح مي‌شود. برخي تصاوير از اين حكايت دارد كه روي تابلوهاي مؤسسه مجاز توسعه اعلام شده كه تعاوني وحدت در حال انتقال به اين مؤسسه است.
به گزارش ايسنا، هرچند پيش‌تر هم مباحثي در رابطه با ادغام مؤسسه توسعه به عنوان يكي از اولين مؤسسات مجاز حاضر در بازار پول مطرح شده بود، ولي تاكنون بانك مركزي موضوع ادغام اين مؤسسه را با هيچ تعاوني تأييد رسمي نكرده است، حتي اگر كليات آن در جريان باشد.
مؤسسه آرمان از جمله غيرمجازهاي بازار پول است كه در سال‌هاي گذشته با حواشي بسياري همراه بوده و در نهايت در اسفندماه سال ۱۳۹۴ تعدادي از تعاوني‌هاي زيرمجموعه آن جدا شده و تحت عنوان مؤسسه كاسپين موفق به دريافت مجوز از بانك مركزي شد. اين در حالي است كه تعاوني‌هاي فرشتگان، الزهراي مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و كشاورزان كرمانشاه، بدر توس مشهد، پيوند، اميد جلين گرگان، عام كشاورزان مازندران، وحدت و البرز ايرانيان ۱۰ تعاوني تشكيل‌دهنده مؤسسه آرمان ايرانيان بودند كه به غير از وحدت و البرز ايرانيان مابقي تحت مديريت كاسپين قرار گرفتند. با اينكه كاسپين مجوز بانك مركزي را داشت، اما در چند ماه گذشته دچار حواشي شد كه فعاليت آن را تحت تأثير قرار داد.
 
اين در شرايطي است كه قرار بود بعد از انتقال دارايي‌هاي تعاوني‌هاي زيرمجموعه به كاسپين تابلوهاي آن نيز منتقل شده و رسماًً فعاليت خود را آغاز كند، اما به دلايلي قبل از اين نقل و انتقال برخي تابلوهاي تعاوني‌ها تغيير كرد و در مجموع موجب ايجاد شرايط نامطلوبي براي كاسپين و تعاوني‌هاي آن شد. اما وحدت و البرز ايرانيان كه همچنان زيرنظر مجموعه آرمان فعاليت مي‌كنند نيز كم‌حاشيه نبودند. البرز ايرانيان سال گذشته دچار مسائلي شد كه با تجمع سپرده‌گذاران همراه بود و حتي بانك مركزي ارائه‌ هرگونه خدمات از سوي مجازهاي شبكه بانكي به آن را ممنوع اعلام كرد. در طرفي ديگر در شرايطي اكنون وحدت در حال انتقال تابلوهاي خود به مؤسسه توسعه است و نشان از ادغام اين دو مجموعه با يكديگر دارد كه منابع رسمي اين اقدام را تأييد نمي‌كنند، با اين حال ظاهراً وحدت پذيرفته كه قبل از تغيير تابلوهاي خود، دارايي آن به طور كامل به توسعه منتقل شود اما در مجموع ماجراي وحدت در ابهام قرار دارد. هرچند ادغام از جمله بانك مركزي براي ساماندهي به مؤسسات غيرمجاز و حتي مجازها به‌شمار مي‌رود، اما اين موضوع بايد با تصويب شوراي پول و اعتبار انجام گيرد كه تاكنون اين شورا در اين رابطه مصوبه‌اي نداشته است و بايد منتظر جلسه هفته آينده شوراي پول و اعتبار بود كه ظاهراً قرار است به عنوان اولين جلسه سال جاري تشكيل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار