کد خبر: 843314
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
در حالي كه گزارشگر جديد حقوق بشر در ايران اعدام قاچاقچيان مواد مخدر يا مسئله همجنس بازان و امثال آن را زير سؤال برده است...
هادی محمدی
نویسنده: هادی محمدی

در حالي كه گزارشگر جديد حقوق بشر در ايران اعدام قاچاقچيان مواد مخدر يا مسئله همجنس بازان و امثال آن را زير سؤال برده است تا خوراك و ابزار كافي براي مهندسي رفتار و فرهنگ و سياست در ايران براي قلدرهاي جهاني فراهم كند، دهها موضوع و جغرافيا در سطح جهان، با اصلي‌ترين مسائل انساني و مباني حقوقي و منشور ملل پايمال مي‌شوند و سازمان ملل و مسئولان و نمايندگان آن نه‌تنها چشم به اين فجايع و جنايات بسته‌اند، بلكه در كنار ديكتاتورها و جانيان جهاني قرار گرفته و اين رخداد‌ها و صحنه‌ها را توجيه كرده و دست به فريبكاري نيز مي‌زنند.
 
در بحرين سخن از مطالبات و حقوق اوليه اجتماعي و سياسي و مخالفت كلامي با سركوب، شكنجه، قتل و به كار‌گيري سلاح‌هاي ممنوعه و موضوعات بسيار ساده، زندان، سلب تابعيت و اتهامات گوناگون دربر دارد و سازمان ملل اولويت‌هاي ديگري دارد. در يمن، ميليون‌ها انسان به دليل محاصره هوايي و دريايي و زميني آل سعود در قحطي و آستانه مرگ قرار دارند و صدها كودك را آمار سازمان ملل گواهي كرده است و هزاران انسان بي‌گناه با اقدام عمدي و نظامي جانيان و همراهان آنها كشته مي‌شوند ولي سازمان ملل احساس وظيفه‌اي نمي‌كند و دبير كل قبلي سازمان ملل به دليل رشوه‌هاي مالي سعودي، نام اين رژيم را از ليست كودك كش‌ها خارج مي‌كند. مراكز مسكوني و بيمارستاني و خدماتي و زير‌ساخت‌هاي زندگي عادي مردم در يمن هدف بمباران روزانه هستند ولي سازمان ملل براي فرار از مسئوليت يا عادي نشان دادن اوضاع در يمن، از سومالي و جنوب سودان هم گزارش منتشر مي‌كند تا جنايات ضدبشري آل سعود در يمن، در حاشيه قرار گيرند. در سوريه، نمايندگان سازمان ملل خود را مسئول حفظ جان تروريست‌ها و خانواده‌هاي آنان در حلب و قلمون و داريا و ديگر نقاط مي‌دانند تا آنها را به نقاط امن براي تروريست‌ها در ادلب برسانند ولي به كشتار عمدي بمباران‌هاي امريكايي يا تركيه يا كشتار وحشيانه مردم در مناطق اشغال شده توسط تروريست‌ها يا نقض حاكميت اراضي سوريه و دهها عنوان ديگر كه وظيفه اصلي و ذاتي سازمان ملل است، احساس مسئوليت نمي‌كنند و تروريست‌ها را كه نه تنها سوريه و عراق، بلكه اروپا و بقيه جهان را تهديد مي‌كنند و مورد اعتراف همه هستند، عنوان معارض سياسي داده و از آنها حمايت مي‌كنند.
 
داعشي‌ها در موصل و دهها نقطه ديگر در عراق و سوريه از سلاح‌هاي شيميايي استفاده مي‌كنند و اطلاعات روشني وجود دارد كه اين ابزارهاي ضد‌بشري توسط حاميان غربي و تركيه به دست آنها رسيده ولي نهادهاي مسئول در سازمان ملل دولت سوريه را متهم به اين جنايت مي‌كنند. اگر ترامپ علناً اعلام كرد كه سازمان ملل بايد تمام و كمال در خدمت سياست‌هاي امريكا باشد، ولي هزاران مصداق و نمونه در طول عمر سازمان ملل وجود دارد كه اين سازمان در خدمت ملل و كشورهاي ضعيف نبوده و همواره به عنوان ابزار نقابدار قدرت‌هاي بزرگ بر عليه ديگران مورد استفاده قرار گرفته شده و اگر گاهي نيز حكمي به نفع مظلومين صادر كرده، هيچ گاه آن را عملي نكرده ولي براي سياست‌هاي قدرت‌هاي حاكم بر جهان، دستيار اجرايي مناسب و همراهي پرانگيزه بوده است.
 
يمن مظلوم و بحرين قلع و قمع شده نمونه‌هاي روشن و بسيار فجيع‌تر از فلسطين هستند كه سازمان ملل براي مرگ تدريجي ملت‌هاي آنها و مسلط كردن سياست‌هاي استعماري نقش خود را به خوبي به اجرا مي‌گذارد و حمايت از همجنس‌بازان و مافياي مواد مخدر را كه ابزار سيا و موساد و بقيه سرويس‌هاي اطلاعاتي هستند بر كشتار و سركوب ديگر ملت‌ها ترجيح مي‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار