کد خبر: 842727
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
سازمان ملل متحد بحران انسانی که جهان در آستانه تجربه آن است در ۷۲ سال گذشته بی سابقه توصیف کرد و افزایش تلاشها برای ممانعت از آن را خواستار شد.
به نقل از بی بی سی، سازمان ملل متحد با اعلام این هشدار که جهان با بزرگترین بحران انسانی از سال ۱۹۴۵ به این سو روبرو است، تلاش برای ممانعت از فاجعه ای قریب الوقوع را خواستار شد.

در همین راستا، «استفان اوبرایان» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه، گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر در کشورهای یمن، سومالی، سودان جنوبی و نیجریه با خطر گرسنگی و قحطی روبرو هستند.

یونیسف نیز پیشتر اعلام کرده بود که در سال جاری میلادی (۲۰۱۷)، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار کودک با خطر مرگ ناشی از گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته اوبرایان، دستکم تا ۵ ماه دیگر (جولای)، مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار برای معکوس کردن روند فاجعه، مورد نیاز است.

این در حالی است که ماه گذشته، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با گلایه از کمبود منابع مالی مورد نیاز، میزان کمک های دریافتی را ۹۰ میلیون دلار اعلام کرد.

گفتنی است در بین ۴ کشور نامبرده، وضعیت یمن که بخش اعظم زیرساخت های ضروری خود را در اثر تهاجم گسترده نظامیان ائتلاف سعودی از دست داده است، بحرانی تر توصیف می شود.

در یمن، هر ۱۰ دقیقه، یک کودک جان خود را بابت ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری از دست می دهد حال آنکه نیم میلیون کودک یمنی نیز از سوء تغذیه مفرط رنج می برند.

طبق برآورد سازمان ملل، ۱۹ میلیون یمنی- دو سوم از مردم این کشور- نیازمند کمک های بشر دوستانه هستند.

سودان جنوبی نیز وضعیت ناخوشایندی را تجربه می کند تا آنجا که به گفته نهادهای وابسته به سازمان ملل، یکصد هزار نفر از مردم این کشور از گرسنگی رنج می برند حال آنکه یک میلیون نفر نیز با خطر قحطی مواجه هستند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار