کد خبر: 842164
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
یک پژوهشگر طب سنتی، گفت: برای جلوگیری از بروز آسیب به قلب و دستگاه تنفسی از درخت خرزهره دوری کنید.
نیما فدایی پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه خرزهره یک گیاه سمی است، اظهار داشت: از این گیاه ۱۵ سانتی متری که شبیه درخت زیتون است برای زینتی کردن خیابان‌ها و پارک‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از گیاه خرزهره برای حیوانات بسیار خطرناک است، اظهار داشت: استفاده از شیره این گیاه باعت مسمومیت و بروز عوارضی همچون اختلالات قلبی، دردهای شکمی، حالت تهوع و استفراغ در انسان می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه گیاه خرزهره در آب و هوای گرم و خشک رشد می‌کند، تصریح کرد: این گیاه برای رشد خوب و مناسب به نور خورشید و دمای ۱۵ درجه سانتی گراد احتیاج دارد.

فدایی با اشاره به اینکه رنگ برگ گیاه خرزهره، سبز تیره و گل‌های آن بنفش، سفید و صورتی است، عنوان کرد: این گیاه با وجود اینکه از رشد سریعی برخوردار است، اما یکبار در سال هرس می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه وجود ماده گلیکوزوئید و اولئاندرین باعث سمی شدن خرزهره شده است، بیان کرد: در زمان سوزاندن گیاه خرزهره، استنشاق دود آن باعث بروز مسمومیت و آسیب به دستگاه تنفسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از چوب درخت خرزهره نیز نباید استفاده کرد، افزود: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های جدی به خصوص مرگ افراد در زمان مسمومیت با گیاه خرزهره هرچه سریعتر جهت درمان و بهبودی کامل به پزشک مراجعه کنید.

فدایی یادآور شد: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های شدید به دستگاه تنفسی، ناحیه قلب و عفونت شکم از درخت خرزهره دوری کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار