کد خبر: 815483
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
وزير كشور براي حل مشكلات به شوراي پايتخت دعوت شد...
بیژن یانچشمه
انتقاد از رسانه‌اي نشدن اظهارات اعضاي شورا در خصوص املاك نجومي و اعلام آماد‌گي شهرداري براي ارائه توضيحات در اين زمينه بحث اصلي جلسه شوراي پايتخت بود كه از سوي اعضاي شورا و معاون شهردار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ناصر اماني، معاون شهرد‌ار در صحن علني شوراي شهر در خصوص موضوع مطروحه املاك شهرداري و موارد مرتبط با آن گفت: بعد از اينكه شهردار تهران و رئيس شوراي شهر پايتخت هم به دادستان كل كشور و هم رئيس قوه قضائيه نامه نوشتند، از طرف شهرداري تهران اعلام شد كه از سمت شهرداري كسي مصاحبه‌اي انجام ندهد تا به امروز نيز شاهد هستيم كه حتي يك مقام از سمت شهرداري نيز نه مصاحبه كرده و نه صحبتي در اين رابطه كرده است. اماني افزود: شهردار تهران از قوه قضائيه خواسته كه بدون هيچ محدوديت و لحاظ خط قرمزي در خصوص اين پروژه اظهار‌‌نظر انجام شود.  معاون قاليباف گفت: اگر شورا صلاح مي‌داند قبل از گزارش قوه قضائيه حرفي زده شود، ما آماده‌ايم، اما نمي‌خواهيم زودتر از قوه قضائيه اظهارنظر كنيم.
 
دفاع اعضاي شورا در املاك نجومي رسانه‌اي نشد
 همچنين رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران نيز با انتقاد از اينكه چرا صحبت‌هاي اعضا مبني بر نگرفتن املاك را منتشر نكرده‌اند، گفت: بعضي از اعضا اعلام كردند كه شكايتي انجام نداده‌اند و اين موضوع بايد منعكس شود. بعضي از اعضاي شوراي شهر نيز كه مورد اتهام قرار گرفته‌اند، اعلام كردند كه چيزي دريافت نكرده‌اند ولي نمي‌دانم چرا اين بحث‌ها به صورت كامل منعكس نمي‌شود. رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران احمد دنيامالي گفت: ما بايد از همكاران خود دفاع كنيم و اجازه ندهيم كيان شورا زير سؤال برود. وي افزود: بازرسي حق طبيعي دستگاه‌هاي نظارتي است، بنابراين دستگاه‌هاي نظارتي و قوه قضائيه بايد نسبت به موضوع املاك سريع‌تر اقدام كنند و نتيجه نهايي منتشر شود. دنيامالي افزود: بنده پيگيري‌هاي لازم را انجام دادم ولي هيچ‌كدام از اين مواردي كه در رسانه‌ها منتشر شده مطرح نيست و بنده از اعضاي شوراي شهر درخواست مي‌كنم اگر احياناً شكايتي كرده‌اند از شكايت خود صرف‌نظر كنند چراكه رسانه‌ها چشم و گوش اين ملت هستند.
 
دعوت از وزير براي حل مشكلات پايتخت
در ادامه جلسه همچنين رئيس كميته هنري شوراي شهر تهران از هيئت رئيسه خواست نسبت به دعوت از وزير كشور به شوراي شهر براي حل مشكلات تهران اقدام كنند.  عبدالحسين مختاباد در خصوص توافقات انجام شده ميان اعضاي شورا و نمايندگان مجلس گفت: برخي از مشكلات تهران همچون كارتن‌خوابي و تكدي‌گري مديريتش از توان شورا و شهرداري خارج شده و بايد در سطح ملي بررسي شود و اميدواريم با ايجاد كميسيون‌هاي تخصصي في‌مابين مجلس و شورا بتوانيم اين موضوعات را حل و فصل كنيم.  وي با بيان اينكه پيشنهاد مي‌شود جلسه‌اي با وزير كشور به عنوان نماينده دولت برگزار شود تا در مورد مسائل و مشكلات تهران به جمع‌بندي برسيم، گفت: فاجعه بزرگي در جنگل‌هاي چيتگر در حال رخ دادن است و هزاران اصله درخت قلع و قمع شده‌اند.  رئيس كميته هنري شوراي شهر تهران با بيان اينكه توضيحات شهردار تهران در خصوص نابودي درختان چيتگر قانع‌كننده نبود، افزود: شهردار منطقه، آسمان و زمين را به هم دوخت و دست آخر وزارت نيرو، دولت، آبفا و... را مقصر نابودي درختان چيتگر دانست اما نقش شهرداري را ناديده گرفت. پيشنهاد مي‌شود درخصوص قلع و قمع درختان چيتگر ورود جدي داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار