کد خبر: 798468
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مأموریت‌ها و فعالیت‌های پلیسی در سال جدید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از کاهش ۴۸ درصدی آمار شهدا در ناجا خبر داد.
مهر: سردار حسین اشتری در حاشیه دهمین همایش سراسری تربیت و آموزش ناجا در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های مهم ناجا در طول سال، برگزاری همایش‌های تخصصی پلیس‌های تخصصی است و امروز همایش پلیس‌های تخصصی در تربیت و آموزش برگزار شد.

وی افزود: هدف از این همایش، تأکید بر اجرای سیاست‌ها و اهداف نیروی انتظامی است. نیازمندی‌های آموزشی که داریم در طول سال برنامه‌ریزی شده و نسبت به رفع نیازمندی‌ها با استفاده از توانمندی‌های بومی‌سازی شده، فعالیت‌های مهمی صورت گرفته است.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه از ابتدای سال گذشته قرارگاه جهادی آموزش در همه بسته و رده‌های پلیس راه‌اندازی شده است، افزود: دستاوردهای این قرارگاه بسیار مهم و قابل استناد است. از زمان راه‌اندازی قرارگاه آموزش، شاهد اثرات مثبت راه‌اندازی آن در مأموریت‌های پلیس بوده‌ایم تا جایی که در سال گذشته موفق شدیم ۲۵ درصد در اجرای مأموریت‌ها افزایش داشته باشیم و در کنار آن تا سطح ۴۸ درصد در تقدیم شهدا کاهش را شاهد بوده‌ایم.

اشتری در ادامه با اعلام اینکه رضایتمندی مردم در اولویت برنامه‌ها و دستاوردهای پلیس قرار دارد، افزود: اهتمام پلیس بر ارتقای دانش و مهارت علمی کارکنان است. یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های بالا بردن توان علمی در سطح مأموران پلیس، استفاده از دانش به روز در امر برنامه‌ریزی و اجرای مأموریت‌های پلیسی است تا جایی که همایش سراسری امروز به صورت ویدیو کنفرانس در تهران برگزار شد و همه فرماندهان استانی به صورت آنلاین در محل مقر فرماندهی خود در این جلسه حضور داشتند و به صورت لحظه‌ای موفق به استفاده از دستاوردهای همایش شده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره شبیه‌سازهایی که امروز مورد بهره‌برداری پلیس قرار گرفتند نیز گفت: سیمیلاتورها و شبیه‌سازها، مأموران پلیس را در امر آموزش و انجام صحیح مأموریت‌ها کمک می‌کند تا جایی که انجام مأموریت‌ها به صورت شبیه‌سازی‌ شده، توان عملیاتی مأموران پلیس را در اجرای مأموریت‌های واقعی بالا برده و باعث کاهش تعداد شهدای نیروی انتظامی در طول سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه در طول سال ۹۳ شده است.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه مأموریت‌های پلیس در رده‌های گوناگون بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است، افزود: پلیس با جدیت، استفاده از دانش روز را در دستور کار اجرای برنامه‌های خود قرار داده است. ما هر مقداری تجهیزات و امکانات داشته باشیم به صورت واقعی در عملیات‌ها از آن استفاده می‌کنیم و آنجایی که دستمان بسته باشد، سعی می‌کنیم با استفاده از دانش همکارانمان و همچنین بومی‌سازی شبیه‌سازها، نسبت به ساخت آن اقدام کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره کمبود تجهیزات و سالن‌های تیراندازی مخصوص نیروهای پلیس، گفت: در بحث آموزش، فضای مجازی و دانش روز بسیار مهم است. استفاده از شبیه‌سازها می‌تواند نقش بسیار مهمی در رفع کمبودها داشته باشد تا جایی که با استفاده از همین شبیه‌سازها، همکاران من در بحث انجام مأموریت‌ها و اتفاقاتی که در طول اجرای مأموریت‌ها می‌افتد، با کاهش چشمگیر میزان دیّات روبرو بوده‌اند. همانطور که می‌دانیم پلیس در اجرای عملیات‌ها به صورت واقعی با متهمان درگیر می‌شود. ما قبلاً ساز و کاری را فراهم کرده‌ایم که همه عکس‌العمل‌های موجود در یک کارزار واقعی شبیه‌سازی شود؛ از این رو مأمور حاضر در محل مأموریت با اشراف کامل در عملیات شرکت می‌کند و همین آگاهی کامل باعث کاهش میزان خطا و در نتیجه کاهش دیّات تعیین شده از سوی مقام قضایی می‌شود.

اشتری افزود: امیدواریم با استفاده از شبیه‌سازها در همه رده‌های پلیس‌های تخصصی تا پایان سال شاهد کاهش هفت تا هشت درصدی میزان هزینه‌های جاری در ناجا باشیم.

وی گفت: بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی، سرمایه انسانی آن و اتکا به رضایتمندی مردم است. امیدواریم با استفاده از توان علمی و عملی همکارانم در همه رده‌های پلیس، میزان رضایتمندی مردم از مأموران خدمتگزار ناجا را بالا ببریم.

در پایان این مراسم با حضور فرماندهان ناجا و همچنین فرمانده نیروی انتظامی، از تمبر یادبود اولین همایش  مجازی (ویدئو کنفرانس، تربیت آموزش ناجا) رونمایی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار