کد خبر: 771743
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آگاه شدن از بیماری چه در کشور ما شیوع داشته باشند یا نداشته باشد نه تنها ضرری ندارد بلکه ارزش محسوب می‌شود، گفت: کشور ما عاری از ویروس زیکاست.

این روزها شیوع ویروسی به نام زیکا نگرانی‌هایی را به وجود آورده است؛ این ویروس از طریق پشه به انسان منتقل شده و موجب بروز اختلالات مغزی و در نهایت مرگ می‌شود.

یکی از دلایل ترس از این ویروس کمبود اطلاعات و معلومات در این زمینه است که لازم است برای افراد شفاف‌سازی شود.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: عامل انتقال ویروس زیکا پشه خوش خط و خال است که معمولا در روز فعالیت دارد.

فرهنگ بابامحمودی ادامه داد: ویروس زیکا از سال 1947 میلادی در منطقه اوگاندا در جنگلی به نام زیکا شناسایی شد و این ویروس در دنیا وجود داشت و ویروس جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس زیکا در برزیل سروصدای زیادی ایجاد کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه پشه گستره جهانی دارد و می‌تواند ویروس را از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل کند لازم است اطلاع‌رسانی لازم در این راستا صورت گیرد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه این پشه قابلیت انتقال چهار ویروس از یک فرد به فرد دیگری دارد، تصریح کرد: علائم این بیماری تب، دردهای عضلانی، ضایعات جلدی به مدت یک هفته است اما انتقال این بیماری در خانم‌های باردار از رشد مغز کودک جلوگیری می‌کند.

فرهنگ بابامحمودی با تأکید بر اینکه کشور ما عاری از ویروس زیکاست و نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید میزان دانش و آگاهی افراد جامعه در ارتباط با این ویروس افزایش یابد همان‌گونه که با شیوع ویروس آنفلوآنزا میزان آگاهی افراد نسبت به این بیماری افزایش یافت تا در سال‌های آینده به‌ویژه در فصل سرد سال باز هم موجب نگرانی مردم نشود باید میزان آگاهی مردم را با استفاده از رسانه‌ها بالا ببریم.

وی یادآور شد: آگاه شدن از بیماری چه در کشور ما شیوع داشته باشند یا نداشته باشد نه تنها ضرری ندارد بلکه ارزش محسوب می‌شود و به معنای افزایش دانش سلامت در جامعه است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار