کد خبر: 771270
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
زمان خرید طلاهای زینتی، پنج تا 35 درصد اجرت ساخت، علاوه بر ارزش طلای خام از خریداران دریافت می‌شود که این میزان بر اساس عوامل مختلف، متغیر است. همچنین 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هفت درصد سود فروش به این مبلغ اضافه خواهد شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: زمان خرید طلاهای زینتی، پنج تا 35 درصد اجرت ساخت، علاوه بر ارزش طلای خام از خریداران دریافت می‌شود که این میزان بر اساس عوامل مختلف، متغیر است. همچنین 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هفت درصد سود فروش به این مبلغ اضافه خواهد شد.

محمدکشتی آرای در گفت‌وگو  با بیان اینکه فاکتورهای زیادی در درصد اجرت ساخت طلا تاثیرگذار است، اظهار کرد: اجرت ساخت طلا بر اساس طرح و شکل ظاهری آن متغیر است، چون بعضی مصنوعات طلا با دست و بعضی به وسیله ماشین ساخته می‌شوند.

هرچه طلا ارزان‌تر باشد، اجرت ساخت هم ارزان‌تر است

وی قیمت هر گرم طلا را نیز از دیگر عوامل تعیین کننده در میزان اجرت ساخت طلا عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال اگر هر گرم طلا 90 هزار تومان باشد اجرت ساخت آن کمتر از زمانی است که قیمت هر گرم طلا به 100 هزار تومان افزایش می‌یابد.

کشتی آرای ادامه داد: علاوه بر آن هفت درصد به عنوان سود فروشنده و 9 درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده در فاکتور خرید محاسبه و از مشتری دریافت می شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه اتحادیه نظارت های لازم را در زمینه میزان دریافت اجرت و بقیه موارد در واحدهای صنفی انجام می دهد، اظهار کرد: البته خریداران نیز در زمان خرید باید نهایت دقت و حساسیت لازم را داشته باشند و اگر در میزان اجرت ساخت طلا شک یا شکایتی دارند می توانند به اتحادیه اعلام کنند تا بررسی های لازم صورت گیرد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینک حدود 2500 واحد مجاز در تهران داریم، عنوان کرد: در زمان فروش طلا توسط مردم به واحدهای صنفی، قیمت طلا بر اساس روز محاسبه و از مردم خریداری می‌شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار