کد خبر: 763099
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از غیرقابل پیش‌بینی بودن ماهیت آنفلوآنزا خبر داد.
گویا  رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تأکید بر غیرقابل ‌پیش‌بینی بودن ماهیت آنفلوآنزا گفت: مرگ و میر در اثر آنفلوآنزا در همه کشورها حتی کشورهایی که بهترین امکانات بهداشتی و درمانی را دارند نیز رخ می‌دهد. در آمریکا امسال در حال حاضر 1.2 درصد از مبتلایان به آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند. آنفلوآنزا ویروسی است که اگر سیستم ایمنی و دفاعی بدن فرد ضعیف باشد به هر دلیلی علی‌رغم درمان می‌تواند موجب مرگ وی شود.
 
 
وی افزود: مرگ و میر در اثر آنفلوآنزا در کشور بیشتر نشده بلکه در مورد آن کمی بزرگ‌نمایی شده است. سه ویروس آنفلوآنزای فصلی داریم که هر سال یکی از آنها بیشتر ما را دچار مشکل می‌کند، امسال نیز نوع  H1N1 کمی شدت پیدا کرده است به ویژه بیماری‌زایی آن در زنان باردار بیشتر است.
 
 
گویا در خصوص منشاء ویروس آنفلوآنزا توضیح داد: منشاء ویروس آنفلوآنزا از حیوانات بوده است ولی وقتی وارد بدن انسان می‌شود از انسان به انسان انتقال می‌یابد پس این تصور که در اثر تماس با حیوان مبتلا می‌شویم اشتباه است.
 
 
وی در ادامه گفت: آنفلوآنزا همه گیر شده است در مورد مرگ در اثر آنفولانزا این مهم است که وقتی گزارشی مبنی بر فوت 5 نفر در اثر آنفولانزا در یک شهرستان انتشار داده می شود باید قطعا افراد مشکوک در آزمایشگاه ویروس شناسی، آزمایش شوند در اکثر موارد افراد فوتی مبتلا به بیماری‌های زمینه ای بوده‌اند مثلا فردی که بیماری قلبی دارد و به موقوع دارو مصرف نکند و یا فرد دیابتی که قند خون خود را کنترل نکند قطعا در اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست خواهند داد.
 
 
 رئیس مرکز بیماری‌های واگر وزارت بهداشت در خصوص روند کنترل بیماری آنفولانزا گفت: کنترل بیماری وبا بسیار ساده تر از آنفولانزا است چون وقتی منشاء آن شناسایی می شود به راحتی برطرف می شود ولی منشاء آنفولانزا انسان است بنابر این باید طول دوره خود را طی کند هر سال 20 درصد مردم به آنفولانزا مبتلا می‌شوند که 90 درصد به نوع خفیف و 10 درصد شدید دچار می شوند.
 
 
وی در خصوص نقش  رسانه‌ها در اطلاع رسانی به مردم و رفع نگرانی آنها بیان کرد: رسانه‌ها باید در رفع نگرانی مردم از شایعاتی که در خصوص مرگ و میر آنفولانزا و کمبود دارو و واکسن پراکنده شده است ما را یاری کنند آموزش‌ها از طریق رسانه می توان در کنترل آنفولانزا بسیار موثر باشد استفاده از ماسک و واکسن برای همه ضرورتی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار